Η γαλλική φίρμα συστήνει και επισήμως ως έκδοση παραγωγής πλέον τη νέα, δεύτερη κατά σειρά γενιά του C5 Aircross το οποίο εκτός από το προφανές «οπτικό» ενδιαφέρον εστιάζει στην προσφορά πρωτόγνωρης άνεσης για τους επιβαίνοντες – υπό όλα τα πρίσματα που αντιλαμβανόμαστε την έννοια της άνεσης στη σύγχρονη αυτοκίνηση.

Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, το νέο C5 Aircross μένει απολύτως πιστό στο πρωτότυπο που προηγήθηκε φροντίζοντας να προσφέρει την «απαραίτητη» εξέλιξη στο ενδιαφέρον σχεδιαστικό ιδίωμα που εισήγαγαν τα C3 και C3 Aircross.

Εκτός από τους λόγους αισθητικής, σημαντικό ρόλο στο σμίλεμα των επιφανειών του διαδραμάτισε ο παράγοντας αεροδυναμική ο οποίος είναι υπεύθυνος για πολλά από τα επιμέρους στοιχεία του γαλλικού SUV συμπεριλαμβανομένης της χαρακτηριστικής χάραξης της οροφής που απολήγει σε μια χαρακτηριστική καμπύλη όσο και των ιδιαζόντων πίσω φώτων με το «αεροδυναμικό κενό» ανάμεσα στα δύο οριζόντια στοιχεία τους.

Παρά την έμφαση στην αεροδυναμική το νέο C5 Aircross εξακολουθεί να προσφέρει αυξημένη από το έδαφος (20,0 εκατοστά) ενώ εκτός από το αισθητικό αντίκρυσμα, οι λεπτομέρειες της σχεδίασης συνηγορούν σε μια πιο επιβλητική εικόνα με δεδομένο και ότι παρά τα φαινόμενα η νέα γενιά του SUV έχει το ίδιο πλάτος με την απερχόμενη. Αντιθέτως το μήκος έχει αυξηθεί σημαντικά κατά 15,2 εκ. φτάνοντας τα 4,652 μ.

Το παραπάνω μέγεθος υπόσχεται χώρο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος που θα αποτελέσει ορόσημο για την κατηγορία. Να σημειωθεί ότι το C5 Aircross διαθέτει επίσης ελαφρώς ανακλινόμενα (κατά 11 μοίρες) πίσω καθίσματα επίσης προς όφελος πάντα της άνεσης των συνήθως «παραμελημένων» επιβατών του πίσω καθίσματος.

Οι επιβαίνοντες του μπροστινού καθίσματος έχουν στη διάθεσή τους την μεγαλύτερη κεντρική οθόνη που έχει τοποθετήσει ο όμιλος Stellantis σε μοντέλο του (κάθετου προσανατολισμού 13,0 ίντσες) και η οποία φιλοξενεί τις λειτουργίες του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Από εκεί ελέγχονται πλέον ο κλιματισμός, η συνδεσιμότητα και άλλες βασικές λειτουργίες που είναι άμεσα προσβάσιμες καθώς βρίσκονται μόνιμα στο κάτω τμήμα της οθόνης. Αυτονόητα προσφέρονται Apple CarPlay και Android Auto με ασύρματη συνδεσιμότητα ενώ το σύστημα πλοήγησης είναι 3D.  Στις νέες δυνατότητες συγκαταλέγονται επίσης σύστημα φωνητικών εντολών και ψηφιακός βοηθός με ενσωματωμένο το γλωσσικό μοντέλο Chat GPT για πιο φυσική αλληλεπίδραση.

Συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,0 ιντσών και ένα επίσης ευμέγεθες Head-up Display. Να σημειωθεί ότι και τα μπροστινά καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα (κατά 10 κατευθύνσεις) και προσφέρουν λειτουργίες θέρμανσης/εξαερισμού και μασάζ ενώ την εικόνα συμπληρώνουν ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, μια κεντρική κονσόλα σχεδιασμένη για να υπακούει στις ανάγκες της νέας οθόνης αλλά και με την εναλλακτική ματιά της Citroen.

Σε ό,τι αφορά την συγκεκριμένη παράμετρο, ενδεικτικό είναι ότι το διαφανές πλαστικό που καλύπτει ορισμένες από τις επιφάνειες κατασκευάζεται από βιομάζα καταλοίπων από αμπέλια Βουργουνδίας ενώ στο ίδιο πράσινο μοτίβο 160 κιλά μετάλλου και 47 κιλά πλαστικού προέρχονται από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες. Από ανακυκλωμένη πρώτη ύλη προέρχονται και οι επενδύσεις ενώ το δέρμα δεν περιλαμβάνεται πλέον στις διαθέσιμες επιλογές.

Αντίστοιχη των νέων διαστάσεων του C5 Aircross είναι και η πρακτικότητα η οποία μεταφράζεται σε χώρο πορτ μπαγκάζ που ξεκινά από τα 580 και φτάνει έως τα 720 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Εξαίρεση αποτελεί η plug-in υβριδική έκδοση όπου λόγω της μπαταρίας ο χώρος αποσκευών ξεκινά από το διόλου ευκαταφρόνητο όγκο των 460 λίτρων. Παράλληλα το εσωτερικό προσφέρει ακόμα 40 λίτρα αποθηκευτικών χώρων.

Πιο πληθωρική από ποτέ είναι και η γκάμα κινητήρων καθώς το νέο C5 Aircross θα είναι διαθέσιμο σε όλο το φάσμα πιθανών εναλλακτικών τεχνολογιών. Η γκάμα «ανοίγει» με την έκδοση Hybrid η οποία συνδυάζει τον κινητήρα 1,2 λίτρου με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt και ένα μικρό ενσωματωμένο στο κιβώτιο, ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδοντας 145 ίππους.

Ψηλότερα στην γκάμα βρίσκεται η plug-in υβριδική έκδοση των 195 ίππων με μπαταρία 21 kWh και turbo κινητήρα 1,6 λίτρου η οποία υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία έως και 85 χλμ. αλλά και εξαιρετικά περιορισμένες τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και κατανάλωσης καυσίμου.

Στο αμιγώς ηλεκτρικό μέτωπο το γαλλικό SUV που βασίζεται στην αρχιτεκτονική STLA Medium, θα είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο και ως EV και μάλιστα σε περισσότερες από μία αντίστοιχες εκδόσεις. Αναλυτικότερα, το e-C5 Aircross θα προσφέρεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 213 ίππων και μπαταρία 73 kWh ή με ηλεκτρικό μοτέρ 230 ίππων και μπαταρία 97 kWh. Στην πρώτη περίπτωση η αυτονομία διαμορφώνεται σε 520 χλμ. και στη δεύτερη σε 680 χλμ. ενώ χάρη στο κύκλωμα φόρτισης η αναπλήρωση της ενέργειας μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ έως 160 kW DC ολοκληρώνοντας τη διαδικασία σε 27 λεπτά για τη «βασική» μπαταρία και σε 30 λεπτά για την μεγάλη μπαταρία. Επίσης στις δυνατότητες του συστήματος φόρτισης συγκαταλέγεται και η δυνατότητα φόρτισης τρίτων συσκευών.

Την προσωπικότητα του μοντέλου συμπληρώνει μια εκτεταμένη λίστα συστημάτων άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης στα οποία συγκαταλέγονται σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης που επιτρέπει και την ενεργή «ημιαυτόματη» αλλαγή λωρίδων σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου και με ταχύτητες άνω των 70 χλμ./ώρα, επιτήρησης τυφλών σημείων με εμβέλεια 75 μέτρα καθώς και περιμετρικής θέασης.