Το σχέδιο για τη διείσδυση στην αχανή αγορά της Κίνας του κ. Δ. Κουτσολιούτσου, ιδρυτή της Folli Follie και νέου διευθύνοντος συμβούλου των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ), φαίνεται να παίρνει σάρκα και οστά. Ο κ. Κουτσολιούτσος, ο οποίος γνωρίζει καλά την αγορά της Ασίας καθώς έχει καταστήματα Folli Follie στην Κίνα και στην Ιαπωνία, βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο διαπραγματεύσεων με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές προκειμένου τα ΚΑΕ να μισθώσουν ένα Airbus 340 για να φέρνουν τους κινέζους τουρίστες απευθείας στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα εγχείρημα που πολλοί οικονομικοί και πολιτικοί παράγοντες επιθυμούσαν και προσπαθούσαν τα τελευταία χρόνια να επιτύχουν. Τελικά, όπως όλα δείχνουν, ο κ. Κουτσολιούτσος, με σπουδές οικονομικών στο Πανεπιστήμιο L. Bocconi του Μιλάνου, και με τη δημιουργία μιας επιτυχημένης εταιρείας κοσμημάτων, η οποία έχει επεκταθεί δυναμικά στο εξωτερικό, είναι ο άνθρωπος που θα «φέρει» πιο κοντά τους Κινέζους με τους Ελληνες.


* Τρεις φορές την εβδομάδα


Σύμφωνα με τα αρχικά πλάνα, θα πραγματοποιούνται τρεις πτήσεις την εβδομάδα μεταξύ Αθήνας – Χονγκ Κονγκ, ενώ στη συνέχεια σχεδιάζουν να συνδεθούν και με άλλες κινεζικές πόλεις. Ηδη ο κ. Κουτσολιούτσος βρίσκεται αυτές τις ημέρες στην Κίνα και συζητεί με tour operators αλλά και με την Air China, η οποία ενδέχεται να αποτελέσει τον αερομεταφορέα εντός των κινεζικών συνόρων.


Αν οι συζητήσεις ευοδωθούν, για τις οποίες η διοίκηση των ΚΑΕ είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη, οι πρώτες πτήσεις της θυγατρικής εταιρείας των ΚΑΕ (ΗΤΒ – Hellenic Tourist Bureau) που έχει ήδη ιδρυθεί εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθούν στα τέλη Νοεμβρίου, φέρνοντας έτσι στην Ελλάδα περισσότερους ξένους τουρίστες, οι οποίοι, σημειωτέον, είναι περιζήτητοι στη διεθνή τουριστική αγορά. Με μια μέση κατανάλωση 5.500 δολαρίων που ξοδεύει κατά τη διάρκεια των διακοπών του στο εξωτερικό ο κινέζος τουρίστας, αποτελεί μια ιδιαίτερα ελκυστική πελατεία για τα ΚΑΕ. Υπολογίζεται ότι από την Κίνα τα ΚΑΕ θα μπορούν να φέρνουν στην Ελλάδα τουλάχιστον 800 τουρίστες την εβδομάδα και μάλιστα με σχετικά μεγάλα πορτοφόλια, ενώ οι επικείμενοι Ολυμπιακοί Αγώνες του Πεκίνου το 2008 θα συμβάλουν σημαντικά στα κέρδη των ΚΑΕ.


* Συγκριτικό πλεονέκτημα


Το τουριστικό ντεμπούτο των ΚΑΕ θα συνοδεύεται από ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα σε σύγκριση με τα σημερινά δεδομένα. Οι κινέζοι τουρίστες θα φθάνουν (μέσω της αεροπορικής εταιρείας με την οποία θα συνεργάζονται τα ΚΑΕ) στην Ελλάδα με κατευθείαν πτήσεις, κερδίζοντας έτσι περίπου εννέα ώρες χρόνο, καθώς ως σήμερα η αεροπορική σύνδεση μεταξύ Ελλάδας – Κίνας γίνεται μέσω τρίτων χωρών. Οι πτήσεις αυτές, για να γίνουν ακόμη πιο ελκυστικές, θα συνοδεύονται και από μια σειρά μπόνους που θα προσφέρουν τα ΚΑΕ με τη μορφή εκπτώσεων για αγορές προϊόντων τους τόσο μέσω των καταστημάτων στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» όσο και εν πτήσει.


Αξίζει να αναφερθεί ότι οι τουριστικές δραστηριότητες των ΚΑΕ δεν θα περιοριστούν μόνο στην Κίνα, όσο μεγάλη και αν είναι η τουριστική της αγορά. Οι επόμενες ανάλογες κινήσεις θα αφορούν και άλλες ασιατικές αγορές, με πρώτη αυτή της Ιαπωνίας, ενώ θα ακολουθήσει και η Νότια Κορέα. Για τα ΚΑΕ τα αναμενόμενα κέρδη δεν θα προέρχονται μόνο από την παροχή καθαρά τουριστικών υπηρεσιών αλλά και από τις μεγαλύτερες πωλήσεις που θα πραγματοποιούν τόσο εν πτήσει όσο και από τα καταστήματά τους στο αεροδρόμιο.