Εκδήλωση για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών από του πολίτες πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο στη διαδικασία αξιολόγησης που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου συμμετείχαν 65.000 πολίτες.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία, με 6,1.
Ακολουθούν:
- ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) με 5,6
- e-ΕΦΚΑ με 5,3
- Συγκοινωνίες Αθηνών (ΟΑΣΑ) και ΟΑΣΘ, αμφότερες με 5,0
- Εθνικό Κτηματολόγιο με 4,9
- Διεύθυνση Αλλοδαπών και Μετανάστευσης με 4,4
Σύμφωνα με την παρουσίαση, η αξιολόγηση των ψηφιακών υπηρεσιών του Κεντρικού Κράτους καταγράφει σημαντικά ποσοστά αποδοχής, ειδικά στις ηλικίες άνω των 65 ετών, επιβεβαιώνοντας τη διεύρυνση της ψηφιακής εξοικείωσης ακόμη και σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες.
Συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες αξιολογούνται ως εξής:
- Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση: 8,5
- myHealth: 7,6
- ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων): 7,5
- Εθνικό Κτηματολόγιο: 6,1
Παρότι το δείγμα δεν αποτελείται αποκλειστικά από άτομα 65+, η υψηλή βαθμολογία των ηλικιωμένων χρηστών αποτελεί ένδειξη ευρείας αποδοχής και αποτελεσματικής χρήσης των ψηφιακών εργαλείων.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση, η οποία συγκεντρώνει ακόμη υψηλότερη βαθμολογία (8,7) στο κοινό άνω των 65 ετών, επιβεβαιώνοντας ότι η υπηρεσία αυτή εξυπηρετεί με συνέπεια και ευκολία μια καίρια ανάγκη.
Τα βασικά συμπεράσματα από την επεξεργασία των δεδομένων ήταν:
- Οι μεγάλοι οριζόντιοι φορείς του Δημοσίου έχουν ομοιόμορφη αξιολόγηση,
- η ικανοποίηση για τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα εξαρτάται από την εξυπηρέτηση της περιοχής,
- υψηλή αξιολόγηση των υπηρεσιών του Gov.gr,
- το οδικό δίκτυο στη νησιωτική Ελλάδα είναι σοβαρό πρόβλημα,
- τα σημαντικότερα προβλήματα στους δήμους αφορούν οδικό δίκτυο, πεζοδρόμια, χώρους στάθμευσης
- χαμηλή βαθμολογία για τις υπηρεσίες δόμησης,
- λίγο καλύτερη η κατάσταση στην καθαριότητα και τον ηλεκτροφωτισμό
- διαπιστώνεται ανάγκη για έμφαση στις βασικές υποδομές των δήμων
Υψηλή Αξιολόγηση για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες του gov.gr
Οι χρήστες του gov.gr αξιολόγησαν τις παρεχόμενες υπηρεσίες:
- Υπεύθυνη δήλωση: 9,0
- Ποινικό μητρώο: 8,8
- Ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου: 8,6
- Ηλεκτρονικό παράβολο: 8,5
- Gov.gr Wallet: 8,4
- Αξιοσημείωτη είναι και η αποδοχή σε πρακτικές υπηρεσίες καθημερινότητας, όπως:
- Ραντεβού για έκδοση ταυτότητας: 7,3
- Gov.gr Εισιτήρια αγώνων: 7,9
- Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς: 7,7
Η υπηρεσία με τη χαμηλότερη βαθμολογία είναι η αναφορά περιστατικού παραβατικότητας ανηλίκων, με 6,2.
«Τα αποτελέσματα να μετουσιωθούν σε δράσεις»
«Τώρα είναι στο δικό μας χέρι τα αποτελέσματα αυτής της μεγάλης έρευνας να μετουσιωθούν ουσιαστικά σε δράσεις που θα αναβαθμίζουν τις κρατικές υπηρεσίες αλλά και υποχρέωση των δημάρχων να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους αυτά τα οποία μας είπαν οι πολίτες. Και φυσικά με αυτόν τον τρόπο να χτίσουμε πιο ισχυρούς δεσμούς, σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ της πολιτείας σε όλα τα επίπεδα και των πολιτών» τόνισε ο πρωθυπουργός σε εκδήλωση στο Μέγαρο Μαξίμου για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών από του πολίτες.
Συγκεκριμένα ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε «συνάδελφοι, θυμάστε φαντάζομαι ότι πριν από έναν μήνα ανακοινώσαμε εδώ την απόφασή μας να δώσουμε για πρώτη φορά στους πολίτες τη δυνατότητα να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες τόσο του κεντρικού κράτους όσο και της Αυτοδιοίκησης. Να πει δηλαδή τη γνώμη του πολίτης, να βαθμολογήσει ο ίδιος την εξυπηρέτηση που έχει στην καθημερινότητά του. Από τις συγκοινωνίες, τα σχολεία, την καθαριότητα στη γειτονιά του, τα πεζοδρόμια, την προσβασιμότητα των αναπήρων συμπολιτών μας, μέχρι τη λειτουργία κεντρικών υπηρεσιών του κράτους, του ΕΦΚΑ, της ΑΑΔΕ, του Κτηματολογίου. Και όλα αυτά είχαν και έχουν έναν και μόνο στόχο: πώς το Δημόσιο θα γίνεται όλο και καλύτερο. Και πράγματι, μέσα σε λίγες εβδομάδες, με μία ανταπόκριση που νομίζω ότι, κύριε Υπουργέ, ξεπέρασε και τις δικές μας προσδοκίες 65.000 πολίτες, γυναίκες και άνδρες, πήραν μέρος ουσιαστικά στην μεγαλύτερη δημοσκόπηση, η οποία έγινε ποτέ. Ένας καθρέφτης της πραγματικότητας, όπως όντως τη βιώνει ο πολίτης».
Σε άλλο σημείο ο πρωθυπουργός είπε «Και εδώ θα το ξαναπώ πολύ με πολύ μεγάλη σαφήνεια ότι όσοι αρνούνται τη μέτρηση και την αξιολόγηση στις διάφορες δομές του Δημοσίου, ουσιαστικά αρνούνται και να λογοδοτήσουν στους πολίτες για τα πεπραγμένα τους. Και βέβαια ζητούν και να μην ελέγχονται για αυτά, αλλά το κράτος οφείλει να τίθεται στην υπηρεσία του πολίτη και όχι του υπαλλήλου του».
Επίσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε «να κάνω μια ειδική αναφορά στις τοπικές υπηρεσίες δόμησης. Παίρνουν χαμηλό βαθμό. Αυτό μας προβληματίζει ιδιαίτερα. Παίρνουν ακόμα πιο χαμηλό βαθμό εκεί που υπάρχουν. Προφανώς ενδείξεις και αποδείξεις πια παράνομων αδειοδοτήσεων τοπικών κυκλωμάτων. Όμως αναμένεται μια δραστική παρέμβαση από πλευράς κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου για τον τρόπο με τον οποίο εκδίδονται πια οι άδειες δόμησης.
Νομίζω το σύστημα αυτό έχει φτάσει πια στα όριά του και πρέπει να αναμορφωθεί με τρόπο πολύ πιο δραστικό».



