Προς συρρίκνωση οδεύει ο -κορυφαίος έως τώρα- ναυπηγικός τομέας της Νότια Κορέας και της Κίνας, όπως εκτίμησαν κορυφαίοι εκπρόσωποι της αγοράς που συμμετείχαν σε φόρουμ, στο πλαίσιο των Ποσειδονίων 2016.

Στη διάρκεια ανοικτής συζήτησης με τίτλο «Shipowners Forum», την οποία διοργάνωσε η ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds, σχεδόν το σύνολο των συμμετεχόντων εκτίμησε ότι ο συνδυασμός της απουσίας χρηματοδότησης και η αδύναμη ανάκαμψη που αναμένεται να εμφανίσει η διεθνής οικονομία, θα έχουν ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του ευμεγέθους ναυπηγικού τομέα στις δύο ασιατικές χώρες.

Ο πρόεδρος της Capital Maritime Ευάγγελος Μαρινάκης χαρακτήρισε ιδιαιτέρως ελκυστικά τα παρόντα επίπεδα τιμών για ορισμένους τύπους πλοίων, εκτίμηση την οποία εμφανίστηκε να συμμερίζεται και η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Holdings, Αγγελική Φράγκου, λέγοντας ότι είναι «καλή ευκαιρία», ανάλογα και με το χαρτοφυλάκιο της κάθε εταιρείας.

Αντίθετα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation, Νίκος Τσακός,τάχθηκε ευθέως κατά της αγοράς νέων πλοίων, αν και και χαρακτήρισε ενδιαφέροντα ορισμένα τμήματα της αγοράς πλοίων, container και dry cargo.

Αναφερόμενη σε ζητήματα χρηματοδότησης, η κ. Φράγκου επεσήμανε ότι η μετοχική αγορά δεν είναι πρόσφορη, ούτε για αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου για τις ήδη εισηγμένες εταιρείες του κλάδου, αλλά ούτε και για την εισαγωγή νέων εταιρειών μέσω IPO.

Ο κ. Μαρινάκης τάχθηκε υπέρ της άποψης ότι κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ετών «κάναμε λεφτά» και ότι «πρέπει να είμαστε υπομονετικοί, να έχουμε πίστη και είναι κύκλος», ο οποίος θα εξισορροπηθεί.

Χαιρετισμό στο φόρουμ απηύθυνε ο γγ της Διεθνούς Οργάνωσης Ναυτιλίας (ΙΜΟ), Λιμ Κιτάκ.