Σε μία δύσκολη χρονιά για την κατανάλωση λόγω της πανδημίας η Coca Cola HBC κατάφερε το 2020 σύμφωνα με τη διοίκησή της να αποδώσει καλύτερα από το σύνολο της αγοράς και να ενισχύσει τα μερίδια αγοράς της.

Επίσης οι βελτιωμένες επιδόσεις του δεύτερου εξαμήνου κατάφεραν να μειώσουν τις απώλειες στο σύνολο του έτους, ενώ κατεγράφη μείωση των δαπανών κατά 120 εκα. ευρώ και αύξηση των καθαρών ταμειακών ροών κατά 54,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019.

Την περασμένη χρονιά η Coca Cola HBC είδε τον όγκο των πωλήσεών της να μειώνεται κατά 5,6% σε σχέση με το 2019 στα 2.136 εκατ. κιβώτια.

Ο τζίρος υποχώρησε κατά 12,7% στα 6,13 δισ., η λειτουργική κερδοφορία διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα στα 661 εκατ ευρώ (μείωση 7,6%) και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 415 εκατ ευρώ μειωμένα κατά 14,9% σε σχέση με το 2019. Οι καθαρές ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά 54,4 εκατ. ευρώ το 2020 και ανήλθαν στα 497 εκατ. ευρώ. Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους 0,64, ευρώ αυξημένο κατά 3,2% σε ετήσια βάση.

Οπως αναφέρει η εταιρεία, τέσσερις από τις μεγαλύτερες αγορές παρουσίασαν αύξηση του όγκου πωλήσεων σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης: η Νιγηρία, η Ρωσία, η Πολωνία και η Ουκρανία. Επίσης, το δεύτερο εξάμηνο του 2020 κατεγράφη άύξηση του όγκου πωλήσεων στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό το δεύτερο εξάμηνο. Ετήσια αύξηση 0,2% κατεγράφη στα ανθρακούχα αναψυκτικά, αύξηση 3,2% στα ανθρακούχα αναψυκτικα για ενήλικες και 17,9% στα ποτά ενέργειας. Αρνητικό ήταν το μείγμα συσκευασίας λόγω χαμηλότερου όγκου πωλήσεων συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης.

Το 2020 τα μερίδια αξίας αυξήθηκαν κατά 40 μονάδες βάσης στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών και κατά 30 μονάδες βάσης στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών. Το περιθώριο μεικτού κέρδους αυξήθηκε κατά 20 μονάδες βάσης «χάρη στην καλή διαχείριση του κόστους των πρώτων υλών και της εφοδιαστικής αλυσίδας και στην αντιστάθμιση του κινδύνου από συναλλαγματικές ισοτιμίες». Γενικότερα, η λήψη αποφασιστικών μέτρων ελέγχου των δαπανών οδήγησε σε εξοικονόμηση 120 εκατ.ευρώ.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Τα νούμερα που παρουσιάσαμε σήμερα αποδεικνύουν τη μεγάλη πρόοδο του ομίλου μας στη διαμόρφωση λειτουργικής ευελιξίας αλλά και την αντοχή των περιθωρίων κέρδους σε βάθος χρόνου. Η βελτιωμένη επίδοση κατά το δεύτερο εξάμηνο οφείλεται στην αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι και τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της κατανάλωσης εκτός σπιτιού, παρά την επανεμφάνιση κρουσμάτων σε πολλές από τις αγορές μας προς το τέλος του έτους. Ο καθορισμός αυστηρών προτεραιοτήτων για τις επενδύσεις στην αγορά, πάντα σε στενή συνεργασία με την ομάδα της The Coca-Cola Company, σε συνδυασμό με την άμεση προσαρμογή της στρατηγικής διείσδυσης στην αγορά και την εξαιρετική εφαρμογή της εμπορικής μας στρατηγικής, είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα ποτά όσο και στα ανθρακούχα αναψυκτικά στις περισσότερες αγορές μας. Το 2021, θα συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε γρήγορα σε μια δυναμική αγορά και θα συνεργαστούμε με τους πελάτες μας για να επιτύχουμε σημαντική ανάκαμψη στα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, μαζί με μια μικρή αύξηση στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους. Σε αναγνώριση της δύναμης του οργανισμού και των μελλοντικών ευκαιριών, το Διοικητικό Συμβούλιο έχει προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους €0,64, αυξημένο κατά 3,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Προχωράμε με αισιοδοξία και γνωρίζοντας ότι θα συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε για να κερδίσουμε».

Ο όγκος στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 20,6% κατά τη διάρκεια του έτους, καθιστώντας την μία από τις χώρες που έχει πληγεί περισσότερο στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, δεδομένης της υψηλής έκθεσης στο κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού και στον τουρισμό. Η επίδοση του όγκου πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο σημείωσε σημαντική βελτίωση παρά την ιδιαίτερα υψηλή συγκριτική βάση.