Οι δώδεκα κατευθύνσεις του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία

Συνεδρίασε, για δεύτερη φορά, η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με αντικείμενο τον καθορισμό των βασικών κατευθύνσεων, στις οποίες θα κινηθεί ο διάλογος για την Παιδεία. Η Επιτροπή κατέληξε σε δώδεκα γενικά σημεία, τα οποία και αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης στην Επιτροπή.

Συνεδρίασε, για δεύτερη φορά, η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με αντικείμενο τον καθορισμό των βασικών κατευθύνσεων, στις οποίες θα κινηθεί ο διάλογος για την Παιδεία.

Ύστερα από επαφές που είχε τις προηγούμενες ημέρες ο πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Γαβρόγλου, με εκπροσώπους των κομμάτων, κατέληξε σε δώδεκα γενικά σημεία, τα οποία και αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης στην Επιτροπή.

Η θεματική ατζέντα του εθνικού διαλόγου θα καθοριστεί στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής της Βουλής, μετά από τροποποιήσεις και προτάσεις που θα κατατεθούν από τους εκπροσώπους των κομμάτων μέχρι την αρχή της ερχόμενης εβδομάδας.

Ωστόσο, οι δώδεκα θεματικές, με βάση τις οποίες θα καθοριστεί και η τελική ατζέντα, είναι οι εξής:

  • Δημοκρατικές αξίες. (Βία, ρατσισμός, διαφορετικότητα, εκπαίδευση μειονοτήτων, αειφορία εκπαιδευτικών μονάδων, αυτοδιοίκητο διαφόρων βαθμίδων, κοινωνική μέριμνα, πρόσβαση σε πολιτισμικά δρώμενα).
  • Οικονομικά της εκπαίδευσης (τρόποι θεσμοθετημένης αύξησης του ποσοστού επιχορήγησης στην εκπαίδευση, διαφορετικά χρηματοδοτικά σχήματα, δυνατότητες μείωσης εξόδων, πράσινα σχολεία, αξιοποίηση περιουσίας, πολιτική προσλήψεων, οικολογικό αποτύπωμα των εκπαιδευτικών μονάδων).
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων και εκπαιδευτικού προσωπικού
  • Νέες τεχνολογίες, διδακτική πρακτική, ψηφιακός εγγραμματισμός
  • Ενιαίος χώρος ανωτάτης εκπαίδευσης και έρευνας.
  • Λύκειο-Παραπαιδεία-Εισαγωγή στα ΑΕΙ. Μετεγγραφές.
  • Είδη και δομή των διαφορετικών σχολικών μονάδων και του σχολικού δικτύου ανά περιοχή.
  • Διοίκηση Εκπαίδευσης και αποκέντρωση της.
  • Διασύνδεση των εκπαιδευτικών δομών με την παραγωγή, με την αγορά εργασίας.
  • Προοπτικές για νέους επιστήμονες. Συγκεκριμένα μέτρα.
  • Ρόλος Κοινωφελών Ιδρυμάτων, ΜΚΟ και άλλων οργανισμών για την εκπαίδευση και έρευνα.
  • Συνεχής και διά βίου εκπαίδευση.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στους τρεις φορείς, που είχαν ανακοινωθεί ότι θα δρουν παράλληλα στον εθνικό διάλογο (Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας), προστέθηκε και το Ινστιτούτο Επαγγελματικής Πολιτικής.

Εξάλλου, στην επόμενη συνεδρίαση της επιτροπής, θα υποδειχθούν από τους εκπροσώπους των κομμάτων εμπειρογνώμονες, όχι απαραίτητα με «κομματική ταυτότητα».

Επίσης, θα καθοριστεί και το χρονοδιάγραμμα εργασιών των υποεπιτροπών της Διαρκούς Επιτροπής.

Στόχος είναι να καταλήξει η Επιτροπή στα πρώτα συμπεράσματά της προς τα τέλη Φεβρουαρίου.

* Προς το τέλος της συνεδρίασης δημιουργήθηκε ένταση με αφορμή την αλλαγή του τρόπου επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης, αλλά το ζήτημα δεν πήρε μεγαλύτερη έκταση.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk