• Αναζήτηση
  • Η Fraport ζητά αποζημιώσεις για τα αεροδρόμια

    Το Spiegel δημοσιεύει αποκλειστικές πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες η Fraport ζητά αποζημιώσεις εξαιτίας της κακής κατάστασης των 14 ελληνικών αεροδρομίων των οποίων ανέλαβε την εκμετάλλευση.

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού Spiegel «η Fraport θέλει να ζητήσει αποζημιώσεις ύψους 70 εκατομμυρίων ευρώ. Τα αεροδρόμια που ανέλαβε …βρίσκονται προφανώς σε πολύ χειρότερη κατάσταση από όσο μπορούσε κανείς να εικάσει. Στη σχετική συμφωνία παραχώρησης προβλέπεται ότι η Fraport σε μια τέτοια περίπτωση μπορεί να ζητήσει αποζημιώσεις.»

    Το περιοδικό επισημαίνει πως σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες: «η Fraport έδωσε σχετική εντολή σε έναν ανεξάρτητο πραγματογνώμονα, ο οποίος τον περασμένο Ιούνιο συνέταξε μια έκθεση για την κατάσταση του συνόλου των ελληνικών αεροδρομίων. Σύμφωνα με την έκθεση υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα. Για παράδειγμα: χιλιάδες καμένες λάμπες, χαλασμένες πόρτες, εξαφανισμένοι πυροσβεστήρες ή πυροσβεστήρες που δεν λειτουργούν. Κάποιες ελλείψεις μάλιστα αποτελούν κίνδυνο για τους πολλούς τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα».

    Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι το ποσό που ζητά η γερμανική εταιρεία είναι πολύ υψηλό για τα ελληνικά δεδομένα, εάν αναλογιστεί κανείς ότι οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι πουλήθηκαν στην ιταλική εταιρεία Ferrovie για 45 εκατομμύρια ευρώ. Τέλος, σημειώνεται πως ούτε η Fraport ούτε η ελληνική κυβέρνηση έχουν πάρει θέση σχετικά με το δημοσίευμα.

    Η Αθήνα, η documenta και ο αρνητικός απολογισμός

    «Φιλοξενία; Πολύ ακριβή» είναι ο τίτλος με τον οποίο επιγράφει το ρεπορτάζ της η Suddeutsche Zeitung αναφερόμενη στα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η διεθνής έκθεση σύγχρονης documenta, η οποία φέτος εκτός από το Κάσελ παρουσιάστηκε και στην Αθήνα. Η εφημερίδα γράφει: «Οι προστριβές για τον απολογισμό της documenta14 θέτουν σε κίνδυνο το έγκαιρο ξεκίνημα της επόμενης διεθνούς έκθεσης στο Κάσελ, η οποία έχει προγραμματιστεί κανονικά για το 2022. Όσο δεν αίρονται οι αντιπαραθέσεις για τον απολογισμό της φετινής έκθεσης, δεν μπορεί να συσταθεί η αρμόδια επιτροπή για την αναζήτηση του επόμενου καλλιτεχνικού διευθυντή, αναφέρεται από κύκλους της documenta. Εκτιμάται ότι η επόμενη 15η διοργάνωση της έκθεσης θα μπορούσε να αναβληθεί για τουλάχιστον ένα χρόνο. Έτσι για πρώτη φορά, θα μπορούσε να διαταραχθεί ο σταθερός ρυθμός διεξαγωγής της, που από το 1972 είναι η διοργάνωσή της κάθε πέντε χρόνια».

    To δημοσίευμα επικαλείται την τοπική εφημερίδα Hessische Niedersachsische Allgemeine σύμφωνα με την οποία εσωτερική έκθεση των οικονομικών ελεγκτών της εταιρείας Pricewaterhouse Coopers (PwC) αναφέρει «ότι η πραγματοποίηση της έκθεσης στην Αθήνα είναι ο μοναδικός λόγος του ελλείμματος. Ωστόσο ένα προσχέδιο της μελέτης είναι πολύ προσεκτικά διατυπωμένο και αναφέρει ότι το έλλειμμα είναι απόρροια πολλών μεμονωμένων αλλά κατανοητών αποφάσεων. Ευθείες κατηγορίες δεν υπάρχουν στην έκθεση των 45 σελίδων».

    Μαρία Ρηγούτσου

    Τι λέει ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας

    Αναφερόμενος στην αποζημίωση 70 εκατομμυρίων ευρώ που φέρεται ζητά η Fraport για προβλήματα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργις Πιτσιόρλας σημείωσε ότι «εάν η Fraport μπορέσει να τεκμηριώσει πρόβλημα τότε η ελληνική πλευρά θα πρέπει να τιμήσει τη σύμβαση και να αναλάβει τις οικονομικές ευθύνες της».

    Ο κ. Πιτσιόρλας, μιλώντας στην τηλεόραση του Σκάι το πρωί της Παρασκευής δεν μίλησε για συγκεκριμένα ποσό, όμως σημείωσε ότι το αίτημα της Fraport εξετάζεται από επιτροπή επίλυσης τεχνικών διαφορών. Τόνισε ότι τέτοια τεχνικά προβλήματα παρουσιάζονται συχνά σε πολλές συμβάσεις και αποτελεί τόσο μεγάλο ζήτημα.

    Προσέθεσε ότι όπως Αθήνα περιμένει από την εταιρεία να καταβάλλει το ετήσιο ενοίκιο για τα περιφερειακά αεροδρόμια έτσι και η ελληνική πλευρά σέβεται τις δεσμεύσεις της.




    Οικονομία