«Μαραθώνια» και πληθωρική, όπως αναμενόταν, εξελίσσεται η απολογία του πρώην υπουργού Γιάννου Παπαντωνίου ενώπιον του ανακριτικού διδύμου για υποθέσεις Διαφθοράς Ηλιάννας Ζαμανίκα και Γιώργου Ευαγγέλου (επίκουρου), για την κατηγορία του ξεπλύματος μαύρου χρήματος, με μίζα που αγγίζει τα 2,8 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα, και εκτιμώμενη ζημία για το ελληνικό Δημόσιο ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ..

Ο πρώην υπουργός, παρουσία του συνηγόρου του Άρη Χαραλαμπάκη, δίδει από νωρίς το πρωί τη δική του εκδοχή ως προς το τι ακριβώς έχει συμβεί, με βασικό άξονα την προμήθεια των έξi φρεγατών τύπου «S» από τη γαλλική εταιρεία Thales, και ενώ η σύζυγος του Σταυρούλα Κουράκου θα απολογηθεί τελικά αύριο, με απόφαση των ανακριτών.

Πηγές εμφανίζουν τον κ. Παπαντωνίου να έχει δεχθεί βροχή ερωτήσεων, ακόμη και για λεπτομέρειες επί εγγράφων της υπόθεσης, τις οποίες οι ανακριτές εκτιμούν ως σημαίνουσες, γεγονός που φέρεται να του προκάλεσε ιδιαίτερο εκνευρισμό.

Αντικρούοντας τις κατηγορίες, τονίζουν οι ίδιες πηγές, ο πρώην υπουργός εκτίμησε ενώπιον των ανακριτών ότι «όσοι προσπαθούν να συνδέσουν τις αναλήψεις μετρητών με τις καταθέσεις άλλων προσώπων, πραγματοποιούν ένα ταξίδι στο διάστημα για να μεταβούν σε ένα άλλο σύμπαν, αποσιωπώντας πλήρως το αποδεικτικό υλικό. Τα περί δαιδαλωδών διαδρομών αποδεικνύουν αγνοία του σύγχρονου τραπεζικού συστήματος».

Ο ίδιος έκανε επίσης λόγο για «δόλιες συρραφές δήθεν στοιχείων».

Ο πρώην υπουργός έχει αρνηθεί μετ’ επιτάσεως το κατηγορητήριο, εκδίδοντας κατά το παρελθόν ακόμη και ανακοίνωση στην οποία χαρακτηρίζει εν πολλοίς τη δίωξή του έωλη και σαφώς πολιτική, «άθλια μεθόδευση», τονίζοντας ότι παρά τη 15ετή έρευνα των αρχών, δεν έχει προκύψει σε βάρος του καμία απολύτως ένδειξη παράνομης λειτουργίας. Ο ίδιος έχει υπεραμυνθεί μάλιστα της σύμβασης περί τα εξοπλιστικά, υποστηρίζοντας ότι η ακύρωσή της ήταν αυτή που θα ελάττωνε σημαντικά την περιουσία του ελληνικού Δημοσίου, ενώ έχει αποστασιοποιηθεί πλήρως από τα ποσά που έχουν διακινηθεί ανάμεσα στον – πλέον αποβιώσαντα – αντιπρόσωπο της Thales στην Ελλάδα και φιλικό του πρόσωπο. Δεν παύει άλλωστε να μιλάει για πλήρες αδιέξοδο των διωκτών του, το οποίο και τους ανάγκασε να εφεύρουν ένα πρωτοφανές σενάριο συνδέοντας τραπεζικές κινήσεις.

Ο πρώην υπουργος τόνισε -σύμφωνα με πληροφοριες  -αναλυτικότερα, οτι η υλοποίηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού των έξη φρεγατών διασφάλισε απολύτως το συμφέρον του ελληνικού Δημοσίου και ενίσχυσε την εθνική ασφάλεια. Αντίθετα, ακύρωση ή διακοπή του προγράμματος δεν αποτελούσε επιλογή γιατί συνεπαγόταν:

• Σημαντική ελάττωση της περιουσίας του Δημοσίου λόγω ραγδαίας απαξίωσης των έξη φρεγατών.

• Δέσμευση δεκαπλάσιου περίπου ποσού για την υλοποίηση του εναλλακτικού προγράμματος κατασκευής νέων φρεγατών (3 δισεκατομμύρια ευρώ αντί 381 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό, – στόχου απολύτως ανέφικτου από οικονομική άποψη ιδιαίτερα στο πλαίσιο των δημοσιονομικών δεσμεύσεων της χώρας εντός της ΟΝΕ.

• Υπονόμευση της εθνικής ασφάλειας δεδομένου ότι η πρώτη νέα φρεγάτα θα παραδιδόταν το 2015, αντί του 2006 – που ήταν ο χρόνος παράδοσης των εκσυγχρονισμένων φρεγατών. Στο ενδιάμεσο διάστημα – περίπου  10 ετών – η δομή του Στόλου του Πολεμικού Ναυτικού θα παρουσίαζε εξαιρετικά  επικίνδυνα κενά, με αναπόφευκτη συνέπεια την απώλεια για μεγάλο χρονικό διάστημα του θαλάσσιου ελέγχου του Αιγαίου.