Σε εκτεταμένη ανακαίνιση του Grace Santorini προχώρησε ο διεθνής όμιλος πολυτελών ξενοδοχείων Grace, καθώς το βραβευμένο ξενοδοχείο θα λειτουργήσει από τις 2 Μαΐου μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2016.
Αύξηση αφίξεων στα 25 εκατ. το 2016 στη χώρα, από 23,5 εκατ. το 2015 και εσόδων στα 15 δισ. ευρώ, από 14,2 δισ. ευρώ πέρυσι, εφόσον ισχύσουν αναγκαίες προϋποθέσεις, προσδοκά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, με αφορμή τα μηνύματα από τη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού ΙΤΒ του Βερολίνου η οποία ξεκίνησε την Τετάρτη.
«IOANNINA OLD.NEW.YOU GREECE» είναι το νέο brandname της πόλης των Ιωαννίνων, στο πλαίσιο του τετραετούς επιχειρησιακού σχεδίου για την προβολή και προώθηση του τουριστικού προορισμού σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η νέα στρατηγική, με ορίζοντα ως το 2019, η οποία θα αποτελέσει τον καταστατικό χάρτη της τουριστικής ανάπτυξης της πόλης στο μέλλον, προέκυψε μέσω της συνεργασίας του Δήμου Ιωαννιτών, της Ενωσης Ξενοδόχων του Νομού και του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων.
Τα τρομοκρατικά χτυπήματα και η συνεχιζόμενη κρίση στην Τουρκία, σε συνδυασμό με την κλιμάκωση του Προσφυγικού-Μεταναστευτικού,
Σταθερή άνοδο 25%-30% κατά μέσο όρο καταγράφουν οι προκρατήσεις από τη ρωσική αγορά για τους περισσότερους ελληνικούς προορισμούς στον όμιλο Μουζενίδη. Ετσι, ο όμιλος εκτιμά ότι η αύξηση της κίνησης της πελατείας του στη χώρα εφέτος από τη ρωσική αγορά, μπορεί να προσεγγίσει επίπεδα της τάξης του 50% αν δεν υπάρξουν έκτακτες καταστάσεις και εφόσον λειτουργήσει ομαλά η διαδικασία έκδοσης θεωρήσεων.
Τις λιγοστές συναλλαγές στον ξενοδοχειακό κλάδο της χώρας παρά την υψηλή προσφορά, αλλά και τον κατακερματισμό της αγοράς και τη μέτρια σχετική ανταγωνιστικότητα, καταδεικνύει η μελέτη της PwC «Επενδυτικές Στρατηγικές για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο στην Ελλάδα».
Ενισχυμένος από μεσογειακούς προορισμούς είναι ο τζίρος του δικτύου Small Luxury Hotels of the World™ (SLH) το 2015.
Με το προσφυγικό ζήτημα να αποκτά διαστάσεις δυσανάλογες με τις δυνατότητες της χώρας, οι προορισμοί παρακολουθούν τις συνέπειες να αντικατοπτρίζονται στη ζήτηση.
Περισσότερο από το 50% της τουριστικής δραστηριότητας στην Ευρώπη έχει ως κινητήρια δύναμη την πολιτιστική κληρονομιά, σύμφωνα με τη μελέτη Europa Nostra (2007), που επικαλείται μεταξύ άλλων, η εργασία του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) και του ερευνητή κ. Βασίλη Καφούρου, παρουσιάζοντας 23 προτάσεις για την ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού στην Ελλάδα.
Πλεόνασμα 12,169 δισ. ευρώ εμφάνισε το ταξιδιωτικό ισοζύγιο το 2015, αυξημένο κατά 7,5% έναντι πλεονάσματος 11,317 δισ. ευρώ το 2014.
Αποτελεί καθημερινή εξίσωση για τα ξενοδοχεία και τελευταία την πιο συζητημένη τάση στην αγορά. Η εύρεση της ιδανικής τιμής πώλησης ενός δωματίου καθορίζει τη ζήτηση, τα έσοδα, τα κέρδη
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων συνυπέγραψε σήμερα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατών Επισιτισμού και Υπαλλήλων Τουριστικών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΕ-ΥΤΕ), τη νέα Εθνική Κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, που διέπει τις εργασιακές σχέσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο.
Τα 72,8 εκατ. ευρώ άγγιξε το 2015 ο συνολικός συστημικός τζίρος των ξενοδοχείων που διαχειρίζεται η HotelBrain, έναντι των 51,4 εκατ. ευρώ το 2014. Αντίστοιχη αύξηση παρουσίασε το 2015 η Μέση Τιμή Δωματίου (ADR), φθάνοντας τα 210,34 ευρώ (από 181,36 ευρώ το 2014), ενώ η πληρότητα κινήθηκε σχεδόν στο ίδιο με το περσινό επίπεδο (72%).
Είναι ο ιθύνων νους της πιο πολυσυζητημένης μελέτης για τον ελληνικό τουρισμό, της μελέτης Bordas.
Το τρίτο ξενοδοχείο της Dolphin Capital, που λειτούργησε στη Δομινικανή Δημοκρατία τον Δεκέμβριο, έχει ήδη μπει στις λίστες με τα καλύτερα ξενοδοχεία του πλανήτη, σε σημαντικές εκδόσεις της Ευρώπης και της Αμερικής.
Εικοσιπέντε νέα ξενοδοχεία πέντε αστέρων δημιουργήθηκαν την τελευταία 15ετία στη Χαλκιδική, αυξάνοντας αλματωδώς τον αριθμό τους από δύο το 2000, σε 27 το 2015. Την ποιοτική αναβάθμιση στο ξενοδοχειακό δυναμικό της Κεντρικής Μακεδονίας την τελευταία 15ετία καταδεικνύει η μελέτη του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ), η οποία πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (ΞΕΕ).
Μείωση 10,6% σημειώνουν οι προορισμοί στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου το 2016 από τη γερμανική αγορά, σύμφωνα με την έρευνα Travel Insights της GfK.
Ιδιαίτερα θετική παραμένει η εικόνα της Ελλάδας στη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ, σε ό,τι αφορά την ελκυστικότητα και την ασφάλεια του προορισμού, σύμφωνα με τη μελέτη που υλοποίησε η Censuswide για το SETE Intelligence.
Στη δημιουργία του «Hands Free Hotelier», μιας καινοτόμας υπηρεσίας για την παγκόσμια ξενοδοχειακή αγορά, προχώρησαν μετά από στρατηγική σύμπραξη οι ελληνικές εταιρείες Axia Hospitality και Nelios. Τη νέα υπηρεσία (www.handsfreehotelier.com) ανακοίνωσαν οι δύο εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους τομείς διαχείρισης πωλήσεων (online και offline) και κρατήσεων ξενοδοχείων, αλλά και στην online προβολή και προώθησή τους.
Μικρότερα και πολυτελέστερα είναι τα νέα ξενοδοχεία στο Νότιο Αιγαίο, όπως προκύπτει από τη μελέτη του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Με βάση τα στοιχεία τα νεότερα ξενοδοχεία δεν είναι πλέον τόσο μεγάλα όσο παλαιότερα, αλλά εστιάζουν περισσότερο σε μικρότερες μονάδες με υψηλότερες προδιαγραφές και ανώτερη ποιότητα προσφερόμενων υπηρεσιών.