• Αναζήτηση
  • Βραβεία Ιρις 2019 : Το ελληνικό σινεμά ζητά «Οίκτο»

    Μέσα σε μια ατμόσφαιρα κακομοιριάς δόθηκαν τα δέκατα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου με τον «Οίκτο» του Μπάμπη Μακρίδη να χρίζεται καλύτερη ταινία

    Σκηνή από τον "Οίκτο" τoυ Μπάμπη Μακρίδη που απέσπασε το ανώτατο βρβαείο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

    Η ταινία του Μπάμπη Μακρίδη «Οίκτος» κρίθηκε η καλύτερη στα τελευταία βραβεία «Ιρις» της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου που απονεμήθηκαν για 10η συνεχή χρονιά στην Ιστορία τους και πάλι στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Ενδιαφέρουσα επιλογή, μια δύσκολη ταινία αλλά με σκηνοθετική ματιά και άποψη – σίγουρα από τις καλύτερες μιας χρονιάς όπου το ελληνικό σινεμά ήταν λίγο ως πολύ άφαντο.

    Υποτίθεται ότι η απονομή ήταν επετειακή, αλλά τι να γιορτάσει στ’ αλήθεια κανείς με την απέραντη φτώχεια της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής. Τι να γιορτάσει ακούγοντας γκρίνια για έλλειψη χρημάτων (Βασίλης Κοσμόπουλος – Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου) ή για έλλειψη κεντρικής θεσμικής πολιτικής (Βασίλης Κατσούφης, Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου). Τα ίδια που ακούγαμε τότε που υπήρχαν λεφτά, τα ίδια ακούμε και τώρα που δεν υπάρχουν.

    Μέσα σε όλα τις περισσότερες ταινίες που βραβεύθηκαν τις είδαν ελάχιστοι άνθρωποι και αυτό που έχω κατά καιρούς πει ότι η Ακαδημία τελικά με τις εν λόγω βραβεύσεις δεν κάνει τίποτε παραπάνω από το να βλογά τα γένια της φάνηκε και πάλι τόσο μα τόσο αληθές.

    Από τις βραβεύσεις οι οποίες δημοσιεύονται παρακάτω, συμφωνώ με εκείνη για το σενάριο του «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ» μιας ταινίας που έχει την δύναμη επικοινωνίας με το κοινό, καθώς επίσης με την βράβευση των Αρη Σερβετάλη και Γιάννη Στάνκογλου για το «The waiter» (Α και Β ρόλος αντιστοίχως).

    Εξάλλου, το «Waiter», ο «Οίκτος» είναι μαζί με τον «Χέντριξ» και το «1968» του Τάσου Μπουλμέτη που ωστόσο αγνοήθηκε κραυγαλέα (κέρδισε μόνον το ήχου κι αυτό …εξ’ ημισείας) είναι οι μόνες ταινίες που προσωπικά με άγγιξαν.

    Όλα τα βραβεία

    Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας
    Οίκτος του Μπάμπη Μακρίδη (Παραγωγή: Αμάντα Λιβανού, Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος)

    Βραβείο Ταινίας Τεκμηρίωσης
    Obscuro Barroco της Ευαγγελίας Κρανιώτη

    Βραβείο Σκηνοθεσίας
    Αγγελος Φραντζής για το Ακίνητο Ποτάμι

    Βραβείο Σεναρίου
    Μάριος Πιπερίδης για το Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ

    Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη
    Νίκος Labot για τη Δουλειά της

    Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου
    Αρης Σερβετάλης για το The Waiter

    Βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου
    Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου για το Η Δουλειά της

    Βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου
    Γιάννης Στάνκογλου για το The Waiter

    Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου
    Μαρία Φιλίνη για τη Δουλειά της

    Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής
    Coti K. για το The Waiter

    Βραβείο Φωτογραφίας
    Σιμόν Μποφίς για το Ακίνητο Ποτάμι

    Βραβείο Μοντάζ
    Γιώργος Λαμπρινός για το Obscuro Barrocο

    Βραβείο Σκηνογραφίας
    Κώστας Παππάς για το The Waiter

    Βραβείο Ενδυματολογίας
    Κάτια Γκουλιώνη, Ιέβα Κουπκάνε, Ιλζε Κάζα, Ιλζε Νεγκρίμπε για το Ακίνητο Ποτάμι

    Βραβείο Ηχου
    Εξ ημισείας στους:
    Δημήτρης Αθανασόπουλος, Χρήστος Γούσιος, Κώστας Βαρυμπομπιώτης για το 1968
    Στέφανος Ευθυμίου, Λέανδρος Ντούνης για τον Οίκτο

    Βραβείο Μακιγιάζ
    Εύη Ζαφειροπούλου για τον Οίκτο

    Βραβείο Ειδικών Εφέ και Κινηματογραφικής Καινοτομίας
    Αδελφοί Αλαχούζοι, Αντώνης Κοτζιάς, Ανθή Τσιρούκη, YAFKA για το Chinatown-Τα Τρία Καταφύγια

    Βραβείο Μικρού Μήκους Ταινίας
    Εκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς της Ζακλίιν Λέντζου

    Βραβειο Μικρού Μήκους Τεκμηρίωσης
    Τέταρτος Τοίχος του Δημήτρη Γκότση

    Δείτε επίσης
    Πολιτισμός
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Η κόκκινη υπεροχή… Η νεαρή γυναίκα έβγαλε από το δάχτυλό της το ογκώδες ρουμπίνι. Το ακούμπησε στο μικρό τραπέζι, δίπλα ακριβώς στο... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk