• Αναζήτηση
  • Φ. Κουβέλης: Θα διευθετηθεί το ζήτημα με το ΦΠΑ στα επαγγελματικά σκάφη

    Ο υπουργός Ναυτιλίας εξήγγειλε ότι θα διευθετηθεί το πρόβλημα που έχει προκύψει καθώς η Κομισιόν δεν έλαβε υπόψη της την πολυνησία, που χαρακτηρίζει τη χώρα μας.

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης εξήγγειλε ότι θα διευθετηθεί το πρόβλημα, που έχει προκύψει με την εφαρμογή της ΠΟΛ. 1177/19-09-18, όπως είχαν υποβάλει σχετικό αίτημα το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά και το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας, καθώς «η Κομισιόν δεν έλαβε υπόψη της την πολυνησία, που χαρακτηρίζει τη χώρα μας».

    Αυτό σημειώνεται σε ανακοίνωση του ΕΒΕΠ με αφορμή τη συμμετοχή του υπουργού στη συνεδρίαση του ΔΣ του Επιμελητηρίου.

    Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα οι φορείς του θαλάσσιου τουρισμού είχαν εκφράσει την έντονη αντίθεση τους σε σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση χαρακτηρίζοντας την ως «καταστροφική» λέγοντας ότι:  «Ο κύριος προβληματισμός των επαγγελματιών είναι ότι η αναφερόμενη ΚΥΑ, με το πρόσχημα της εφαρμογής μίας Κοινοτικής Οδηγίας, χωρίς να λάβει υπόψη της την πολυνησιακή γεωμορφολογική ιδιαιτερότητα που μοναδικά έχει η Ελλάδα ξαφνικά ουσιαστικά επιβάλει ΦΠΑ 24% στις αγορές σκαφών που μέχρι σήμερα απαλλασσόταν, και επιβαρύνει υπέρμετρα τον ΦΠΑ επί όλων των υπηρεσιών που παρέχονται στα σκάφη, που είχαν απαλλαγές, ενώ δεν προηγήθηκε διαβούλευση με τους φορείς».

    Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν ήταν η βελτίωση της εξωστρέφειας των πειραϊκών επιχειρήσεων, η απλοποίηση των διαδικασιών εφοδιασμού πλοίων, το Masterplan της Ο.Λ.Π. Α.Ε. για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά, η αναστολή εφαρμογής της Κ.Υ.Α. αναφορικά με τους όρους διενέργειας δραστηριότητας των πλοίων, κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα, για σκοπούς χορήγησης απαλλαγών από το Φ.Π.Α., τα πλεονεκτήματα συμμετοχής στο Cluster, «Maritime Hellas», η αναβίωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας και της Ναυπηγο- επισκευαστικής Ζώνης, η επέκταση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου, το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον που παρουσιάζεται στην περιοχή και η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης.

    Ο υπουργός επισήμανε, μεταξύ άλλων, στο χαιρετισμό του: «… Το ενδιαφέρον μου για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι σταθερό, καθώς πρόκειται για τον βασικό αρμό της οικονομίας μας. Στο μέτρο των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου μας, θα στηρίξουμε ουσιαστικά την επιχείρηση, που δραστηριοποιείται στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Το Υπουργείο Ναυτιλίας είναι ένα πολυθεματικό Υπουργείο, που συνεισφέρει 8% στο Α.Ε.Π. της χώρας. Στόχος μας είναι η αγαστή συνεργασία της θάλασσας και της πόλης. Μπορεί, να έχω στραμμένο το βλέμμα μου κυρίως στη θάλασσα, αλλά δεν ξεχνώ την ενδοχώρα…».

    Στις προτάσεις του Ε.Β.Ε.Π. για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά και εν γένει της ναυτιλιακής δραστηριότητας, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης:  «…Προσδοκούμε στην πολύτιμη στήριξη του Υπουργού σε όλα τα κρίσιμα θέματα, που σχετίζονται με την ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας και εν γένει της ναυτιλίας μας.  Σε ένα εθνικό οικονομικό περιβάλλον, που δυστυχώς εξακολουθεί να παρέχει ελάχιστα επενδυτικά κίνητρα, ο τομέας της ελληνικής ναυτιλίας προσέφερε αυξημένα έσοδα σε ξένο συνάλλαγμα. Συγκεκριμένα, το 2017 οι εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών υπολογίζονται σε περίπου 9,14 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 16,91% σε σχέση με το 2016, όταν οι εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών ήταν 7,81 δισεκατομμύρια ευρώ. Επίσης, ας μην ξεχνάμε πως, η συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στη χώρα είναι πολύπλευρη και δεν περιορίζεται στις εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών από παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, αλλά περιλαμβάνει έμμεσες οικονομικές επενδύσεις, καθώς και ευκαιρίες απασχόλησης».

    Ακόμη, τόνισε πως, οι συνεπείς και εξωστρεφείς επιχειρήσεις, που έχουν δείξει στα χρόνια της κρίσης οικονομικό πατριωτισμό, θα πρέπει τώρα να επιβραβευθούν με μείωση των ασφαλιστικών εισφορών.

    Οι επιχειρηματίες- μέλη του Ε.Β.Ε.Π. έθεσαν στον υπουργό μια σειρά καίριων ζητημάτων, όπως οι παραδόσεις – ο εφοδιασμός των πλοίων στην Ελλάδα να μην θεωρούνται ειδικός προορισμός, που ανεβάζει το χρόνο παράδοσης και αυξάνει το τελικό κόστος για τον πελάτη, αλλά εξαγωγή, η ορθή λειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος, η ανάγκη δημιουργίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας στο Ε.Β.Ε.Π. για την έκδοση ηλεκτρονικής άδειας επισκευής και συντήρησης πλοίων, η άρση των εμποδίων για την ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου στη χώρα μας, η ανάπτυξη των Maritime Logistics, θέματα Κρουαζιέρας, η καταπολέμηση της μάστιγας του παρεμπορίου και λαθρεμπορίου κυρίως καπνικών προϊόντων, οι εμπορικές χρήσεις εντός του λιμανιού κ.ά.

    Την συνεδρίαση παρακολούθησαν  επίσης, κάνοντας σχετικές παρεμβάσεις, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, κ. Χ. Λαμπρίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, κ. Γ. Γαβρίλης, ο Γεν. Γραμματέας της Ένωσης Πλοιάρχων, κ. Α. Μαρινάκης, ο Πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ, κ. Χ. Σημαντώνης, ο Πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ, κ. Α. Στελλιάτος.

    Ακολούθησε, κλείνοντας, παρουσίαση στον υπουργό, από τον Σύμβουλο του Ν.Ε.Ε., κ. Μ. Σαρλή, του Portal του Cluster «Μaritime Hellas”.

     

    Κοινωνία
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Η επίθεση των ελικοπτέρων… Ο μεγαλοεφοπλιστής, μεγαλογαιοκτήμων Ντίντης Ευπαλίδης έριξε μερικές σταγόνες λεμονιού πάνω στο αβοκάντο του. Ακούμπησε τα μαχαιροπίρουνα στην επιφάνεια του... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk