• Αναζήτηση
  • Θέλουν (σε) κομμάτια την Alitalia

    Εντονες οι αναταράξεις και μεγάλες οι ανακατατάξεις στον ευρωπαϊκό κλάδο των αερομεταφορών. Λίγες εβδομάδες μετά τη χρεοκοπία δύο αεροπορικών εταιρειών, της βρετανικής Monarch και της γερμανικής Air Berlin, δύο άλλοι αερομεταφορείς από τις ίδιες μάλιστα χώρες εξέφρασαν ενδιαφέρον για την παραπαίουσα ιταλική Alitalia.

    Εντονες οι αναταράξεις και μεγάλες οι ανακατατάξεις στον ευρωπαϊκό κλάδο των αερομεταφορών. Λίγες εβδομάδες μετά τη χρεοκοπία δύο αεροπορικών εταιρειών, της βρετανικής Monarch και της γερμανικής Air Berlin, δύο άλλοι αερομεταφορείς από τις ίδιες μάλιστα χώρες εξέφρασαν ενδιαφέρον για την παραπαίουσα ιταλική Alitalia. Πρόκειται για τη γερμανική Lufthansa και τη βρετανική easyJet, οι οποίες όμως ξεκαθαρίζουν ότι δεν προτίθενται να εξαγοράσουν τον εθνικό αερομεταφορέα της Ιταλίας στο σύνολό του, αλλά να αποκτήσουν κάποια «κομμάτια» του.
    Η Lufthansa υποστήριξε ότι στόχος της είναι να δημιουργήσει μια «νέα Alitalia». Αλλά με διευκρινιστική της ανακοίνωση τονίζει ότι ενδιαφέρεται μόνο για «μέρη των σημερινών δραστηριοτήτων» του αερομεταφορέα. Η easyJet ανακοίνωσε ότι έχει επισήμως εκφράσει το ενδιαφέρον της για την εταιρεία, αλλά δεν επιθυμεί παρά μόνο «ορισμένα περιουσιακά στοιχεία μιας αναδιαρθρωμένης Alitalia».
    Σημειωτέον ότι οι δύο εταιρείες διαμοιράζονται τα ιμάτια και την Air Berlin. Στις αρχές Οκτωβρίου η Lufthansa συμφώνησε να επενδύσει 210 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει περιουσιακά στοιχεία της Air Berlin, ενώ σε διαπραγματεύσεις με τον γερμανικό αερομεταφορέα βρίσκεται και η easyJet. Σε ό,τι αφορά τη Monarch, αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως ανακοίνωσε η αρμόδια για τις αερομεταφορές βρετανική αρχή, την περασμένη Δευτέρα επέστρεψαν στα σπίτια τους οι τελευταίοι 110.000 πελάτες της που ταξίδευαν όταν κατέρρευσε η εταιρεία.
    Νέο δάνειο από τη Ρώμη
    Η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την Alitalia έληξε την περασμένη Δευτέρα και η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει λάβει επτά προσφορές τις οποίες αξιολογεί. Η ιταλική κυβέρνηση παρέτεινε την προθεσμία για να λάβει την τελική της απόφαση για την πώληση της Alitalia από τις 4 Νοεμβρίου 2017 στον… Απρίλιο του 2018. Σε αντίθεση με παλαιότερη δήλωσή της ότι δεν θα χρηματοδοτούσε πλέον την Alitalia, η κυβέρνηση της Ρώμης ανακοίνωσε επίσης τη χορήγηση σε αυτή νέων δανείων ύψους 300 εκατ. ευρώ «προκειμένου να συνεχίσει να πετά».
    Από τον περασμένο Μάιο η ιταλική κυβέρνηση έχει χορηγήσει δάνεια ύψους 600 εκατ. ευρώ στην Αlitalia. Την περασμένη Δευτέρα παρέτεινε την προθεσμία για την αποπλήρωσή τους στις 30 Σεπτεμβρίου 2018. Η Alitalia τέθηκε υπό αναγκαστική διαχείριση στις αρχές Μαΐου μετά την απόρριψη από τους εργαζομένους των προτάσεων της διοίκησης για μειώσεις αποδοχών, στο πλαίσιο ενός σχεδίου διάσωσης ύψους 2 δισ. ευρώ που επιδίωκε να εξασφαλίσει από την ιταλική κυβέρνηση και τις Βρυξέλλες.
    Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Corriere della Sera», το ύψος της προσφοράς της Lufthansa φθάνει τα 500 εκατ. ευρώ, αλλά πιθανότατα θα απορριφθεί από τις αρχές της Ρώμης που ελπίζουν να πουλήσουν όλα τα περιουσιακά στοιχεία του αερομεταφορέα «πακέτο» σε έναν αγοραστή. Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα, η Lufthansa ενδιαφέρεται για τα αεροσκάφη της Alitalia, για τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης (slots) και για μέρος του προσωπικού της εταιρείας – προτείνει τη μείωση κατά το ήμισυ του προσωπικού που αριθμεί 12.000 εργαζομένους και κατάργηση πτήσεων κοντινών και μεσαίων αποστάσεων.
    Η ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair είχε επίσης εκφράσει ενδιαφέρον για την Alitalia, αλλά πριν από δύο εβδομάδες το απέσυρε λόγω της έλλειψης πιλότων που είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση χιλιάδων πτήσεών της προς μεγάλη… απογοήτευση περίπου 700.000 επιβατών που είχαν κλείσει θέσεις.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία