Πέραν των όσων ειπώθηκαν και εξυφάνθηκαν στο παρασκήνιο για την επεισοδιακή σύνοδο της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου ο εκνευρισμός στο προσκήνιο προδιέγραφε την εξέλιξη. Συγκεκριμένα  στα όσα συνέβησαν στο Συνοδικό κτίριο  της Αρχιεπισκοπής στη διάρκεια της μακράς συνεδρίασης που ξεκίνησε στις 4 το απόγευμα  της Δευτέρας και κατέληξε λίγο πριν από τις  10 της ίδια ημέρας. Εξι ώρες συνεδρίασης, μεσούσης της κρίσεως για τον κορωνοϊό. Μια συνεδρίαση όπου υπήρχε και… θερμόμετρο, στην είσοδο για να θερμομετρηθούν όσοι ήθελαν.  Αρχικώς το ανώτατο εκκλησιαστικό όργανο των 12 συνοδικών και του 13ου  του Αρχιεπισκόπου συνήλθε διευρυμένα με τη συμμετοχή των  Μητροπολιτών της  Αττικής και της ευρύτερης περιφέρειας  οι οποίοι ενημερώθηκαν από τον καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα για την εξέλιξη και την επικινδυνότητα του κορονοϊού. 

Ισως ήταν κίνηση ματ της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού να παρίσταται σε συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου και ο καθηγητής Τσιόδρας. Είχαν προηγηθεί τηλεφωνικές επικοινωνίες του Πρωθυπουργού με τον Αρχιεπίσκοπο και την προηγούμενη ημέρα της συνεδριάσεως κύκλοι της Αρχιεπισκοπής άφηναν να διαρρεύσει ότι ο Αρχιεπίσκοπος θα πρότεινε  την αναστολή της ακολουθίας των χαιρετισμών και των εσπερινών για ένα δίμηνο. Αλλά θα άφηνε τις εκκλησίες ανοικτές. Δεν δεχόταν κουβέντα για τις εκκλησίες. Εστω και με λίγες ώρες λειτουργίας, έστω και μ΄έναν παπά και μ΄έναν ψάλτη, χωρίς κόσμο, χωρίς κοινωνία, ο Αρχιεπίσκοπος ήθελε τις εκκλησίες ανοιχτές.

Ο  μειλίχιος καθηγητής  Τσιόδρας δέχθηκε σωρεία ερωτήσεων, απαντούσε υπομονετικά , επανερχόταν πολλές φορές αναγκαστικώς αφού ορισμένοι ιεράρχες επιθυμούσαν διευκρινίσεις  κι όταν  τους ξεκαθάρισε ότι δεν μπορεί να γίνει αλλιώς, δηλαδή ότι οι συναθροίσεις ηλικιωμένων συνιστούν τον ορισμό μετάδοσης της νόσου, αποχώρησε κάθιδρος, προβληματισμένος και έτι παραπάνω κοκκινισμένος γύρω στις  5.20. Θα μπορούσε να καθίσει κι άλλο, επικαλέστηκε όμως το καθιερωμένο ραντεβού των 6 με τα ΜΜΕ στο υπουργείο Υγείας κι…έγινε μπουχός αφού η κουβέντα είχε ανάψει για τα καλά μεταξύ των ιεραρχών.

Στις σύντομες δηλώσεις  του  περιορίστηκε να πει ότι διαπιστώθηκε κατανόηση κι όχι τόσο γιατί το πίστευε όσο γιατί βρισκόταν ακόμη εντός του προαυλίου του κτιρίου και δεν είχε και πολλή εμπιστοσύνη για το τι άλλο μπορούσε να του συμβεί. Πληροφορίες αναφέρουν ότι δέχτηκε εντονότατα πυρά για την επιλογή του το προηγούμενο διάστημα (σσ.σ εσχάτως είχε σιωπήσει ) να εναντιωθεί δημοσίως για τους συνωστισμούς  που παρατηρούνταν στους ιερούς ναούς, χωρίς να λαμβάνει θέση για τις ιεροπραξίες των άλλων θρησκευτικών δογμάτων. 

Μισή ώρα αργότερα άρχισαν να βγαίνουν οι Μητροπολίτες της Αττικής των οποίων οι φωνές έφταναν έως τον δρόμο. Ο Πειραιώς, ο Κηφισίας, ο Καισαριανής, ο Περιστερίου  και μερικοί ακόμη συζητούσαν την πρόταση αναστολής της Θείας Λειτουργίας και  των Παθών, ωστόσο συνέπιπταν στην  άποψη ότι σε κάθε περίπτωση θα συμμορφωθούν με τις  κυβερνητικές αποφάσεις «αρκεί αυτές να ισχύουν για όλους», δηλαδή για Μουσουλμάνους κτλ.

 Και τότε ξεκίνησε ο …γολγοθάς της έκτακτης συνεδρίασης που κατέληξε στην έκδοση της τρισέλιδης ανακοίνωσης την οποία ανέγνωσε χωρίς να απαντήσει στη βροχή των ερωτήσεων,  ο  άγιος Φιλίππων – Νεαπόλεως και Θάσου Στέφανος. 

Ταυτόχρονα, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πραγματοποιούσε κύκλο επαφών με τους πολιτικούς αρχηγούς και ανέμενε όπως και ο Αλ. Τσίπρας, ενημέρωση από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ο οποίος είχε πει πως θα τους τηλεφωνούσε (βλ. τηλεγράφημα ΑΠΕ) ωστόσο κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό. Σημειώνεται ότι ο παράγων ηλικία έπαιζε και παίζει πάντα πρωτεύοντα ρόλο στις ιερές Συνόδους, επομένως δεν αποκλείεται να ξεχαστήκανε κιόλας. Άλλωστε οι περισσότεροι έφυγαν υποβασταζόμενοι στο τέλος.
Σε κάθε περίπτωση, οι όποιες αντιδράσεις εκτιμάται ότι θα καμφθούν από τα ακόμα χειρότερα των επόμενων ημερών ενώ δεν πρέπει να παρακάμπτεται ότι, σύμφωνα με την πρωθυπουργική ανακοίνωση, «οι εκκλησίες θα παραμένουν ανοιχτές μόνο για ατομική προσευχή». Και κάτι ακόμα. Μην ξαχνάτε (κάτι που δεν ξεχνούν και στην Εκκλησία) το παγκάρι της κάθε εκκλησίας το οποίο τη Σαρακοστή πάντοτε έβγαινε ενισχυμένο. Τώρα όμως, αυτή τη Σαρακοστή με την ατομική λατρεία;