Με έναν πομποδέκτη σε όλα τα διόδια από τις 4 Νοεμβρίου – Πώς θα λειτουργεί

Χωρίς επιπλέον χρεώσεις για τον οδηγό – Ο πομποδέκτης θα πρέπει να φορτίζεται στον δικό του πάροχο ηλεκτρονικά ή με φυσική παρουσία

Ένας πομποδέκτης, 8 αυτοκινητόδρομοι, συνολικού μήκους 2.133 χλμ. Η διαλειτουργικότητα των ηλεκτρονικών διοδίων, που αποτελεί ζητούμενο ετών και ευρωπαϊκή επιταγή, αλλά σκόνταφτε στην αδυναμία συνεννόησης κυρίως ως προς το θέμα των χρεώσεων μεταξύ των παραχωρησιούχων, θα είναι γεγονός από τις 4 Νοεμβρίου 2020.

Οι οδηγοί λοιπόν από την Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου 2020, θα μπορούν να ταξιδέψουν σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας μόνο με τον πομποδέκτη που ήδη διαθέτουν. Συγκεκριμένα, ο ένας πομποδέκτης, ανεξαρτήτως παρόχου, θα εξασφαλίζει τη διέλευσή από την Αττική Οδό, τη Νέα Οδό, τη Κεντρική Οδό, τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, την Εγνατία Οδό, τη Γέφυρα, την Ολυμπία Οδό και τον Μορέα.

Δηλαδή, ενώ μέχρι σήμερα ο οδηγός έπρεπε να αλλάζει μέχρι και τρεις πομποδέκτες για μία διαδρομή, με τον έναν πομποδέκτη που ήδη διαθέτει θα μπορεί να ταξιδέψει από άκρη σε άκρη σε όλη τη χώρα. Για παράδειγμα, θα ταξιδεύει από Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τον ίδιο πομποδέκτη του δικού του παρόχου και χωρίς να χρειαστεί να προμηθευτεί νέο πομποδέκτη.

Εάν για παράδειγμα, όταν φτάσει στα Τέμπη, έχει ξοδέψει ήδη όλο το ποσό που έχει βάλει στον πομποδέκτη του, θα μπορεί να προσθέσει χρήματα μέσω της ιστοσελίδας του αυτοκινητοδρόμου από τον οποίο τον έχει προμηθευτεί, πληρώνοντας με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Διαφορετικά θα πρέπει να έχει φορτίσει τον πομποδέκτη του με όσα χρήματα επιθυμεί, με φυσική παρουσία στα Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών του δικού του παρόχου. Δεν θα μπορεί όμως να φορτίσει τον πομποδέκτη του παρόχου του σε Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών άλλου παρόχου.

Τα πλεονεκτήματα του «ενιαίου» πομποδέκτη

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του νέου συστήματος συγκαταλέγεται ότι ο οδηγός δεν θα χρειάζεται πλέον να προμηθεύεται και να δεσμεύει χρηματικά ποσά σε διαφορετικές συσκευές. Γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για όσους ταξιδεύουν περιστασιακά και όχι κατ’ επάγγελμα.

Σε ό,τι αφορά στις τεχνικές λεπτομέρειες, θα ισχύσουν κανονικά οι προσφορές και οι συμφωνίες που είχαν γίνει μεταξύ χρηστών και του εκάστοτε διαχειριστή.

Από τον Νοέμβριο του 2019, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, είχε καλέσει τις διαχειρίστριες εταιρίες των αυτοκινητοδρόμων να καταλήξουν σε μία κοινά αποδεκτή τεχνική λύση. Ήδη από τις αρχές του καλοκαιριού έγιναν τεχνικές δοκιμές και έχουν πλέον ξεπεραστεί όλες οι τεχνικές δυσκολίες.

Σε συνεργασία με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, ικανοποιείται έτσι οριστικά ένα χρόνιο αίτημα των οδηγών, που κινούνται στους αυτοκινητόδρομους της χώρας, με στόχο τη διευκόλυνση των πολιτών και τη μείωση των καθυστερήσεων.

Με την εφαρμογή της διαλειτουργικότητας, θα μειωθούν οι ουρές των διοδίων και κατ’ επέκταση οι εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα θα βελτιωθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης του κοινού ιδιαίτερα κατά τις ημέρες και ώρες αιχμής.

Ακολουθήστε το BHMA στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο BHMA
Δείτε επίσης
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk