Σκληρή απάντηση στις δηλώσεις του προέδρου της ΝΔ κ. Αντώνη Σαμαρά για τα δημόσια έργα έδωσε με ανακοίνωσή του ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης.
«Οι δηλώσεις του κ. Αντώνη Σαμαρά μπορούν να εκληφθούν είτε ως αυτοκριτική για τα αποτελέσματα της πολιτικής, που ακολούθησε ο ίδιος, η κυβέρνηση του και διαχρονικά η παράταξή του στον τομέα των δημοσίων έργων είτε ως υπηρεσία σε συμφέροντα» αναφέρει.
Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, η προηγούμενη κυβέρνηση παρέδωσε «μια χώρα σε κοινωνικό αποκλεισμό και σε κλοιό ημιτελών και προβληματικών έργων, με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό την επιβολή τεράστιων διοδίων, ως αδιαμφισβήτητη απόδειξη της αντιαναπτυξιακής και αντικοινωνικής πολιτικής τους».
«Ναρκοθετημένα και υπονομευμένα έργα, με χρόνια προβλήματα για την προώθηση και ολοκλήρωσή τους, όπως τα εδώ και δεκαετίες προβλήματα της Αρχαιολογίας, και των απαλλοτριώσεων στην Ιόνια Οδό, στο Μετρό Θεσσαλονίκης, στον Ε-65, στον δρόμο της Σπάρτης και στα υπόλοιπα έργα».
«Ανεφάρμοστο θεσμικό πλαίσιο, με το νόμο 4281/14 του κ. Κ. Χατζηδάκη, χωρίς να έχουν φροντίσει για την ύπαρξη ηλεκτρονικών συστημάτων, για την έκδοση των προεδρικών διαταγμάτων και των αποφάσεων εφαρμογής του, προκαλώντας απόλυτη εμπλοκή στη λειτουργία του συστήματος παραγωγής δημοσίων έργων, μελετών και προμηθειών σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα».
Ο κ. Σπίρτζης μιλά για «πολιτικό θράσος» εκ μέρους του κ. Σαμαρά, «που περισσεύει όταν καλά γνωρίζει την αλήθεια και τις ευθύνες που έχει ο ίδιος, η κυβέρνηση του αλλά και ιστορικά η παράταξη του από την περίοδο του κ. Γ. Σουφλιά». «Με ετεροβαρείς και προβληματικές συμβάσεις, οι οποίες εκτός των άλλων δεν κατοχυρώνουν το δημόσιο συμφέρον ούτε σε μία γραμμή τους» σημειώνει.
«Στον τομέα των δημοσίων έργων υπάρχει και εφαρμόζεται πλέον άλλη πολιτική» αναφέρεται. «Προωθούμε τα δημόσια έργα, εισάγουμε κοινωνικούς δείκτες, αναπτυξιακούς όρους και προϋποθέσεις στον σχεδιασμό, την προώθηση και υλοποίησή τους, διασφαλίζοντας πάνω απ’ όλα την κοινωνία και το δημόσιο συμφέρον» σημειώνει η ανακοίνωση.
Ο κ. Σπίρτζης σχολίασε και την ορκωμοσία των μελών της κυβέρνησης που έγινε το Σάββατο (ανάμεσα στους οποίους ήταν και ο ίδιος), σημειώνοντας ότι αυτή «θα μπορούσε πράγματι να επισπευσθεί με τον γνώριμο στον κ Σαμαρά και τους συνοδοιπόρους του τρόπο». Δηλαδή, «την υποβάθμιση του Κοινοβουλίου και της Δημοκρατίας με την έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχόμενου, που κατά συρροή εξέδιδε η απελθούσα κυβέρνησή του».
«Ας γίνει αντιληπτό ότι η σημερινή κυβέρνηση σέβεται τους δημοκρατικούς θεσμούς και τηρεί ευλαβικά το Σύνταγμα, που τόσο προκλητικά αγνόησε ο πρώην πρωθυπουργός και οι συνεργάτες του» καταλήγει η ανακοίνωση.
Παρέμβαση Καλογιάννη για τα έργα
Στο μεταξύ, σε παρέμβασή του για τις δηλώσεις του υπουργού Οικονομίας κ. Γιώργου Σταθάκη για επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης, ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Σταύρος Καλογιάννης αναφέρει:
* Ο κ. Σταθάκης μιλά για ένα κόστος έργων που θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο εάν άλλαζε ο τρόπος προσδιορισμού των τιμών. «Αναρωτιέται κανείς σε ποιές τιμές αναφέρεται, αορίστως, ο υπουργός, πώς άραγε θα άλλαζε ο τρόπος προσδιορισμού τους και πότε» σημειώνει.
* Στα περί αναθεώρησης συμβάσεων σημειώνει ότι το Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα/Σπάρτη έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί και δεν χρειάζεται αλλαγές, ενώ για τις υπόλοιπες τέσσερις «μία νέα αναθεώρηση, χωρίς μάλιστα ο υπουργός να προσδιορίζει εκ των προτέρων ποιά σημεία χρήζουν, κατά την άποψή του, τροποποίηση, προκαλεί αβεβαιότητα για την ολοκλήρωση των έργων».
* Για την αναθεώρηση της πολιτικής διοδίων και τη θέσπιση ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων σημειώνει ότι «χαίρομαι, αρχικώς, που ο υπουργός εγκατέλειψε ήδη την πολιτική «δεν πληρώνω»» και παρατηρεί ότι ο κ. Σταθάκης «παραβιάζει ανοιχτές θύρες». Ο κ. Καλογιάννης δημοσιοποιεί έγγραφο προς τις υπηρεσίες για εφαρμογή ηλεκτρονικών διοδίων και διαλειτουργικότητας.
«Οποιαδήποτε νέα καθυστέρηση στην υλοποίηση των αυτοκινητοδρόμων λόγω του κλίματος αβεβαιότητας που προκαλούν η απραξία και οι αόριστες υπουργικές εξαγγελίες, θα έχει πρόσθετο κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ θέτει σε κίνδυνο την έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων» καταλήγει.