Πουλάει σε όλον τον κόσμο

Το μπουρκίνι πήγε στους Ολυμπιακούς

Οταν προ 12ετίας η λιβανέζικης καταγωγής επιχειρηματίας Αχέντα Ζανέτι λάνσαρε στην Αυστραλία

Οταν προ 12ετίας η λιβανέζικης καταγωγής επιχειρηματίας Αχέντα Ζανέτι λάνσαρε στην Αυστραλία «ενδυμασίες που θα επέτρεπαν στις μουσουλμάνες γυναίκες να απολαμβάνουν τις δυνατότητες άθλησης που τους προσφέρει η χώρα», δεν φανταζόταν την πολεμική που θα αναπτυσσόταν με αφορμή τα δημιουργήματά της στην Ευρώπη και δη στη Γαλλία αλλά και στην Ισπανία.
Διότι η εμπνεύστρια του περίφημου μπουρκίνι, που αφήνει ακάλυπτο στη δημόσια θέα μόνο το πρόσωπο και τα άκρα των χεριών και των ποδιών της λουομένης, έχει προκαλέσει μείζονες κοινωνικές αλλά και νομικές διαμάχες στη Δύση καθώς από κάποιους θεωρείται το σύμβολο του ισλαμικού εξτρεμισμού. Μεσολάβησαν βεβαίως η δημιουργία του Ισλαμικού Κράτους και οι τρομοκρατικές επιθέσεις φονταμενταλιστών στην Ευρώπη.
Η επιτυχία που είχαν τα μαγιό και οι αθλητικές φόρμες (μπουρκίνι και χιτζούντ) για γυναίκες που άρχισε να κατασκευάζει η εταιρεία Ahiida, που ίδρυσε το 2004 η Αχέντα Ζανέτι, ήταν εντυπωσιακή. Πολύ σύντομα η Ahiida (και από το 2006 οι επωνυμίες Burquini και Burkini) επεκτάθηκε στη Μέση Ανατολή, στον Καναδά, στη Σιγκαπούρη, στη Νότια Αφρική και στην Ευρώπη.

«Εχουμε ως τώρα πωλήσει περισσότερες από 700.000 ενδυμασίες κολύμβησης. Οι βασικές αγορές στις οποίες δραστηριοποιούμαστε είναι των Ηνωμένων Πολιτειών, του Καναδά και της Ευρώπης. Και οι πωλήσεις μας κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2016 έχουν αυξηθεί κατά 40%»
αποκαλύπτει η ίδια η Ζανέτι.
Δωρεάν προβολή


Και πώς να μην εκτιναχθούν οι πωλήσεις όταν φρόντισαν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης για τη δωρεάν προβολή των μπουρκίνι σε κάθε γωνιά της υφηλίου; Ακόμη και στους Ολυμπιακούς του Ρίο διαφημίστηκαν τα προϊόντα της Αχέντα Ζανέτι από τις αθλήτριες της Αιγύπτου που αγωνίστηκαν με μπουρκίνι στο μπιτς βόλεϊ.
Η ηλικίας 60 ετών επιχειρηματίας (η οικογένειά της μετανάστευσε από τον Λίβανο στην Αυστραλία όταν εκείνη ήταν 2 ετών) ισχυρίζεται μάλιστα ότι περίπου το 40% των πελατισσών της δεν είναι μουσουλμάνες. «Είναι γυναίκες που θέλουν να προστατευθούν από τον ήλιο» δηλώνει.
Σε κάθε περίπτωση, η Ζανέτι έχει χτυπήσει φλέβα χρυσού. Διότι πρέπει να σημειωθεί ότι οι αμφιέσεις που κατασκευάζει δεν είναι φθηνές. Κοστίζουν από 80 ως 130 ευρώ, αν και μέσω του Διαδικτύου μπορεί να τις προμηθευτεί κανείς με εκπτώσεις που φθάνουν και το 50%.
Και ανεξάρτητα από την όποια απήχηση του μπουρκίνι σε μη μουσουλμάνες, ερευνητές της Thomson Reuters και του νεοϋορκέζικου Ινστιτούτου DinarStandard εκτιμούν ότι οι δαπάνες ένδυσης της μουσουλμανικής κοινότητας θα φθάσουν παγκοσμίως στα 290 δισ. ευρώ το 2020 από 204 δισ. ευρώ που ήταν το 2014.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk