Σε μια εποχή ακραίων μεταβολών στην αυτοκινητοβιομηχανία λόγω των συνεχιζόμενων προβλημάτων που προκαλεί η πανδημία COVID-19, η λέξη «προγραμματισμός» έχει πλέον νέα έννοια, την οποία φαίνεται ότι δεν αντιλήφθηκαν έγκαιρα οι διοργανωτές της Εκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης. Παρά τις δύο συνεχόμενες ακυρώσεις, το 2020 και το 2021, της σημαντικότερης ετήσιας εκδήλωσης του είδους στην ευρωπαϊκή ήπειρο, αλλά και την αναστάτωση που έχει δημιουργήσει στην κατασκευή/παρουσίαση/πώληση καινούργιων οχημάτων η εφετινή έλλειψη ημιαγωγών, οι Ελβετοί έσπευσαν στις 29 Σεπτεμβρίου να διαβεβαιώσουν ότι όλα θα είναι έτοιμα ώστε την περίοδο 19-27 Φεβρουαρίου 2022 να πραγματοποιήσουν την έκθεση, αν και γνώριζαν τις πολλές και σημαντικές απουσίες αυτοκινητοβιομηχανιών. Αγχωμένοι και ταυτόχρονα ενθαρρυμένοι από τη διεξαγωγή της IAA Mobility στο Μόναχο το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, επιχείρησαν να αντιμετωπίσουν την «ήττα» στα πεδία της ουσίας και των εντυπώσεων, ελπίζοντας ότι η φήμη της δικής τους διοργάνωσης θα δελεάσει κοινό και κατασκευαστές. Ωστόσο τέσσερις ημέρες αργότερα, στις 3 Οκτωβρίου, τα περιθώρια στένευαν αφού οι αριθμοί δεν ήταν υπέρ τους. Αν και η αρχική πρόβλεψη μιλούσε για 60 εκθέτες, το πρόβλημα εξελίχθηκε από ποσοτικό σε ποιοτικό. Εως τότε ο όμιλος Stellantis με τις 13 μάρκες (Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Citroen, Peugeot, DS Automobiles, Opel, Vauxhall, Lancia, Maserati, Dodge, Ram, Chrysler), η BMW, η Ford, η General Motors, η Bentley και η Lamborghini είχαν αποκλείσει τη συμμετοχή τους, ενώ και η Mercedes-Benz εξέταζε ακόμη τα δεδομένα. Αντίθετα, οι επιβεβαιωμένες συμμετοχές των mainstream μαρκών του ομίλου VW, της Renault, ορισμένων ιαπωνικών, κορεατικών και κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών και των αμερικανικών Fisker και Singer δεν αρκούσαν για να διασώσουν την εφετινή διοργάνωση. Το ισοζύγιο ήταν εξαρχής αρνητικό, προσθέτοντας δε και τους περιορισμούς (ταξιδιωτικούς και άλλους) που επιβάλλει η υγειονομική κρίση, η ανακοίνωση της 7ης Οκτωβρίου περί ματαίωσης της έκθεσης κρίθηκε επιβεβλημένη.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.