Προσωρινή διακοπή του τραμ στο τμήμα «Κασομούλη-Σύνταγμα» λόγω εργασιών συντήρησης στον Ιλισσό

Υποχώρηση τμήματος της πλάκας που καλύπτει την κοίτη του Ιλισού και εικόνες εγκατάλειψης, καθώς φαίνεται να είχαν παραμεληθεί επί σειρά ετών οι εργασίες συντήρησης.

Σε άμεσες εργασίες συντήρησης στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού προχωρά το Υπουργείο Υποδομών μετά και την αυτοψία που πραγματοποιήθηκε έπειτα από την κατάρρευση τμήματος του υπαίθριου χώρου στάθμευσης στο σταθμό του ηλεκτρικού στον Ταύρο τον περασμένο Μάιο.

Όπως ανέφεραν στην κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν το μεσημέρι της Τετάρτης 17 Οκτωβρίου ο υπουργός υποδομών και μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, μαζί με την Περιφερειάρχη Αττικής, κυρία Ρένα Δούρου, η υποχώρηση τμήματος της πλάκας που καλύπτει την κοίτη του Ιλισού έφερε στο φως εικόνες εγκατάλειψης, καθώς φαίνεται να είχαν παραμεληθεί επί σειρά ετών οι εργασίες συντήρησης.

Μάλιστα, στην αρχή της συνέντευξης τύπου η κυρία Δούρου σχολίασε ότι «κρίσιμα έργα υποδομών όπως οι γέφυρες, οι κλειστοί αγωγοί και τα ρέματα, σοβαρά έργα που δυστυχώς από χρόνια, πριν από τη δική μου ληξιαρχική πράξη γέννησης, δεν έχουν τύχει της απαραίτητης συντήρησης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Συγκεκριμένα από την αυτοψία που διενήργησαν συνεργεία της ΕΥΔΑΠ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής εντοπίστηκαν μεγάλα προβλήματα διάβρωσης των ράβδων οπλισμού, νεροφαγώματα στο σκυρόδεμα, τμήματα του τοιχίου είχαν αποκοπεί και παρασυρθεί από τα νερά, ενώ τα συνεργεία εντόπισαν κατασκευές δημόσιων δικτύων – δίχως να αποκατασταθεί το τοιχίο – ακόμα και παράνομους αγωγούς ομβρίων και ακαθάρτων.

«Το συνολικό θεσμικό πλαίσιο παραγωγής, λειτουργίας και συντήρησης υποδομών είναι κατά τη γνώμη μου ένα εθνικό θέμα. Είναι ένα θέμα που δείχνει ότι πρέπει και οι πολίτες της χώρας και οι δημόσιες υπηρεσίες και οι ιδιωτικές εταιρείες να αποκτήσουν μια παιδεία ότι δεν κάνουμε ένα τεχνικό έργο μικρό ή μεγάλο και το εγκαταλείπουμε, αλλά αυτό το έργο το συντηρούμε και το λειτουργούν αυτοί που πρέπει να το λειτουργήσουν. Δυστυχώς αυτή την παιδεία και αυτές τις συνήθειες στη χώρα μας δεν τις έχουμε» σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.

Για αυτό κρίθηκε σκόπιμη η άμεση υπογραφή προγραμματικής συμφωνίας μεταξύ Περιφέρειας Αττικής και ΕΥΔΑΠ με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την εκπόνηση μελέτης για τη συντήρηση και αποκατάσταση των φθορών στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού.

Στο πλαίσιο αυτό και για προληπτικούς λόγους το υπουργείο αποφάσισε την διακοπή της κυκλοφορίας των συρμών του τραμ στο τμήμα «Κασομούλη-Σύνταγμα». Τις επόμενες ημέρες αναμένεται ανακοίνωση της ΣΤΑ.ΣΥ. για την ακριβή ημερομηνία διακοπής λειτουργίας, ωστόσο στην παρούσα φάση δεν μπορεί να οριστεί ποια θα είναι τα έργα που θα γίνουν σε όλο το μήκος του ποταμού, ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση τους, πότε θα ομαλοποιηθεί η λειτουργία του τραμ και ποιο θα είναι το κόστος το οποίο θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).

Κατά τη διάρκεια των εργασιών τα δρομολόγια του τραμ θα διεξάγονται:

– Γραμμη 3: ΣΕΦ – Ασκληπιείο Βούλας – ΣΕΦ

– Γραμμή 4: ΣΕΦ – Κασομούλη – ΣΕΦ

– Γραμμή 5: Ασκληπιείο Βούλας – Κασομούλη – Ασκληπιείο Βούλας

Οι επιβάτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται με τις υπάρχουσες λεωφορειακές γραμμές και από τη γραμμή 2 του μετρό στη στάση «Ν. Κόσμος». Μάλιστα, ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι θα εντατικοποιηθούν τα έργα του τραμ στον Πειραιά, ώστε να δοθεί στην κυκλοφορία το πρώτο δεκαήμερο του Δεκέμβρη και να συνδεθεί με τις υπάρχουσες γραμμές για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Προς το παρόν δεν δρομολογούνται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα τμήματα του οδικού δικτύου που «περνούν» πάνω από τον παραπόταμο του Κηφισού, σύμφωνα με τον υπουργό οι μελέτες των μηχανικών θα αποτυπώσουν καλύτερα το σύνολο της ζημιάς και το μέγεθος της επικινδυνότητας. Αξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ο υπουργός αναφέρθηκε σε μελέτες που είχαν γίνει για την κατασκευή του τραμ και από τις οποίες διαπιστώθηκε μόνο η ελλιπής αντιστήριξη της πλάκας πάνω από τον Ιλισό χωρίς να δοθεί η δέουσα σημασία στο τι συνέβαινε κάτω από αυτήν.

Στα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη συνέντευξη τύπου, αρχεία και αναφορές βρέθηκαν στοιβαγμένα μέσα σε κούτες σε αποθήκη αμαξοστασίου στα οποία καταγράφονται έντονα σημάδια διάβρωσης σκυροδέματος και οπλισμού, και ασυνέχεια στα τοιχία αντιστήριξης, ενώ δεν υπάρχει καμία αναφορά μελέτης για τη συντήρηση της υπόγειας κοίτης του Ιλισού.

Την ίδια ώρα, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι θα προχωρήσει στη νομοθέτηση του Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής, Λειτουργίας και Συντήρησης

Δημοσίων και Ιδιωτικών Έργων (ΣΥ.ΛΕΙ.ΣΥ.) και του Παρατηρητηρίου Τιμών και Προδιαγραφών μέσω των οποίων θα καταγράφονται όλα τα δημόσια και ιδιωτικά έργα. Το ηλεκτρονικό σύστημα θα διασυνδέεται με το Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Τεχνικών Έργων (Κ.Η.Σ.ΠΑ.Τ.Ε.) και με το Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Αδειοδοτήσεων (Κ.Η.Σ.Α.)

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk