Σχέδιο για τη μείωση της ύλης των μαθημάτων που διδάσκονται οι μαθητές στα σχολεία προωθεί η κυβέρνηση.

Όπως δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μετά τη σύσκεψη που είχε στο Υπουργείο Παιδείας, το πρωί της Παρασκευής (25/4), με την Υπουργό Σοφία Ζαχαράκη, τον αναπληρωτή Υπουργό Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση και τους επιτελείς του Υπουργείου, εξετάζονται προτάσεις για μία λελογισμένη μείωση της ύλης με στόχο την ποιότητα και όχι την ποσότητα.

«Πιστεύω ότι θα πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο – και το συζητήσαμε με την Υπουργό στο ωρολόγιο πρόγραμμα – με την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης. Και με ικανοποίηση άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μια λελογισμένη μείωση της ύλης, έτσι ώστε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα», επεσήμανε ο Πρωθυπουργός.

Επαγγελματικός προσανατολισμός από την Γ’ Γυμνασίου

Ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι συζητήθηκε επίσης το ζήτημα του επαγγελματικού προσανατολισμού των μαθητών. «Είναι ένα ζήτημα το οποίο πιστεύω ότι απασχολεί όλους τους γονείς αλλά και όλα τα παιδιά που έχει να κάνει με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά ενδεχομένως σε μια νεότερη ηλικία. Στην Γ’ Γυμνασίου ίσως είναι η κατάλληλη εκείνη τη στιγμή να εντοπίσουμε τις κλίσεις τους, τις δεξιότητές τους και τα ενδιαφέροντά τους, ώστε να τους κατευθύνουμε ως προς το ακαδημαϊκό αλλά και το επαγγελματικό τους μέλλον», σημείωσε.

Οποιος δεν θέλει αξιολόγηση, δεν έχει θέση στο σύστημα

Αναφερόμενος στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, είπε ότι αν κάποιος αρνείται να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο Δημόσιο Σύστημα Εκπαίδευσης.

«Συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και νομίζω ότι εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς ότι είναι μια καινούργια διαδικασία, η οποία ακόμα δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Και εδώ θέλω να είμαι πολύ σαφής, ειδικά για την κατηγορία εκείνων των εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν. Η θέση μας εδώ, με ξεκάθαρη την κατεύθυνση που έχω δώσει το Υπουργείο, είναι πολύ σαφής: Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης».

Διαφορετική η εικόνα των σχολείων

Για την εικόνα των σχολείων είπε ότι «…είναι πολύ διαφορετική και βελτιωμένη αν αναλογιστεί κανείς ότι από το 2019 έχουμε προσθέσει 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς στην δύναμή μας, αν αναλογιστεί κανείς ότι έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις, όπως δείχνουν η προσχολική εκπαίδευση, τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, η τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων. Στέκομαι ιδιαίτερα στους 36.000 διαδραστικούς πίνακες, οι οποίοι έχουν ήδη τοποθετηθεί στα σχολεία μας χρηματοδοτούμενοι από το Ταμείο Ανάκαμψης», είπε και συνέχισε: «Πολύ χρήσιμα εργαλεία, όπως τα kits για την ρομποτική, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στα σχολεία μας να φέρουν σε επαφή τα παιδιά μας με τη σύγχρονη τεχνολογία, αλλά κυρίως να κάνουν το σχολείο πιο ενδιαφέρον, πιο δημιουργικό, πιο διαδραστικό».

Για το bullying

Ακόμη αναφέρθηκε στις πολιτικές τις οποίες έχει αναλάβει η κυβέρνηση για «… το bullying, την πλατφόρμα stopbullying που έχει ήδη δώσει κάποια πρώτα μετρήσιμα αποτελέσματα, αλλά και τη σημαντική ενίσχυση στους τύπους σχολείων που μας δίνουν τη δυνατότητα να διαφοροποιούμε την εκπαίδευση ανάλογα με τις δυνατότητες αλλά και τις κατευθύνσεις του Υπουργείου».

Πρότυπα, Πειραματικά και Ωνάσεια Σχολεία

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, τα Πρότυπα, τα Πειραματικά και τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, θα έχουν εξετάσεις το επόμενο Σαββατοκύριακο. Ειδικά για τα Ωνάσεια Σχολεία είναι όπως είπε «… μια σημαντική καινοτομία με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος Ωνάση για έναν νέο τύπου δημόσιου σχολείου, από το οποίο πραγματικά περιμένουμε πολλά χρήσιμα μαθήματα για το πώς μπορούμε να μπολιάσουμε συνολικά τη λειτουργία των σχολείων μας».

Το Σεπτέμβριο έτοιμα τα πρώτα αναβαθμισμένα σχολεία

Τέλος αναφέρθηκε στο πρόγραμμα Μαριέττα Γιαννάκου για την αναβάθμιση άνω των 600 σχολείων. «Τα πρώτα από αυτά», είπε, «θα παραδοθούν στους μαθητές και στους καθηγητές τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους».