Μικρά και επί Παντός

Μικρά και επί Παντός | tovima.gr

▅ Μπιζελο-πρωτεΐνες εναντίον ασθενειών

Επιστήμονες στον Καναδά υποστηρίζουν ότι πρωτεΐνες που παράγουν τα μπιζέλια μπορούν να αποτελέσουν τη βάση συμπληρωμάτων διατροφής τα οποία θα βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, αλλά και στην αντιμετώπιση παθήσεων των νεφρών. Εχει διαπιστωθεί ότι τα μπιζέλια αποτελούν μία από τις λεγόμενες «σουπερτροφές», αφού περιέχουν πρωτεΐνες, ίνες, βιταμίνες και άλλες προστατευτικές για τον οργανισμό ουσίες. Την ανακάλυψη έκαναν ερευνητές του Πανεπιστημίου Μanitoba, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι συμπληρώματα με πρωτεΐνες από μπιζέλια μειώνουν την αρτηριακή πίεση και καθυστερούν ή ακόμη και εμποδίζουν την εμφάνιση προβλημάτων στους νεφρούς.

▅ Φυσικός «γονιμοποιητής» το παθιασμένο σεξ

Μια ενδιαφέρουσα διαπίστωση έκαναν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σέφιλντ στη Βρετανία. Υποστηρίζουν ότι τα ζευγάρια που προσπαθούν να κάνουν παιδί αυξάνουν αξιοσημείωτα τις πιθανότητες αν κάνουν έντονο και παθιασμένο σεξ. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι το παθιασμένο σεξ βελτιώνει τόσο την ποσότητα όσο και την ποιότητα του σπέρματος, ενώ παράλληλα οι «ισχυροί» οργασμοί της γυναίκας δημιουργούν πιο φιλόξενο για γονιμοποίηση περιβάλλον στον οργανισμό της.

▅ Εντοπίστηκαν γονιδιακές παραλλαγές που κόβουν το νήμα της ζωής

Διεθνής ομάδα ερευνητών ανακάλυψε δέκα γονιδιακές παραλλαγές η παρουσία των οποίων αυξάνει τις πιθανότητες αιφνίδιου καρδιακού θανάτου. Οπως σημειώνουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Νature Genetics», έμειναν έκπληκτοι από την ανακάλυψή τους καθώς τουλάχιστον τα μισά από τα γονίδια που εντόπισαν δεν είχαν συνδεθεί ποτέ με τη βιολογία της καρδιάς. Οι γονιδιακές παραλλαγές που βρήκαν φαίνεται ότι επιδρούν στον συγχρονισμό των συστολών της καρδιάς. Προβλήματα στον συγχρονισμό μπορούν να οδηγήσουν σε αρρυθμίες και σε καρδιακά. Οσο περισσότερες από αυτές τις γονιδιακές παραλλαγές διαθέτει κάποιος τόσο περισσότερο αυξάνονται οι πιθανότητες εμφάνισης καρδιακών προβλημάτων.