• Αναζήτηση
  • Ηλεκτροδοτώντας το μέλλον

    Κάθε δώδεκα λεπτά της ώρας ένα νέο Nissan Leaf προστίθεται στον στόλο των περίπου 283.000 οχημάτων που απαριθμεί η πρώτη γενιά του δημοφιλέστερου ηλεκτρικού αυτοκινήτου στον πλανήτη.

    Κάθε δώδεκα λεπτά της ώρας ένα νέο Nissan Leaf προστίθεται στον στόλο των περίπου 283.000 οχημάτων που απαριθμεί η πρώτη γενιά του δημοφιλέστερου ηλεκτρικού αυτοκινήτου στον πλανήτη.
    Κάθε χιλιόμετρο που καλύπτεται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, η στιγμή που η αυτοκίνηση θα απαλλαγεί οριστικώς από την αναγκαιότητα των ορυκτών καυσίμων έρχεται όλο και πιο κοντά.
    Χορηγός ηλεκτρικής ενέργειας
    Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε πως ένα ηλεκτρικό όχημα απαιτεί ενέργεια για την κίνησή του. Ενέργεια που παράγεται σε διαφορετικό σημείο από εκείνο στο οποίο καταναλώνεται και μεταφέρεται στο αυτοκίνητο με τη διαδικασία της φόρτισης. Μια διαδικασία που στην περίπτωση του νέου Leaf και του νέου οικιακού φορτιστή της Nissan ισχύος 7 kW διαρκεί μόλις 5,5 ώρες.
    Αυτό που δεν γνωρίζαμε είναι ότι το νέο «ηλεκτρικό οικοσύστημα» της ιαπωνικής φίρμας επιτρέπει την πλήρη διασύνδεση του αυτοκινήτου με το δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.
    Η συγκεκριμένη τεχνολογία ονομάζεται «Vehicle to Grid», η εξέλιξή της πραγματοποιείται σε συνεργασία με την εταιρεία E.ON και στην πλήρη ανάπτυξή της φιλοδοξεί να προσδώσει στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Nissan έναν ενεργό κοινωνικό ρόλο.
    Γνωστή και ως «V2G», θα επιτρέπει στον ιδιοκτήτη ενός Leaf να αντλεί ενέργεια ώστε να φορτίζει και να κινεί το όχημά του, ενώ σε εκείνες τις περιπτώσεις που η «αποθηκευμένη» ενέργεια δεν μπορεί να του φανεί χρήσιμη, θα έχει την επιλογή να την επιστρέψει στο δίκτυο ώστε να χρησιμοποιηθεί από άλλους χρήστες.
    Τα πλεονεκτήματα από την «ενεργειακή συναλλαγή» που εξασφαλίζει η τεχνολογία V2G ποικίλλουν. Ενισχύοντας το δίκτυο τις ώρες αιχμής μπορεί κανείς να περιορίσει το κόστος φόρτισης και ταυτόχρονα να διασφαλίσει τη σταθερότητά του.
    Αν πάλι η ενέργεια παράγεται από οικιακή φωτοβολταϊκή μονάδα, τότε το Nissan Leaf και ειδικότερα οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 40 kWh με τις οποίες εφοδιάζεται μετατρέπονται σε μέσο «αποθήκευσης» και το κέρδος για τον ιδιοκτήτη και το περιβάλλον πολλαπλασιάζεται.
    Η τεχνολογία V2G συμπληρώνεται από το νέο οικιακό σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, το οποίο αποτελεί τη συνέχεια του ήδη γνωστού xStorage. Εχοντας εξελιχθεί αποκλειστικά για ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων οχημάτων, το νέο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας της Nissan αποτελείται από τον επιτοίχιο φορτιστή και τις μπαταρίες στις οποίες ο χρήστης μπορεί να αποθηκεύσει και να χρησιμοποιήσει σε δεύτερο χρόνο την ενέργεια που έχει ήδη παραχθεί από εναλλακτικές πηγές.
    Με όρους… Δανίας, το ετήσιο όφελος από την αξιοποίηση της οικιακής μονάδας φόρτισης φτάνει τα 400 ευρώ, γεγονός που εν μέρει δικαιολογεί την αισιοδοξία της Nissan πως μέχρι τα τέλη του 2020 θα έχει διαθέσει μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά περισσότερες από 100.000 επιτοίχιες συσκευές φόρτισης και αποθήκευσης ενέργειας.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Autohub