Την έναρξη της διαδικασίας δημοπράτησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, που έχει εξαιρεθεί από την παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, ανακοίνωσε την Παρασκευή από την Ηλεία ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

«Το έργο ήταν και αυτό θύμα της οικονομικής κρίσης, όμως δεν το εγκαταλείψαμε. Προχωράμε στη δημοπράτησή του την ερχόμενη Δευτέρα, ούτως ώστε τα έργα να ξεκινήσουν στις αρχές του 2015. Η προκήρυξη είναι έτοιμη, θα σταλεί προς δημοσίευση, ώστε να αρχίσει να τρέχει ο ανοιχτός μειοδοτικός διαγωνισμός και οι νόμιμες προθεσμίες. Οι μελέτες είναι πλήρεις και οριστικές, με όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και τις απαλλοτριώσεις» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών.
Σύμφωνα με το υπουργείο, το έργο εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ προχωρούν οι διαδικασίες για την ένταξη του στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (Σ. Ε. Σ) 2014 – 2020.
Η δημοπράτηση αφορά την ολοκλήρωση του κλειστού αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος μήκους 75 χλμ., με προϋπολογισμό κατασκευής 443 εκατομμύρια και συνολική δημόσια δαπάνη 475 εκατομμύρια, ποσόν που περιλαμβάνει δαπάνες για απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές έρευνες. «Στόχος, η κατασκευή του να έχει ολοκληρωθεί κατά το δυνατόν παράλληλα με ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης Παραχώρησης Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα» αναφέρεται. Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοϊδη, το έργο αναμένεται να δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας τα επόμενα δύο χρόνια.
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα περιλαμβάνει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (Λ. Ε. Α.), 7 ανισόπεδους κόμβους, 2 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, πλήρες παράπλευρο και κάθετο (με ανισόπεδες διαβάσεις) δίκτυο, συνδετήριες οδούς, καθώς και έργα για την βελτίωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου με σημαντικά κέντρα οικονομικής σημασίας (Αρχαία Ολυμπία, Λιμάνι Κυλλήνης, Αεροδρόμιο Αράξου και Βιομηχανική Περιοχή Πάτρας).
Στο τμήμα Πάτρα – Πύργος έχει ήδη συντελεσθεί το σύνολο των απαιτουμένων απαλλοτριώσεων για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου και εντός του έτους θα συντελεστούν και οι υπολειπόμενες απαλλοτριώσεις, που αφορούν το παράπλευρο δίκτυο.
Το τμήμα του αυτοκινητόδρομου από τον Κόμβο Καλού Νερού έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κυπαρισσίας, μήκους 30 χλμ., με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 130 εκατομμύρια, θα δημοπρατηθεί μετά την ολοκλήρωση των υπολειπομένων μελετών, προκειμένου να έχει περαιωθεί μέχρι το τέλος του 2016.
Σε ότι αφορά το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό, μήκους 60 περίπου χλμ., το Υπουργείο Υποδομών αναφέρει ότι θα προβεί σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την εκπόνηση της μελέτης αναβάθμισης οδικής ασφάλειας της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στο τμήμα μετά τον Πύργο και μέχρι το Καλό Νερό και την υλοποίηση των παρεμβάσεων της μελέτης αυτής (ενδεικτικά: ανακατασκευή ασφαλτικού τάπητα, στηθαία, ηλεκτροφωτισμός, έλεγχος ισόπεδων διασταυρώσεων, δημιουργία κυκλοτερών κόμβων, όρια ταχύτητας).
«Το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει απορρίψει κάθε λύση παραλιακής χάραξης αυτοκινητόδρομου ή αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στο τμήμα από Κάτω Σαμικό, έως τον ποταμό Νέδα, δηλαδή σε μήκος 23 χλμ. Η ανατολική χάραξη αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα αυτό δεν είναι περιβαλλοντικά βιώσιμη και δεν στηρίζεται πλέον από τα κυκλοφοριακά δεδομένα», δήλωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης.