• Αναζήτηση
  • Ξεκίνησαν οι δοκιμές τραμ από Φάληρο προς Πειραιά

    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα πρώτα δρομολόγια των συρμών από και προς το μεγάλο λιμάνι αναμένονται εντός του 2019

    Στάση τραμ στην Αθήνα. (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ) (File: EV_GK_290518_TRAM3.jpg )
    Ξεκίνησαν οι δοκιμές της γραμμής του τραμ από το Φάληρο (στο ύψος του ΣΕΦ), που σήμερα αποτελεί αφετηρία και τερματισμό, προς τον Πειραιά. Μάλιστα τις προηγούμενες ημέρες τοποθετήθηκαν σε κολόνες κατά μήκος της γραμμής ανακοινώσεις μέσω των οποίων προτρέπονται οι οδηγοί να μη σταθμεύουν τα οχήματά τους εν όψει των δοκιμών. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα πρώτα δρομολόγια των συρμών του τραμ από και προς το Μεγάλο Λιμάνι αναμένονται εντός του 2019.
    Η πραγματικότητα είναι ότι τα πλακόστρωτα πάνω στα οποία στήθηκαν οι ράγες όλους τους προηγούμενους μήνες αποτελούσαν αυτοσχέδιο πάρκινγκ για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες ή και εναλλακτική διαδρομή για μοτοσικλετιστές, λόγω αυξημένης κίνησης σε δρόμους όπως η οδός Γρηγορίου Λαμπράκη, με την Τροχαία να μη βεβαιώνει παραβάσεις και να προκαλείται πρόβλημα στη διέλευση των πεζών.
    Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Οκτωβρίου το θέμα της ολοκλήρωσης των έργων – που τα τελευταία χρόνια προκάλεσαν κυκλοφοριακό βραχυκύκλωμα, σε συνδυασμό με τα εργοτάξια του μετρό, ανάγκασε πολλές επιχειρήσεις είτε να κλείσουν οριστικά είτε να μετακομίσουν σε άλλο σημείο, καθώς υπήρχε πρόβλημα στην πρόσβαση των πελατών – τέθηκε σε συνάντηση που είχαν ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς κ. Ν. Μανεσιώτης με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό κ. Θ. Παπαδόπουλο.
    Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εκδόθηκε τότε, συζητήθηκε το χρονοδιάγραμμα του έργου επέκτασης του τραμ, που βρίσκεται πολύ κοντά στην οριστικοποίηση της ολοκλήρωσής του, αναμένοντας τους επόμενους μήνες τη δοκιμαστική λειτουργία του, έτσι ώστε εντός του 2019 να τεθεί σε πλήρη λειτουργία η κυκλοφορία των συρμών.
    Επιπροσθέτως τότε επισημάνθηκαν θέματα οδικής ασφάλειας που έχουν εντοπιστεί σε ορισμένες διασταυρώσεις από τις οποίες περνά το τραμ και ενδεχόμενα μέτρα αντιμετώπισής τους.
    Αναπλάσεις κεντρικών οδών
    Παράλληλα είχε συζητηθεί και το θέμα του έργου ανάπλασης της οδού Τσαμαδού, το οποίο έχει ξεκινήσει ήδη, και από πλευράς Εμπορικού Συλλόγου τέθηκε η αναγκαιότητα να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για τη γρήγορη αποπεράτωσή του, προκειμένου τα έργα να μη συμπέσουν με τη γιορτινή περίοδο, ώστε να μη δημιουργήσουν πρόβλημα στην πρόσβαση των καταναλωτών και να μην επηρεάσουν αρνητικά την εμπορική κίνηση των καταστημάτων της περιοχής.
    Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Πειραιά, στην πρώτη φάση υλοποιούνται εργασίες ανάπλασης από τη λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως έως την Ηρώων Πολυτεχνείου και σε δεύτερη φάση θα υλοποιηθούν από την Ηρώων Πολυτεχνείου έως τη Γρηγορίου Λαμπράκη.
    Η ανάπλαση περιλαμβάνει αντικατάσταση και διαπλάτυνση πεζοδρομίων καθώς και ασφαλτόστρωση του δρόμου. Με την ολοκλήρωση των εργασιών η οδός Τσαμαδού θα λειτουργεί πλέον αποκλειστικά ως λεωφορειόδρομος, όπως προβλεπόταν από τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την έλευση του τραμ στον Πειραιά. Πρόκειται για ένα έργο που περιλαμβάνεται στις συμβατικές υποχρεώσεις της Αττικό Μετρό ΑΕ, λόγω των κυκλοφοριακών αλλαγών στην πόλη για την έλευση του τραμ.
    Ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης σε δήλωσή του είχε αναφέρει ότι η ανάπλαση της οδού Τσαμαδού αποτελούσε αίτημα του Δήμου Πειραιά και είναι μια θετική ενέργεια, καθώς ένας από τους πλέον εμπορικούς δρόμους της πόλης αλλάζει φυσιογνωμία και θα γίνει πιο φιλικός για δημότες και επισκέπτες του Πειραιά.
    Αναφορικά με τα έργα για το τραμ και το μετρό, σε πρόσφατη συνέντευξή του είχε τονίσει ότι ταλαιπωρούν τους δημότες και τους επισκέπτες της πόλης, επισημαίνοντας πως ήταν επιλογή της προηγούμενης δημοτικής αρχής και είχε προσθέσει ότι «σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, το τραμ θα έπρεπε να τελειώσει τον Μάρτιο του 2015 και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί».
    Οσον αφορά το μετρό, θα έπρεπε να είχε τελειώσει το 2017, μετατέθηκε ο χρόνος αποπεράτωσης στο 2018, μετά στο 2019, στο δεύτερο εξάμηνο του 2020 και τώρα έχουν καταλήξει ότι θα έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2021, υπογραμμίζοντας πως οι πολίτες δεν γνωρίζουν ότι τα έργα δεν είναι δημοτικά, αλλά της κεντρικής διοίκησης, με αποτέλεσμα πολλές φορές αποδέκτης της κριτικής να γίνεται ο ίδιος ο δήμαρχος.
    Τέλος, ο κ. Μώραλης επισήμανε ότι η δημοτική αρχή πιέζει όσο μπορεί για την επίσπευση των εργασιών, λέγοντας χαρακτηριστικά πως όταν ολοκληρωθούν θα συμβάλουν σε μια θετική προοπτική του Πειραιά, όπως επίσης οι μεγάλες αναπλάσεις.
    Κοινωνία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk