Στα πρώτα βήματα της ηλεκτροκίνησης το λεγόμενο «άγχος της αυτονομίας» υπήρξε ο υπ’ αριθμόν ένα ανασταλτικός παράγοντας για την απόκτηση/χρήση ενός ηλεκτρικού οχήματος καθώς, ομολογουμένως, εκείνη την πρώτη εποχή του νέου είδους, όχι πολλά χρόνια πριν, η αυτονομία ενός EV αρκούσε μόνο για να καλύψει τις καθημερινές μετακινήσεις και συνδυαστικά και με την έλλειψη υποδομών φόρτισης καθιστούσε μάλλον ανέφικτη ακόμα και τη σκέψη ενός μακρινού ταξιδιού.

Η εικόνα στη σημερινή εποχή έχει αλλάξει ριζικά, με πολλά ηλεκτροκίνητα ακόμα και mainstream κατασκευαστών να προσφέρουν αυτονομία έως και 700 χλμ. ενώ το δίκτυο φόρτισης αν και προφανώς απαιτεί ακόμα πιο γενναίες αποφάσεις και επενδύσεις, είναι σαφώς πιο εκτεταμένο. Ταυτόχρονα τα νέα κυκλώματα φόρτισης των αυτοκινήτων που φτάνουν ως και τα 800 Volt έχουν μειώσει δραστικά τους χρόνους που απαιτούνται για τη διαδικασία αναπλήρωσης ενέργειας. Με όλα τα παραπάνω «νέα» δεδομένα, ένα μακρινό ταξίδι με ηλεκτρικό όχημα δεν αποτελεί πλέον όνειρο θερινής νυκτός, χωρίς όμως – ακόμα – η ιδέα υλοποίησης ενός… road trip με EV να είναι τόσο εύκολα εφικτή. Η αλήθεια είναι ότι απέχουμε ακόμα από την ιδανική εικόνα του… μοναχικού καβαλάρη που παίρνει τα ηλεκτρικά άλογά του και χάνεται νωχελικά προς τη Δύση για όσα χιλιόμετρα επιθυμεί. Για την ακρίβεια, αν και στις μέρες μας τα ηλεκτρικά ταξίδια πολλών χιλιομέτρων είναι εφικτά, το κλειδί σε αυτά είναι πρωτίστως ο σχεδιασμός και ορισμένες ακόμα παράμετροι προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν απρόοπτα που θα μετατρέψουν το ιδεατό σας road movie σε φάρσα ή και ταινία τρόμου δευτέρας διαλογής.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω