Οι ταινίες της εβδομάδας – Το άγιο ρεμάλι και τα σκουπίδια

Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ

«St. Vincent, ο αγαπημένος μου άγιος» (ΗΠΑ, 2014) του Θίοντορ Μέλφι με τους Μπιλ Μάρεϊ, Μελίσα Μακ Κάρθι, Ναόμι Γουότς, Τζέντεν Λίμπερχερ
Η ερμηνεία του Μπιλ Μάρεϊ στον ρόλο ενός αιώνιου loser, ενός ανθρώπου κακιασμένου και εχθρικού απέναντι στους πάντες πλην του γάτου του, ενός ανθρώπου όμως που τελικά θα γίνει ο σωστός μέντορας για το νέο γειτονόπουλό του στο Μπρούκλιν (Τζέντεν Λίμπερχερ) είναι το στοιχείο που κάνει αυτήν την δραματική κομεντί να ξεχωρίζει.
Ο 64χρονος Αμερικανός ηθοποιός, πρωταγωνιστής ταινιών όπως η «Μέρα της μαρμότας», «Χαμένοι στη μετάφραση» και «Σπασμένα λουλούδια», ενδεχομένως να διεκδικήσει και πάλι το Οσκαρ για τον άρχοντα του cool που τόσο πειστικά -για μια ακόμη φορά- παίζει. Έναν εξαιρετικά εκνευριστικό αλλά την ίδια ώρα απίστευτα γοητευτικό ρεμάλι, το οποίο μπορεί και να κρύβει μια καρδιά μάλαμα, αρκεί ο άλλος να έχει την υπομονή να σκάψει πάρα πολύ βαθιά.
Βερμούδα και παντόφλα με κάλτσα, το τσιγάρο μονίμως κρεμασμένο στα χείλη, «αλογομούρης» που χρωστά στους πάντες, ο Βίνσεντ, όσο και αν θέλει να περάσει την εικόνα του μισάνθρωπου τσαντίλα, δεν μπορεί παρά να είναι αγαπητός. Και μας κερδίσει χάρη στον Μάρεϊ που σε κάποια σημεία θυμίζει κάπως τον «Μεγάλο Λεμπόφσκι» του Τζεφ Μπρίτζες_ αν και στο πολύ πιο μοχθηρό του.
Πολύ καλό όμως και το συμπληρωματικό καστ με την Αυστραλέζα Ναόμι Γουότς να ξεχωρίζει στον ρόλο μιας εγκύου ρωσίδας πόρνης, την αχίλλειο πτέρνα κατά μία έννοια του Βίνσεντ!
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ –
ODEON STARCITY – STER ESCAPE ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ –
ΝΙΡΒΑΝΑ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΕΜΠΑΣΥ κ.α.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – STER – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ
«Σκουπίδια» («Trash», Αγγλία / Βραζιλία, 2014) του Στίβεν Ντόλντρεϊ με τους Ρίκσον Τέβεζ, Εδουάρδο Λουίς, Γκαμπριέλ Γουάινσταϊν, Μάρτιν Σιν, Ρούνεϊ Μάρα

Τρία παιδιά, αναγκασμένα να περνούν το μεγαλύτερο μέρος της καθημερινότητάς τους μέσα στις χωματερές της Μπεχάλα στη Βραζιλία, θα δουν τη ζωή τους να αλλάζει ριζικά όταν στην κατοχή τους έρχεται ένα πορτοφόλι με σημαντικά μυστικά που ξεσκεπάζουν την πολιτική διαφθορά.
Ολα αυτά στα «Σκουπίδια», ένα σύγχρονο ηθικοπλαστικό παραμύθι σύγχρονων Ολιβερ Τουίστ γυρισμένο με νεύρο στους δρόμους του Ρίο Ντε Τζανέιρο από τον βρετανό σκηνοθέτη Στίβεν Ντάλντρεϊ που στηρίχτηκε στο ομότιτλο μπεστ σέλερ του Αντι Μάλιγκαν (σεναριακή διασκευή από τον Ρίτσαρντ Κέρτις του «Τέσσερις γάμοι και μια κηδεία»).
Οπως έχει αποδείξει στον «Μπίλι Ελιοτ» και στο «Εξαιρετικά δυνατά και απίστευτα κοντά», ο Ντάλντρεϊ μπορεί να κάνει μαγικά χειριζόμενος παιδιά και αυτό ακριβώς συμβαίνει εδώ με τους τρεις πιτσιρικάδες που είναι όλοι ερασιτέχνες (Ρίκσον Τέβεζ, Εδουάρδο Λουίς και Γκαμπριέλ Γουάινσταϊν).
Εξίσου ενδιαφέρον όμως έχει και το στοιχείο της αδυναμίας της Εκκλησίας να πράξει το δίκαιο και σωστό, αφού ο Αμερικανός πάστορας (Μάρτιν Σιν) που έχει την ευθύνη των παιδιών εξευτελίζεται με τον χειρότερο τρόπο από τις βραζιλιάνικες αρχές. Αν τα παιδιά καταφέρουν κάτι, θα πρέπει να το καταφέρουν μόνα τους.
Βαθμολογία:3
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: VILLAGE MALL – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ΑΤΤΑΛΟΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ
«Ούτε να πεθάνεις δεν μπορείς» («God’s pocket», ΗΠΑ, 2014) του Τζον Σλέιτερι, με τους Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν, Τζον Τορτούρο Ρίτσαρντ Τζένκινς

Kάπως μακάβρια η ιδέα να ονομάσεις στα ελληνικά «Ούτε να πεθάνεις δεν μπορείς» την τελευταία ταινία του Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν ο οποίος πέθανε στις αρχές του 2014 από ναρκωτικά ενώ την είχε μόλις ολοκληρώσει. Ο ξενόγλωσσος τίτλος αυτής παρεΐστικης ταινίας «γειτονιάς», αναφέρεται στην περιοχή God’s Pocket της Νέας Υόρκης όπου η ιστορία τοποθετείται.
Παρακολουθούμε τις απανωτές ατυχίες ενός καθημερινού ανθρώπου (Χόφμαν) ο οποίος σίγουρα έχει περάσει καλύτερες ημέρες στη ζωή του. Κατατρέχεται από χιλιάδες προβλήματα, οικογενειακά, επαγγελματικά, οικονομικά, με τους φίλους του (ανάμεσά τους ο Τζον Τορτούρο σε ρόλο ενός καλού ανθρώπου αλλά με ύποπτες διασυνδέσεις με την τοπική μαφία), ενώ σαν να μην του έφταναν όλα, χάνει και τη σορό του γιου της γυναίκας του (από προηγούμενο γάμο).
Οι όχι πάντα καλά ζυγισμένες εναλλαγές ανάμεσα στο δράμα και το χιούμορ με άφησαν κάπως αμήχανο, σαν να βρισκόμουν στην κηδεία κάποιου που ποτέ δεν γνώρισα.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΣΤΥ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ κ.α.

«Ida» (Πολωνία, 2013) του Πάβελ Παβλικόφσκι με τους Αγκατα Τσεμπούκοφσκα, Αγκατα Κουλέζα
Ασπρόμαυρη καλλιτεχνική ταινία μέσα από την οποία ο Πάβελ Παβλικόσφκσι (σκηνοθέτης του «Τελευταίου οχυρού») αναβιώνει κατά κάποιον τρόπο την ζωή στην επαρχία της Πολωνίας την εποχή του κομμουνιστικού καθεστώτος.
Τοποθετημένη στο 1962, η ταινία θυμίζει σινεμά περασμένων εποχών (προσωπικά θυμήθηκα ασπρόμαυρες ταινίες του Βιμ Βέντερς) ενώ περιγράφει την προσπάθεια μιας νεαρής καλόγριας, της Ανας (Αγκατα Τσεμπούκοφσκα) να ανακαλύψει το παρελθόν της.
Με την βοήθεια μιας δικαστίνας συγγενούς (Αγκατα Κουλέζα) η κοπέλα αντιλαμβάνεται ότι είναι εβραϊκής καταγωγής (το πραγματικό της όνομα είναι Ιντα και όχι Ανα) οπότε βγαίνει στην επιφάνεια η ουσία της ταινίας: ένας ευρύτερος σχολιασμός πάνω στην έννοια της ταυτότητας αλλά και το πώς αυτή μπορεί να μεταλλαχθεί (ή ακόμα και να σβηστεί) από τα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα για τα οποία ο εμπλεκόμενος άνθρωπος δεν έχει καν γνώση.
Εν προκειμένω το ζήτημα που θίγεται είναι η εκμετάλλευση των Εβραίων από τους Πολωνούς Καθολικούς κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου την οποία ο Παβλικόφσκι σχολιάζει με λυρικά, ήσυχα κάδρα που συγχρόνως αναδεικνύουν την θλίψη και καταχνιά της εποχής όπου αναφέρεται η ταινία.
Βαθομολογια :3
Αίθουσες: ΕΛΛΗ – ΔΑΝΑΟΣ

Προβάλλεται επίσης η οικογενειακή κωμωδία «Η κακή μέρα από το πρωί φαίνεται» («Alexander and the terrible, horrible, no good, very bad day», ΗΠΑ, 2014) του Μιγκέλ Αρτέτα που φυσικά ακολουθεί το γνωστό μοντέλο του είδους: άνεργος πάτερ φαμίλια, εξαιρετικά καλοκάγαθος άνθρωπος (Στιβ Καρέλ) παλεύει για να προσφέρει το καλύτερο στην πανέμορφη σύζυγο (Τζένιφερ Γκάρνερ) και τα τέσσερα παιδιά διαφορετικών ηλικιών που έχουν. Ολοι μαζί θα ζήσουν μια πραγματικά γρουσούζικη μέρα αλλά πολύ φυσικά όλα θα πάνε καλύτερα αρκεί ο θεατής να νικήσει τη βαρεμάρα του απέναντι σε κλισέ που έχουν παίξει σε δεκάδες παρόμοιες ταινίες.
Βαθμολογία: 1 1/2
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – VILLAGE MALL – ΝΑΝΑ
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
ΒημαTV
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk