Μ.Βαρβιτσιώτης: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κρυφό πρόγραμμα για την ακτοπλοΐα

Στο κάδρο της πολιτικής αντιπαράθεσης μπαίνει η ακτοπλοΐα. Η αρχή έγινε χθες, Τετάρτη, με τις σχετικές τοποθετήσεις του υποψήφιου βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θεόδωρου Δρίτσα.

Στο κάδρο της πολιτικής αντιπαράθεσης μπαίνει η ακτοπλοΐα. Η αρχή έγινε χθες, Τετάρτη, με τις σχετικές τοποθετήσεις του υποψήφιου βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θεόδωρου Δρίτσα ο οποίος μίλησε για τη σύσταση δημόσιου φορέα στην ακτοπλοΐα και παράλληλα έκανε λόγο για αυτοτελές υπουργείο Ναυτιλίας πιθανόν ενταγμένο σε ένα γενικότερο σχεδιασμό και την αναγκαιότητα περαιτέρω πολιτικοποίησης του υπουργείου.
Απαντώντας στον υποψήφιο βουλευτή ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είπε ότι ο κ. Δρίτσας έκανε αποκάλυψη του κρυφού προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ για τη ναυτιλία και την ακτοπλοΐα σημειώντας ότι περιλαμβάνει «δημιουργία κρατικού φορέα και την επιβολή ουσιαστικά κομματικού ελέγχου, παραγνωρίζοντας και ακυρώνοντας τον ρόλο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της αγοράς, επαναφορά στις εποχές των κρατικών μονοπωλίων για τους νησιώτες, που απέτυχαν, χρεοκόπησαν και κατέστησαν την ακτοπλοΐα για τους νησιώτες αγαθό πολυτελείας και «πολιτικοποίηση» του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου υποτιμώντας τον πολυδιάστατο ρόλο του Λιμενικού Σώματος και τα στελέχη του που υπηρετούν τη ναυτιλία, εκφράζοντας την αντίληψη πλήρους και κομματικού ελέγχου».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε επιπλέον ότι σήμερα είναι μία περίοδος, που ύστερα από πέντε συναπτά χρόνια οι εταιρείες της ακτοπλοΐας παρουσίασαν λειτουργικά κέρδη, ενώ περιορίσθηκαν οι επιδοτήσεις για τις «άγονες γραμμές» στο μισό και ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα βελτιώθηκε το ακτοπλοϊκό δίκτυο, με επίκεντρο τον εξορθολογισμό στις γραμμές του Βορείου Αιγαίου.
Και πρόσθεσε ότι «οι νησιώτες αντιλαμβάνονται ότι υποστηρίζουμε την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών και την εξυπηρέτησή τους, χωρίς να τους επιβαρύνουμε με ανεφάρμοστες πολιτικές που οδηγούν σε νέους και πολλαπλάσιους φόρους. Δεν χρειάζονται αποτυχημένους σχεδιασμούς «κομματικών εγκεφάλων», αλλά ένα αυτοτελές και ισχυρό υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου που διασφαλίζει την εθνική συνοχή της χώρας και την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών».

Επιπροσθέτως σε άρθρο του στο tovima.gr ο αρμόδιος τομεάρχης και υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκος Συρμαλένιος σημείωσε ότι «η χώρα μας είναι η μοναδική στην ΕΕ που η ακτοπλοΐα ανήκει αποκλειστικά σε ιδιωτικά συμφέροντα και ταυτόχρονα έχει τα ακριβότερα εισιτήρια. Ως εκ τούτου, κατά κανόνα η ακτοπλοϊκή διασύνδεση λειτουργεί με δύο ταχύτητες, της καλοκαιρινής – τουριστικής περιόδου που υπάρχει ικανοποιητική κάλυψη και της χειμερινής περιόδου που η κατάσταση είναι άκρως προβληματική. Όμως, οι μεταφορές και η ενδοεπικοινωνία στα νησιά αποτελούν πρώτιστο κοινωνικό αγαθό, είναι ευθύνη της Πολιτείας η διασφάλισή τους καθ’ όλο το έτος».
Και συμπλήρωσε ότι: «Πρόταση μας αποτελεί η σύσταση δημόσιου – κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας με συνεργασία κράτους και αυτοδιοίκησης κατά τα πρότυπα των σκανδιναβικών χωρών.Ο φορέας αυτός δεν έρχεται να καταργήσει ή να αντικαταστήσει τις ιδιωτικές ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά αφενός μεν θα δημιουργήσει ένα ελάχιστο δημόσιο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών και αφετέρου θα παρέχει συγκοινωνιακό έργο, διαμορφώνοντας το πλαίσιο λειτουργίας για όλους τους παρόχους του ακτοπλοϊκού έργου»
Απάντηση Θ. Δρίτσα στον υπουργό Ναυτιλίας

Στο ΑΠΕ-ΜΠΕ μίλησε ο κ. Δρίτσας και έδωσε απάντηση στις αναφορές Βαρβιτσιώτη περί κρυφού προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ. «Πανικόβλητος και χωρίς επιχειρήματα ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας μιμείται τη μονταζιέρα της Συγγρού, διαστρεβλώνοντας τις πολιτικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τη ναυτιλία που υπεύθυνα και δημόσια έχει αναρτήσει εδώ και πολύ καιρό στο Διαδίκτυο προς διαβούλευση» δήλωσε ο κ. Δρίτσας.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μιλήσει για τη δημιουργία δημόσιου φορέα ακτοπλοΐας, που θα έχει την επιτελική οργάνωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στην Ελλάδα (δρομολόγια ανάγκες) και όλα εκείνα που χρειάζονται για να μπορεί πραγματικά να δρομολογήσει τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών με βάση τις ανάγκες των κατοίκων και όχι των επιλογών των πλοιοκτητών» συμπλήρωσε ο κ. Δρίτσας.

Για την ποντοπόρο ναυτιλία σημείωσε: «Το τελευταίο χρονικό διάστημα εισρέουν κερδοσκοπικά funds που δεν έχουν σχέση με την παράδοση των καπεταναίων εφοπλιστών και αυτό είναι ένα ζήτημα που συζητιέται στα ναυτιλιακά γραφεία και στις εταιρείες. Εμείς αυτό το θέτουμε ως θέμα που θα πρέπει να παρέμβει η ελληνική κυβέρνηση και να στηρίξει τις παραδοσιακές εταιρείες του ελληνικού εφοπλισμού».

«Μια τόση μεγάλη παραγωγική δραστηριότητα, όπως η ναυτιλία στην περίοδο της κρίσης, θα πρέπει να αναλάβει περισσότερα βάρη για το ξεπέρασμά της από ό,τι έχει αναλάβει μέχρι τώρα» κατέληξε.

Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk