Οι Γάλλοι φημίζονται για την τόλμη τους – και – στην αυτοκινητοβιομηχανία. Δημιουργούν χώρο ανάμεσα στις υπάρχουσες κατηγορίες, ξεχωρίζουν για την αισθητική τους και ξαφνιάζουν με τον τρόπο με τον οποίο συντηρούν την παρουσία τους στην αιχμή της τεχνολογίας. Στην περίπτωση του νέου 208 αντιμετώπισαν την είσοδό τους στην ηλεκτροκίνηση απολύτως γήινα, χωρίς φανφάρες και ουρανομήκεις πανηγυρισμούς, παρουσιάζοντας το e-208 ταυτόχρονα με τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Τόσο απλά, σαν να επιλέγεις μια έκδοση εξοπλισμού, το ηλεκτροκίνητο 208 θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές του 2020 αν και είναι ήδη έτοιμο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρειά του. Η πρώτη οδηγική επαφή μαζί του, τις προηγούμενες εβδομάδες στην Πορτογαλία, ήταν αποκαλυπτική για την τεχνολογική του επάρκεια και για την απροβλημάτιστη κίνησή του στους ίδιους δρόμους που νωρίτερα οδηγούσαμε την ισχυρότερη και πολύ οδηγοκεντρική έκδοση βενζίνης των 130 ίππων από τα 1.199 κ.εκ. Με κινητήρα 100 kW (136 ίππων) και 260 Nm ροπής, το μηδενικών ρύπων e-208 αντλεί ενέργεια από την μπαταρία ιόντων λιθίου των 50 kWh, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο του αυτοκινήτου για καλύτερη διαχείριση του κέντρου βάρους, διατηρώντας ανεπηρέαστες τις χωροταξικές του δυνατότητες. Καλύπτεται δε από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων εξασφαλίζοντας αυτονομία κίνησης έως 340 χλμ. κατά το νέο πρότυπο μέτρησης WLTP. Η ροή ενέργειας προς τον ηλεκτροκινητήρα εμφανίζεται σε πραγματικό χρόνο στην κεντρική οθόνη αφής, ενώ ο χρόνος πλήρους φόρτισης της μπαταρίας ποικίλλει ανάλογα με την παροχή ρεύματος, από 16 ώρες μέσω μιας συμβατικής πρίζας έως 5 ώρες και 15 λεπτά από τριφασική παροχή με φορτιστή 11 kW ή σε 8 ώρες από μονοφασική παροχή με φορτιστή 7,4 kW. Σε σταθμό φόρτισης 100 kW επιτυγχάνεται το 80% της φόρτισής της σε περίπου 30 λεπτά της ώρας. Παράλληλα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των λειτουργιών Eco για μεγαλύτερη αυτονομία, Normal για τη μέγιστη άνεση σε καθημερινή χρήση και Sport με έμφαση στις επιδόσεις, σημειώνοντας επιτάχυνση από στάση σε 8,1 δευτερόλεπτα.

Το πραγματικά εντυπωσιακό στοιχείο στη συμβίωση μαζί του ήταν η αίσθηση της άμεσης αλλά διόλου απότομης επιτάχυνσης, με την ανάρτηση να αντιμετωπίζει πολύ αποτελεσματικά το επιπλέον βάρος των 290 κιλών και το χαμηλότερο κέντρο βάρους να σου δίνει τη σιγουριά ότι μπορείς να στρίψεις σβέλτα παντού. Θεωρήστε προφανές ότι η αυτονόητη επιλογή ενός συστήματος μετάδοσης μονής σχέσης, χωρίς τις συνήθεις αλλαγές ταχυτήτων των συμβατικών εκδόσεων, σου επιτρέπει να εστιάσεις την προσοχή στις δύο λειτουργίες ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ουσιαστικό – καθώς αυξάνεις την αυτονομία – και διασκεδαστικό ταυτόχρονα, αφού εθίζεσαι σταδιακά σε μία άλλη μορφή κίνησης που αξιοποιεί το μικρού μεγέθους τιμόνι, τον τρισδιάστατο πίνακα οργάνων, τα applications και την οθόνη αφής στο ταμπλό, χωρίς δυστυχώς paddles πίσω από το τιμόνι για τη μετάβαση από το ένα πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας στο άλλο.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω