• Αναζήτηση
  • Αλλαγή πλεύσης για τους «σκαφάτους»

    Πίσω ολοταχώς... Ως την πόρτα της Βουλής έφθασε το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» με την υπογραφή του τέως υπουργού κ. Κωστή Μουσουρούλη,

    Πίσω ολοταχώς… Ως την πόρτα της Βουλής έφθασε το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» με την υπογραφή του τέως υπουργού κ. Κωστή Μουσουρούλη, ωστόσο κατόπιν εντολής του διαδόχου του κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη αποσύρεται την τελευταία στιγμή και επιστρέφει προς νέα επεξεργασία, όπως όλα δείχνουν, στον Πειραιά.
    Ο νέος υπουργός – έχοντας ιδία αντίληψη ως κάτοχος σκάφους και ο ίδιος – θεωρεί ότι πρέπει να αλλάξει η φιλοσοφία του. Με ένα τέτοιο νομοσχέδιο θα πρέπει να δίδονται κίνητρα σε όσους έχουν σκάφη για να μένουν στην Ελλάδα και όχι να «ποινικοποιείται» η κατοχή τους, όπως φαίνεται να καταλογίζει στο προτεινόμενο πλαίσιο. Απότοκο του «λαϊκισμού» που έχει χρόνια καλλιεργηθεί για τους λεγόμενους «σκαφάτους» θεωρεί ο υπουργός, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», κάποιες ρυθμίσεις.
    Σε κατ’ ιδίαν συνομιλία που είχε με δημοσιογράφους το πρωί της Πέμπτης ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε σχετικά ότι το σχέδιο νόμου δεν αφορά αμιγώς τον θαλάσσιο τουρισμό αλλά αναφέρεται σε μια σειρά γραφειοκρατικές διαδικασίες οι οποίες φορτώνονται στους κατόχους των σκαφών, ενώ θα έπρεπε οι διατάξεις του να καθιστούν τη χώρα φιλόξενη για τα σκάφη αναψυχής. Πάντως για το «τέλος παραμονής και πλόων (ΤΠΠ) ιδιωτικών πλοίων αναψυχής», για το οποίο πολύς λόγος έχει γίνει – χωρίς να λείπουν και οι αντιδράσεις από φορείς και κυβερνητικούς παράγοντες – ο κ. Βαρβιτσιώτης θεωρεί ότι πρέπει να θεσμοθετηθεί και να πληρώνεται από τους υπόχρεους. Ο προβληματισμός για το υπουργείο είναι ο ιδιοκτήτης ενός σκάφους να μπορεί να το πληρώνει, γι’ αυτό στη συλλογιστική τίθενται οι όροι «απλό» και «οικονομικό» τέλος και όχι αν θα γίνεται η πληρωμή με βάση το μήκος ή την ιπποδύναμη του σκάφους.
    Φορολογία


    Από την άλλη μεριά, η φορολογία που επιβλήθηκε τα προηγούμενα χρόνια στους «σκαφάτους» δεν επέφερε τα αναμενόμενα έσοδα, τόνισε στους συνομιλητές του ο υπουργός, σπεύδοντας πάντως να προσθέσει ότι ο ίδιος ήταν ένας εξ αυτών που πλήρωσαν τους φόρους που του αναλογούσαν ως ιδιοκτήτη σκάφους.
    Ο κ. Βαρβιτσιώτης θεωρεί ότι είναι ζήτημα επικαιρότητας που μπορεί να συζητηθεί, μιας και τα φορολογικά ζητήματα απασχολούν αυτή την περίοδο το υπουργείο Οικονομικών. Οπως είπε, αυτή η φοροεπιδρομή έδιωξε τα τελευταία χρόνια τα σκάφη από την Ελλάδα και στόχος του υπουργείου είναι τώρα να επιστρέψουν στις ελληνικές μαρίνες και η ελληνική σημαία να κυματίζει στα περισσότερα σκάφη που βρίσκονται στις ελληνικές θάλασσες.
    Συναντήσεις


    Ο υπουργός επεσήμανε επίσης ότι στο ζήτημα αυτό των σκαφών αναψυχής υπάρχει θέμα συναρμοδιότητας, και μάλιστα το απόγευμα της Πέμπτης είχε προγραμματίσει να συναντήσει την υπουργό Τουρισμού κυρία Ολγα Κεφαλογιάννη. Ο κ. Βαρβιτσιώτης εκτιμά ότι δεν είναι σωστή η σύγκριση που γίνεται ανάμεσα στην Τουρκία και στην Ελλάδα για τα σκάφη αναψυχής, καθώς η γειτονική χώρα δεν ανήκει στην ΕΕ και έχει διαφορετική φορολογία. Γι’ αυτόν τον λόγο υποστηρίζει ότι θα πρέπει να εξεταστεί ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες με μεγάλο αριθμό τέτοιων σκαφών, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, λέγοντας ότι έχει ήδη ζητήσει τόσο από τον πρόεδρο των πλοιοκτητών σκαφών αναψυχής κ. Αντώνη Στελιάτο όσο και από τον πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου κ. Γιώργο Γράτσο να τον ενημερώσουν για το καθεστώς που ισχύει στις δύο αυτές χώρες που έχουν τα σκάφη σε μαρίνες στη Μεσόγειο, όπως και η Ελλάδα.   

    Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 4 Ιουλίου 2013

    HeliosPlus

    Κοινωνία