• Αναζήτηση
  • Στην αναμονή επενδύσεις €250 εκατ. στα υδροπλάνα

    Εδώ και πέντε χρόνια επενδυτές που θέλουν να φέρουν υδροπλάνα στην Ελλάδα βρίσκονται στην αναμονή. Ο ορίζοντας να γίνουν οι πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα μετακινήθηκε για έναν ακόμα χρόνο και έφθασε στη θερινή περίοδο του 2019.

    Εδώ και πέντε χρόνια επενδυτές που θέλουν να φέρουν υδροπλάνα στην Ελλάδα βρίσκονται στην αναμονή. Ο ορίζοντας να γίνουν οι πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα μετακινήθηκε για έναν ακόμα χρόνο και έφθασε στη θερινή περίοδο του 2019.
     
    Το πολυαναμενόμενο νομοσχέδιο για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων, το οποίο, παραμένοντας στο συρτάρι εδώ και δύο χρόνια, έχει θολώσει το επενδυτικό ενδιαφέρον, έχει λάβει τις πρώτες υπουργικές υπογραφές και αναμένεται να φτάσει στη Βουλή.
    Εν τω μεταξύ στον χάρτη των υδατοδρομίων μπαίνει η Ελευσίνα. Το πρώτο μητροπολιτικό υδατοδρόμιο της Αττικής σχεδιάζουν να αναπτύξουν ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας σε συνεργασία με την Hellenic Seaplanes, που αναλαμβάνει την αδειοδότηση. Καθώς οι σκέψεις για τη δημιουργία μητροπολιτικού υδατοδρομίου στον Αγιο Κοσμά ή στο Παλαιό Φάληρο δείχνουν να ναυαγούν, ο ΟΛΕ σπεύδει να πάρει τη σκυτάλη, με στόχο την αναβάθμιση και της ευρύτερης περιοχής.

    Οι κινέζοι

    Στις αρχές της εβδομάδας θα επισκεφθούν την Ελευσίνα οι Κινέζοι της Petrichor Capital Partners, οι οποίοι πρόκειται να επενδύσουν 250 εκατ. ευρώ μέσω της Hellenic Seaplanes στο πρότζεκτ των υδατοδρομίων. Η ανάπτυξη μητροπολιτικού υδατοδρομίου περιλαμβάνεται στο επενδυτικό πλαίσιο που έχει συμφωνηθεί. Αυτό προβλέπει ακόμα αγορά 20 υδροπλάνων, ανάπτυξη συνολικά 110 υδατοδρομίων μικρού, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους, ανάπτυξη τεχνικής βάσης και συντήρησης υδροπλάνων, καθώς και ανάπτυξη δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού. Από την κεντρική βάση που σχεδιάζεται στην Ελευσίνα θα ξεκινούν δεκάδες προορισμοί. Στα πλεονεκτήματα συγκαταλέγεται η εύκολη πρόσβαση μέσω Αττικής οδού και Προαστιακού. Πρώτο βήμα θα είναι η υλοποίηση αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις και υποδομές.
    Το υδατοδρόμιο θα περιλαμβάνει χώρους υποδοχής, γραφείων και ιατρικής μονάδας με ασθενοφόρο για την άμεση διακομιδή ασθενών. Επίσης, θα λειτουργούν καταστήματα, εστιατόρια με ανεξάρτητη είσοδο, καθώς και πολυχώροι για πολιτιστικές εκδηλώσεις.

    Βιώσιμο δίκτυο

    Οπως λέει στο «Βήμα» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes κ. Νικόλας Χαραλάμπους, είναι εφικτή η δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων το καλοκαίρι του 2019, εφόσον το νομοσχέδιο ψηφιστεί άμεσα. «Εχουμε βάλει στόχο μαζί με τους επενδυτές μας την επόμενη πλέον καλοκαιρινή περίοδο να πετάξουν τα πρώτα αμφίβια».
    Για την επιτάχυνση της αδειοδοτικής διαδικασίας, που αποτελεί σήμερα και το μεγαλύτερο «αγκάθι», τα απαιτούμενα δικαιολογητικά απλοποιούνται και συστηματοποιούνται με το νέο πλαίσιο. Η απεμπλοκή της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του υδατοδρομίου από αυτήν του λιμένα είναι εξαιρετικά σημαντική αλλαγή, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών λιμένων δεν έχει περιβαλλοντική αδειοδότηση. Επίσης, διαχωρίζονται οι διαδικασίες έγκρισης εγχειριδίων ανάλογα με το είδος της άδειας (ίδρυσης ή λειτουργίας).
    Αίρεται ακόμα η διακριτική μεταχείριση του υφιστάμενου πλαισίου, καθώς διευκολύνεται η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης για την ίδρυση υδατοδρομίου σε λιμένα, ανεξαρτήτως της νομικής προσωπικότητας του ενδιαφερομένου.
    Με το νομοσχέδιο θεσμοθετείται η δυνατότητα χρήσης περιοχής του λιμένα ως εναλλακτικής περιοχής ελιγμών υδροπλάνου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του λιμενάρχη προκειμένου να διασφαλίζεται η αδιάλειπτη πτητική λειτουργία των υδροπλάνων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
    Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk