Πρώτη μας προτεραιότητα είναι να διαμορφώσουμε ένα φιλικότερο προς τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο, ώστε να προσελκυστούν νέες επενδύσεις και να διευκολυνθεί η εγκατάσταση ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Υπό αυτή την οπτική, σας δηλώνω ότι θα προχωρήσουμε στην παροχή κινήτρων για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία, την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με την ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα». Αυτό επεσήμανε ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης κατά τον χαιρετισμό του στην τελετή παραδόσης – παραλαβής του υπουργείου.

Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ακόμη πως «βασική επιλογή του προγράμματος Ναυτιλίας της κυβέρνησής μας κυρίες και κύριοι, είναι αναβίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης μέσω χρηματοδοτικών δράσεων υπό μορφή έργων – project – από κοινοπρακτικά σχήματα (σε μορφή cluster ή κοινοπραξίας) αποτελούμενα από μικρό αριθμό επιχειρήσεων ή υιοθέτηση στρατηγική «έξυπνης εξειδίκευσης» για τα μικρότερα ναυπηγεία που θα δραστηριοποιούνται στην κατασκευή, τις επισκευές ή μετασκευές, σκαφών αναψυχής επιβατηγών/ οχηματαγωγών, πλοίων ανεφοδιασμού, και μετασκευές πλοίων για καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις (LNG-fuelled conversions, hybrids).»

Επιπλέον για την ναυτική εκπαίδευση είπε ότι «παράλληλα με τις δημόσιες Ακαδημίες μας, θα πρέπει να λειτουργήσουν ιδιωτικές Ακαδημίες, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες φοίτησης και να σταματήσει η φυγή των νέων μας για σπουδές σε Ναυτικές Ακαδημίες γειτονικών χωρών, αλλά και για να ενθαρρυνθούν όλο και περισσότεροι νέοι να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα.»

Επιπροσθέτως αναφερόμενος στον Πειραιά υπογράμμισε ότι η ανάδειξη του ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο με την παροχή υψηλού επιπέδου ναυτιλιακών υπηρεσιών, θα καταστήσει τον Πειραιά κύρια εμπορική πύλη της Ευρώπης αλλά και επιχειρηματικό και τουριστικό προορισμό που θα ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα.

Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι προτεραιότητα της Νέας Δημοκρατίας θα είναι επιπροσθέτως και η  αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της χώρας και των υπηρεσιών τους, με επικαιροποίηση της εθνικής στρατηγικής λιμένων.

Στόχος είναι η «προσέλκυση περισσότερων κρουαζιεροπλοίων και η αναβάθμιση του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού» είπε.

«Μόνο αν αναβαθμιστούν τα λιμάνια μας, θα μπορέσουμε πραγματικά να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε «πύλη εμπορίου» της Ευρώπης για το εμπόριο από τα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Άπω Ανατολής», τόνισε.

Μίλησε και για την ανεργία στο ναυτιλιακό κλάδο λέγοντας έχει κτυπήσει κόκκινο και ότι η συνεχής αύξηση της φορολογίας κοντά στα επίπεδα του 45%, έχει προκαλέσει μια αδιέξοδη κατάσταση που πλήττει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας.

«Είναι τραγικό, τη στιγμή που η Μεγάλη Βρετανία μετά το Brexit φιλοδοξεί να μετατρέψει το Λονδίνο σε φορολογικό παράδεισο, στην Ελλάδα αυξάνουμε συνεχώς την φορολογία σε όλες τις ναυτιλιακές δραστηριότητες.» ανέφερε.Έκανε λόγο επίσης για πολύ υψηλές ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλουν οι ναυτικοί, αλλά και διόγκωση των ελλειμμάτων στα ασφαλιστικά ταμεία.

Ο κ. Πλακιωτάτης ευχαρίστησε τον προκάτοχό του Φώτη Κουβέλη για τη συνεργασία το προηγούμενο διάστημα, και του ευχήθηκε καλή πορεία στον πολιτικό του βίο.

«Κύριε υπουργέ, σας καλωσορίζω στο υπουργείο, με την ευχή να είναι απόλυτα επιτυχές  το έργο σας» τόνισε ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης. Επισήμανε ότι το διάστημα που είχε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου,  στήριξε τη ναυτική εκπαίδευση, με τη δημιουργία νέων Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, την πρόσληψη εκπαιδευτικών, την ενίσχυση της υλικοτεχνικής τους υποδομής, την αλλαγή του κανονισμού λειτουργίας τους και την αύξηση των κονδυλίων τους.

Αναφέρθηκε επίσης στο νόμο για την υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων στα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας,  με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων ,την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας  και την ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών.

Μίλησε επίσης για τη θεσμοθέτηση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου για τη στήριξη των κατοίκων των νησιών, στην εφαρμογή μέτρων για την προστασία και την ενίσχυση τα ναυτικής εργασίας και στη μείωση της γραφειοκρατίας  με την καθιέρωση του ηλεκτρονικού Μητρώου σκαφών.

«Αναβαθμίσαμε την νησιωτικότητα τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη, σε βασική παράμετρο για την υλοποίηση πολιτικών συνοχής»  επεσήμανε από την πλευρά του ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός.

Aκόμη δήλωσε ότι η θεσμική κληρονομιά, αυτής της κυβέρνησης που άλλαξε μια για πάντα τον τρόπο που αντιμετωπίζονται τα νησιά, είναι η λειτουργία του θεσμού του Μεταφορικού Ισοδύναμου για την επιδότηση των μετακινήσεων των νησιωτών, των εμπορευμάτων και των καυσίμων, που είναι σε πλήρη εφαρμογή και παραδίδεται στα χέρια σας.

«Είναι μια μεγάλη ευθύνη και υποχρέωση που αναλαμβάνεται προς τους νησιώτες να το συνεχίσετε» ανέφερε ο πρώην υπουργός δηλώνοντας ότι «το Μεταφορικό Ισοδύναμο ήταν μια ανάγκη και μια απαίτηση των νησιωτικών κοινωνιών και η όποια αμφισβήτησή του, θα βρει μπροστά της την αντίδραση χιλιάδων νησιωτών»