Στο 15% φαίνεται να μειώνεται το ποσοστό των μαθητών που μένουν μετεξεταστέοι εφέτος στην Α’ τάξη του Λυκείου όπου εφαρμόστηκε για πρώτη φορά ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων στο πλαίσιο των αλλαγών που έκανε στον τρόπο προαγωγής των μαθητών το υπουργείο Παιδείας. Το ποσοστό αυτό, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, θεωρείται ανεκτό και μέσα στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών δεδομένων, καθώς οι αρχικές προβλέψεις ανέβαζαν το νούμερο αυτό στο 35-40% πανελλαδικά.
Όπως είναι γνωστό, ο θεσμός υπέστη επιπλέον διορθώσεις την περασμένη εβδομάδα, με νέα τροπολογία που κατατέθηκε και ψηφίστηκε από τη Βουλή κατά πλειοψηφία. Στην τροπολογία αυτή ενσωματώθηκε η σχετική νομοτεχνική βελτίωση στην οποία αναφέρεται ότι όταν κάποιος μαθητής έχει επιτύχει γενικό βαθμό ίσο ή ανώτερο του 10 και έχει επιτύχει βαθμό τουλάχιστον 8 σε έναν ή δύο κλάδους των μαθημάτων Ελληνική Γλώσσα ή Μαθηματικά και ταυτόχρονα έχει επιτύχει μ.ό. κλάδων ίσο ή ανώτερο του 12,5, ο οποίος προκύπτει από την προφορική και γραπτή βαθμολογία στους κλάδους των μαθημάτων Ελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες, τότε δεν παραπέμπεται στους παραπάνω κλάδους μαθημάτων και προάγεται.
«Έγιναν δύο διορθώσεις» είπε την Τρίτη ο υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος σε συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1. «Η μία διόρθωση είναι να προβλέπεται στα Μαθηματικά και στη Γλώσσα ό,τι προβλέπεται στις Φυσικές Επιστήμες, δηλαδή η συνεκτίμηση στο πλαίσιο του ίδιου κύκλου μαθημάτων. Επίσης έγινε μια δεύτερη παρέμβαση, τα οχτώ κύρια μαθήματα να έχουν ένα κοινό συντελεστή και αν ο μαθητής έχει μέσο όρο 12,5 σε αυτά αλλά και κανένα μάθημα κάτω από 8, να μπορεί να προβιβαστεί. Με αυτό τον τρόπο το 25% συνολικής αποτυχίας στην Α’ Λυκείου δηλαδή μαθητές που έμειναν για να εξεταστούν πάλι τον Σεπτέμβριο, θα μειωθεί στο 19% και αυτή η διαφορά, το 1/5 είναι μια φυσιολογική εξεταστική πορεία» τόνισε ο υπουργός.
Για τις μεταθέσεις
Για τα κενά στα σχολεία με την έναρξη της νέας χρονιάς και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στις ακριτικές περιοχές ο κ. Λοβέρδος τόνισε ότι όταν παρέλαβε το υπουργείο Παιδείας υπήρχε ήδη καθυστέρηση δύο μηνών στις μεταθέσεις και πρόσθεσε ότι ήδη ολοκληρώθηκαν οι μεταθέσεις στους δασκάλους και τις επόμενες μέρες θα ακολουθήσουν οι μεταθέσεις στους καθηγητές.
Πρόσθεσε επίσης ότι υπάρχει ήδη μια αύξηση αποδοχής των αιτημάτων των εκπαιδευτικών, οπότε αναμένονται λιγότερα προβλήματα ως προς την τοποθέτησή τους. Μία ακόμη παρέμβαση, είπε, είναι η μοριοδότηση της υπηρεσίας σε ακριτικές περιοχές, νησιωτικές ή σε δυσπρόσιτες περιοχές ορεινών όγκων. Ο υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι το άρθρο 101 του Συντάγματος επιτρέπει τη διαφορετική μεταχείριση αυτών των ανθρώπων για λόγους προστασίας των συγκεκριμένων περιοχών. Επίσης για την προσφορά κινήτρων στους εκπαιδευτικούς ώστε να υπηρετήσουν στις ακριτικές περιοχές είπε ότι αν και είναι τεχνικά δύσκολο εξετάζεται περαιτέρω μοριοδότηση για όσους έχουν καταγωγή γύρω από δυσπρόσιτες ή νησιωτικές περιοχές, ώστε να μπορούν -με παράκαμψη της επετηρίδας που έχει προκαλέσει η μοριοδότηση που είναι κλειστή από το 2010- να πηγαίνουν στις περιοχές επιλογής τους.
Για τα κενά στα σχολεία ο κ. Λοβέρδος τόνισε ότι τόσο ο ίδιος όσο και ο υφυπουργός κ. Αλ. Δερμετζόπουλος, που έχει το βάρος όλης αυτής της προετοιμασίας, θα προσπαθήσουν να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία χωρίς προβλήματα, όπως το 2003-2004 όταν υφυπουργός ήταν ο Νίκος Γκεσούλης και είχε καταφέρει όλα να είναι στην ώρα τους. Πρόσθεσε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την τρόικα επειδή είναι θέμα που αφορά μόνο το ελληνικό σύστημα, ώστε να μην τοποθετείται ένας Θεσσαλονικιός στα Χανιά και ένας Χανιώτης στα Γιάννενα, τη στιγμή που οι οικογένειες των εκπαιδευτικών δεν αντέχουν να επιβιώσουν με μισθό 900 ευρώ όταν απαιτούνται ενοίκια 250-300 ευρώ ακόμη και στις μικρές περιοχές. Για τις δύο αυτές παρεμβάσεις ο υπουργός Παιδείας πρόσθεσε ότι υπάρχει ένα σχέδιο νόμου που αφορά τη σύνοδο των πρώην υπουργών Παιδείας υπό την προεδρία του εκάστοτε υπουργού Παιδείας, και που θα εξασφαλίσει τη διάρκεια στην εκπαιδευτική πολιτική. Την επόμενη εβδομάδα, αφού προηγηθεί συζήτηση με τη Νέα Δημοκρατία και το ΠαΣοΚ, το σχέδιο νόμου θα κατατεθεί στη Βουλή και θα προβλέπει αυτές τις μοριοδοτήσεις.
«Άρα στις 11 Σεπτεμβρίου που ανοίγουν τα σχολεία, πέρα από τα βιβλία που έχουν ήδη αρχίσει να πηγαίνουν, δεν θα υπάρχει πρόβλημα αν εξαιρέσει κανείς ορισμένες ελλείψεις σε βιβλία της ειδικής εκπαίδευσης που θα τα έχουμε τις επόμενες εβδομάδες και σας το λέω εκ των προτέρων αυτό, τα βιβλία θα είναι στη θέση τους στη συντριπτική τους πλειοψηφία, θέλουμε να είναι και οι καθηγητές στις θέσεις τους. Να μην υπάρχει κύμα αποσπάσεων το Δεκέμβριο, τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο αλλά όλα να έχουν τελειώσει 11 Σεπτεμβρίου και όσες δυσλειτουργίες δημιουργηθούν την τελευταία στιγμή να λυθούν με το δεύτερο κύμα των αποσπάσεων τον Οκτώβριο» διαβεβαίωσε ο κ. Λοβέρδος.
Μετεγγραφές
Όσον αφορά το θέμα της επέκτασης του δικαιώματος μετεγγραφής σε φοιτητές που βρίσκονται σε ανώτερο του πρώτου έτους σπουδών, ο υπουργός Παιδείας απάντησε ότι πρέπει πρώτα να εξεταστεί ο αριθμός των αιτούντων μετεγγραφής για τη φετινή χρονιά, διότι πρέπει να στηριχθούν οι ελληνικές οικογένειες, αλλά πρέπει να ληφθεί υπόψη επίσης το θέμα των υποχρεωτικών εργαστηρίων που απαιτούνται σε κάποιες σχολές καθώς και η συμφόρηση των τριών μεγάλων πανεπιστημίων σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, εφόσον εισρεύσουν 4 ή 5 χιλιάδες παραπάνω φοιτητές.
Το θέμα θα συζητηθεί την άλλη εβδομάδα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, πρόσθεσε ο υπουργός, και αν υπάρχει περιθώριο για τους δευτεροετείς ή τριτοετείς φοιτητές θα εξεταστεί.