• Αναζήτηση
  • «Βρέθηκε» το πρόβλημα στα ατομικά ρολόγια του Galileo

    Έπειτα από μήνες ερευνών, oι μηχανικοί της ευρωπαϊκής διαστημικής υπηρεσίας ESA δηλώνουν ότι ανακάλυψαν ποια είναι τα τεχνικά προβλήματα που απορρυθμίζουν τα ατομικά ρολόγια στους δορυφόρους του ευρωπαϊκού συστήματος πλοήγησης Galileo.

    Έπειτα από μήνες ερευνών, oι μηχανικοί της ευρωπαϊκής διαστημικής υπηρεσίας ESA δηλώνουν ότι ανακάλυψαν ποια είναι τα τεχνικά προβλήματα που απορρυθμίζουν τα ατομικά ρολόγια στους δορυφόρους του ευρωπαϊκού συστήματος πλοήγησης Galileo.

    Μέχρι σήμερα έχουν εκτοξευθεί 18 δορυφόροι του Galileo, της ευρωπαϊκής απάντησης στο αμερικανικό GPS και στο ρωσικό GLONASS.

    Κάθε δορυφόρος διαθέτει τέσσερα ατομικά ρολόγια μεγάλης ακρίβειας, δύο που χρησιμοποιούν ρουβίδιο και δύο με μέιζερ υδρογόνου.

    Δυσλειτουργία που δεν επηρέασε το σύστημα

    Συνολικά τρία ρολόγια με ρουβίδιο και έξι με υδρογόνο έχουν παρουσιάσει δυσλειτουργία -σε έναν δορυφόρο μάλιστα παρουσιάστηκε πρόβλημα σε δύο από τα τέσσερα ρολόγια.

    Αυτό, διαβεβαιώνει η ESA, δεν επηρέασε τη λειτουργία του συστήματος, καθώς κάθε δορυφόρος χρειάζεται μόνο ένα ρολόι για να λειτουργήσει, και τα υπόλοιπα είναι εφεδρικά.

    Παρόλα αυτά, η εμφάνιση της ίδιας ανωμαλίας σε τόσα ρολόγια έφερε πονοκέφαλο στην ESA και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

    Όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο, η έρευνα αποκάλυψε ότι τα ρολόγια με ρουβίδιο περιέχουν ένα ελαττωματικό εξάρτημα που μπορεί να προκαλέσει βραχυκύκλωμα. Στην περίπτωση των ρολογιών υδρογόνου, το πρόβλημα εντοπίστηκε στις ρυθμίσεις.

    Η ESA θα λάβει τα αναγκαία μέτρα στους επόμενους δορυφόρους που πρόκειται να εκτοξευθούν, όπως ανακοίνωσε, για να μειωθεί η πιθανότητα νέων βλαβών στο μέλλον.

    Τα ακριβέστερα από όλα τα ρολόγια

    Το σύστημα Galileo άρχισε να λειτουργεί πέρυσι το Δεκέμβριο με σχετικά ασθενές σήμα, το οποίο αναμένεται να βελτιωθεί με την προσθήκη περισσότερων δορυφόρων στο μέλλον. Σύμφωνα με την ESA, το Galileo διαθέτει τα πιο ακριβή ρολόγια από όλα τα άλλα δορυφορικά συστήματα, άρα και τον καλύτερο γεωεντοπισμό.

    Το σύστημα αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργικό από το 2020 με συνολικά 30 δορυφόρους, από τους οποίους οι 24 σε τρεις διαφορετικές τροχιές και οι υπόλοιποι στην εφεδρεία (στο διάστημα ή στο έδαφος). Όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2018, θα είναι εφοδιασμένα με το Galileo για δορυφορική πλοήγηση και για κλήσεις έκτακτης ανάγκης.

    Η μεγάλη ακρίβεια του Galileo, μεταξύ άλλων, θα καταστήσει πιο αποτελεσματικές τις τραπεζικές και χρηματιστηριακές συναλλαγές, τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, ακόμη και την οδήγηση των αυτόνομων αυτοκινήτων χωρίς οδηγό.
    Newsroom ΔΟΛ

    Science
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk