Διαγωνισμός για 750 νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου 2018 οι τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια.

Διαγωνισμό για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων που θα ανανεώσουν τον στόλο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να βγάλει στον αέρα τον ερχόμενο Φεβρουάριο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Συγκεκριμένα, ο δημόσιος διεθνής διαγωνισμός αναμένεται να έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 18 μήνες, ενώ τα πρώτα οχήματα θα αρχίσουν να φτάνουν στο 7μηνο από την υπογραφή της σύμβασης. Τα 400 από αυτά προορίζονται για την Αθήνα και τα υπόλοιπα 350 για τη Θεσσαλονίκη.

Το μείγμα των λεωφορείων όπως αποφασίστηκε, προκειμένου να κάνει η χώρα μας τα πρώτα αξιόλογα βήματα στη χρήση «πράσινων» καυσίμων, αφορά για την Αθήνα 170 ηλεκτρικά, 180 φυσικού αερίου και 50 πετρελαίου, ενώ για τη Θεσσαλονίκη 150 ηλεκτρικά, 150 φυσικού αερίου, 50 πετρελαίου.

Εχθές, βγήκαν σε δημόσια διαβούλευση οι τεχνικές προδιαγραφές των λεωφορείων, προκειμένου να μπει στη γραμμή της εκκίνησης ο πρώτος διαγωνισμός στην Ελλάδα για την προμήθεια οχημάτων για τις αστικές συγκοινωνίες μετά από 13 χρόνια. Είναι γεγονός ότι ο εκσυγχρονισμός του στόλου είναι απαραίτητος, καθώς η μέση ηλικία των υφιστάμενων οχημάτων είναι τα 13 έτη στα λεωφορεία και τα 14 στα τρόλεϊ.

Η χρηματοδότηση του έργου, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι εξασφαλισμένη μέσω του ΕΣΠΑ και την ΕΤΕπ. Συνολικά, μέχρι σήμερα έχουν δεσμευτεί 250 εκατ. ευρώ για την ανανέωση των στόλων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συμπεριλαμβανομένων των 30 εκατ. από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική 2014-2020». Ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει εκτός από την προμήθεια και τη συντήρηση, προκειμένου να διατηρηθεί το υψηλό επίπεδο των υπηρεσιών.

Όπως ανέφερε μάλιστα εχθές ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια ημερίδας στη Θεσσαλονίκη, «τα νέα λεωφορεία θα δώσουν μεγάλη πνοή στην πόλη και συχνότητα δρομολογίων. Θα έχουμε και μείωση του κόστους λειτουργίας». Ανέφερε επίσης ότι ο ΟΑΣΘ θα χρειαστεί επιπλέον 150 νέους οδηγούς και 50 τεχνίτες για να καλύφθούν οι ανάγκες. «Αυτά δεν μπορούσαν να καλυφθούν, αν δεν εξοικονομούσε ο ΟΑΣΘ 45 εκατ. ευρώ το χρόνο» σημείωσε αναφερόμενος στην επανακρατικοποίηση του οργανισμού.

Οι τεχνικές προδιαγραφές, όπως περιγράφονται στη διαβούλευση, που θα διαρκέσει ως τις 17 Δεκεμβρίου 2018, αφορούν σε λεωφορεία 12 m Ηλεκτροκίνητα, 12 m με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου και 18 m πετρελαιοκίνητα Euro VΙ.

Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Αναβολές και… private clubs Το τεράστιο ροζ, γεμάτο καθρέφτες, δωμάτιο στη βίλα «Ορτανσία», σκαρφαλωμένη στις ψηλότερες και πλέον θεαματικές οροσειρές της Εκάλης, ήταν... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk