• Αναζήτηση
  • Στην τελική ευθεία η επένδυση για τις σιδηροδρομικές υποδομές

    Στην τελική ευθεία μπαίνει η παραχώρηση των 588 στρεμμάτων του Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου. Εντός των ημερών αναμένεται η ΓΑΙΑΟΣΕ να αποστείλει τη σύμβαση για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, αφού πρώτα το Διοικητικό Συμβούλιο ανακηρύξει ως οριστικό ανάδοχο την κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ - Goldair. Η επένδυση πρόκειται να ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας, υπολογίζοντας και τις βοηθητικές επενδύσεις για τη λειτουργία των σιδηροδρομικών υποδομών.

    Στην τελική ευθεία μπαίνει η παραχώρηση των 588 στρεμμάτων του Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου. Εντός των ημερών αναμένεται η ΓΑΙΑΟΣΕ να αποστείλει τη σύμβαση για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, αφού πρώτα το Διοικητικό Συμβούλιο ανακηρύξει ως οριστικό ανάδοχο την κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair. Η επένδυση πρόκειται να ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας, υπολογίζοντας και τις βοηθητικές επενδύσεις για τη λειτουργία των σιδηροδρομικών υποδομών.
    πως επισημαίνει μιλώντας στο «Βήμα» ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Θανάσης Σχίζας, η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναμένεται στο τέλος Νοεμβρίου. Εχει συμφωνηθεί η διαδικασία έγκρισης από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) να προχωρήσει παράλληλα με την υπογραφή της σύμβασης και την αποστολή προς κύρωση στη Βουλή.
    Στο φίνις μιας διαδρομής που ξεκίνησε το 2003, οι βασικοί παράγοντες που «φρέναραν» τη διαδικασία φαίνεται πως ήταν δύο: αρχικά η καθυστέρηση στην επιλογή του ανεξάρτητου μηχανικού και εν συνεχεία η αλλαγή της τράπεζας που διενεργεί την αξιολόγηση της δανειακής σύμβασης. Εν προκειμένω, μελετώνται λεπτομερώς οι όροι που προβλέπονται για το Ελληνικό Δημόσιο, όμως μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν κενά ή αλλαγές.
    Βάσει της προσφοράς, το εφάπαξ τίμημα ανέρχεται σε 10 εκατ. ευρώ και το ετήσιο ενοίκιο θα φτάνει το 2,51% του ετήσιου κύκλου εργασιών, με το εγγυημένο ενοίκιο να προσεγγίζει τις 350.000 ευρώ τον πρώτο χρόνο.
    Υπογραφές
    Ενα ακόμα βήμα προς την απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς, μετά την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έγινε από τη Rail Cargo Logistics Goldair και τον ΟΣΕ, με την υπογραφή της σύμβασης πρόσβασης στο δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας. «Η Rail Cargo Logistics Goldair καταφέρνει να είναι η πρώτη ιδιωτική εταιρεία στην Ελλάδα που θα έχει δικά της μηχανήματα, locomotives (σ.σ.: μηχανές τρένου) και βαγόνια, κάνοντας χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου» δηλώνει μιλώντας στο «Βήμα» ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Καλλίνικος Καλλίνικος.

    «Η εταιρεία προτίθεται, στην πρώτη φάση λειτουργίας, να διαθέτει τέσσερις locomotives, δύο ηλεκτρικές και δύο πετρελαιοκίνητες, καθώς και 160 βαγόνια μεικτού τύπου. Το μεγαλύτερο μέρος του τροχαίου υλικού θα έρθει από το δίκτυο των Αυστριακών Σιδηροδρόμων και θα αποτελεί πάγιο της ελληνικής εταιρείας. Οι δε locomotives θα ενοικιαστούν αρχικά από τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Καθώς οι ανάγκες για το έργο της εταιρείας θα επεκτείνονται, υπάρχει δέσμευση των μετόχων για περαιτέρω επένδυση σε ιδιόκτητες μηχανές, αξίας περίπου 22 εκατ. ευρώ» συμπληρώνει.

    «Στόχος μας είναι οι αμοιβαία επωφελείς συνεργασίες με όποιον θέλει να χρησιμοποιήσει το δίκτυο» επισημαίνει μιλώντας στο «Βήμα» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κώστας Πετράκης.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία