Σε λιγότερο από έναν μήνα οι θεατρικοί παλμοί της Ευρώπης ανεβαίνουν επικίνδυνα. Στις 6 Ιουλίου για την ακρίβεια, σηκώνει αυλαία το σημαντικότερο θεατρικό φεστιβάλ της Γηραιάς Ηπείρου,
Ηταν πίθηκος και τώρα είναι άνθρωπος. Εξωτερικά, βέβαια, διατηρεί την όψη του ζώου που αναγνωρίζουμε ως «πίθηκο».
Στον πόλεμο ακόμη και το πρόβατο γίνεται λύκος. Η έννοια της «τιμής» επαναπροσδιορίζεται σε κλίμακα τρόμου.
Αφού δεν μπορούμε να επαναστατήσουμε, ας «παίξουμε» την Επανάσταση. Υπάρχει πιο ωραίο έργο; Εχει αίμα, σασπένς, πλούσιους και φτωχούς, διάσημα συνθήματα, ένδοξο ηρωικό παρελθόν...
Οταν, πριν από χρόνια, ο αμερικανός θεατρικός συγγραφέας Τσαρλς Μι ρωτήθηκε από φοιτητές του Πανεπιστημίου Columbia για ποιον λόγο επιμένει να διασκευάζει κείμενα της κλασικής δραματουργίας,
Μόνος του πάνω σε μια μεγάλη σκηνή. Στο τραπέζι, αριστερά, πολλά πλαστικά μπουκαλάκια νερό. Στο πάτωμα, ένα βουνό από ξεμαλλιασμένα ρολά ταινίας.
Πάντοτε έτρεφα αμφιβολίες απέναντι στο φαινόμενο του (αυτο)βασανιζόμενου καλλιτέχνη: Τι προσπαθεί να αποδείξει προκαλώντας τόσο υπέρμετρο σωματικό πόνο στον εαυτό του;
Ο Τσέχοφ δεν άντεχε τα βογκητά και τις γκρίνιες. Του έδιναν στα νεύρα. Στη διάρκεια των δοκιμών για το πρώτο ανέβασμα των «Τριών αδελφών», το 1900, στο Θέατρο Τέχνης της Μόσχας,
Ολέθρια επιπολαιότητα, ουσιαστική ανημπόρια, απόλυτη έλλειψη σχεδιασμού, ακόμη και στο πιο πρωτογενές επίπεδο:
Το 1850 ο αμερικανός στοχαστής Ραλφ Γουάλντο Εμερσον δήλωσε πως, ύστερα από αιώνες παρανοήσεων, η εποχή είχε επιτέλους φτάσει για να καταλάβουμε πραγματικά τον Σαίξπηρ.
Ενας λευκοντυμένος άνδρας κείται στο νεκροκρέβατό του. Στην αίθουσα γύρω του δεκάδες βάζα με λουλούδια ακουμπισμένα στο πάτωμα και χωμένα σε χαραμάδες.
Μπορείς να πεθάνεις μόνο όταν συνειδητοποιήσεις ότι αυτό που βρίσκεται καρφωμένο στο κεφάλι σου δεν είναι ένας παγοκόφτης από τον οποίο φυλαγόσουν όλη σου τη ζωή αλλά μια ορειβατική σκαπάνη.
Τέσσερις άνδρες με μακριά μαλλιά ακούνε μουσική μέσα σε ένα σαράβαλο Citroen. Εχουν ξεμείνει στο δάσος. Το «Still Loving You» των Scorpions συγκρούεται διασκεδαστικά με το χιονισμένο τοπίο.
Τρώει στα κρυφά τα σοκολατάκια της η Νόρα. Βγάζει το σακουλάκι από την κρυψώνα, αρπάζει ένα-δύο στα βιαστικά και τα μασουλάει λαίμαργα, προτού την πάρει χαμπάρι ο άντρας της Τόρβαλντ.
Τον Οκτώβριο του 1878 ο Ιψεν βρίσκεται στη Ρώμη. Αναζητεί πυρετωδώς την «τραγωδία των μοντέρνων καιρών».
Ολα άρχισαν πριν από εκατό χρόνια στη Ρωσία... Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το θέατρο-ντοκουμέντο γεννήθηκε στα σπλάχνα του Εθνικού Ινστιτούτου Δημοσιογραφίας, στη Μόσχα.
Δύο γυναίκες ξαπλωμένες σε ένα κρεβάτι με κίτρινο πάπλωμα. Κοιμούνται όταν αρχίζει η παράσταση, αλλά σιγά-σιγά ξυπνούν.
Οι θετικές επιστήμες θα λύσουν τα σημαντικότερα προβλήματα του ανθρώπου. Οχι μόνο τα πρακτικά αλλά και τα υπαρξιακά.
Υπάρχει μια συγκλονιστική στιγμή στην παράσταση «Καραμάζοφ» - την πεντάωρη, δυναμική διασκευή του μυθιστορήματος του Ντοστογέφσκι
Μπορούμε με ασφάλεια να υποθέσουμε ότι ο Ziggy Stardust δεν γεννήθηκε μέσα σε μια νύχτα.