Καλώς ή κακώς τα τελευταία χρόνια ο τίτλος του SUV αποδίδεται ακόμα και σε προτάσεις που αποδεδειγμένα δεν διαθέτουν τις ανάλογες εκτός δρόμου ικανότητες, τη δυνατότητα να κινούνται με ασφάλεια σε απαιτητικότερες επιφάνειες αξιοποιώντας μεταξύ άλλων την αυξημένη απόσταση που τις χωρίζει από το έδαφος.
Η τετρακίνηση έπαψε να αποτελεί προαπαιτούμενο και ενδεχομένως το ζητούμενο για την πλειονότητα των αγοραστών που συμβιβάστηκε με το περιπετειώδες lifestyle, την υψηλή θέση οδήγησης και τις… λοιπές πρακτικές προεκτάσεις ενός περίπου SUV.

Εντός, εκτός και επί τα αυτά

Η περίπτωση βέβαια του Renault Kadjar είναι διαφορετική, όχι γιατί το πρώτο μικρομεσαίων διαστάσεων όχημα ελευθέρου χρόνου της γαλλικής φίρμας δεν διαθέτει τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αλλά γιατί στην γκάμα του μπορεί να βρει κανείς εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν ένα πραγματικό SUV.
Ο λόγος για την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων, η οποία προσφέρεται έστω και προαιρετικά με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, εξασφαλίζοντας την παρουσία του αυτοκινήτου μακριά από την άσφαλτο.
Εκεί όπου τα 20 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος παύουν να αποτελούν ένα στείρο στοιχείο εντυπωσιασμού αποκτώντας διαφορετική αξία και η δυνατότητα του οδηγού να «κλειδώσει» την ισόποση κατανομή της ροπής μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα κάνει τη διαφορά.
Κατά τ’ άλλα μπορείς να αρκεστείς στην αποδοτικότητα ενός κινητήρα diesel, ο οποίος σε επίπεδο απόδοσης και λειτουργίας παραπέμπει σε βενζινοκίνητο σύνολο, αναδεικνύοντας σε κάθε ευκαιρία τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός πλαισίου που δείχνει αν μη τι άλλο ικανό να υπηρετήσει τον διττό ρόλο του γαλλικού SUV.
Ναι μεν στη λειτουργία ECO η υστέρηση που εμφανίζει κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. το πετρελαιοκίνητο Kadjar των 1,6 λίτρων γίνεται απολύτως αντιληπτή, ωστόσο, με τη συμβολή και του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων, είναι μάλλον εύκολο να επιτύχει κανείς τη χρυσή τομή μεταξύ της αποδοτικότητας και των επιδόσεων.
Αλλωστε τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του τετρακύλινδρου συνόλου αλλάζουν, και μάλιστα αισθητά, από τη στιγμή που το πρόγραμμα ECO απενεργοποιηθεί και οι 130 ίπποι, όπως και τα 320 Nm ροπής, ξεδιπλώσουν την πραγματική δυναμική τους.

Της γαλλικής σχολής

Ανεξαρτήτως ρυθμού κίνησης, οφείλεις πάντως να αναγνωρίσεις πως το Kadjar έχει τον τρόπο να διασφαλίζει υψηλά επίπεδα άνεσης στο εσωτερικό του, υπενθυμίζοντας, σε συνδυασμό με τη διαφορετικότητα των σχεδιαστικών επιλογών, την καταγωγή του.
Προσφέροντας 470 λίτρα στο διαμέρισμα αποσκευών και πέντε πραγματικές θέσεις στον θάλαμο επιβατών, είναι προφανές ότι από τη γαλλική πρόταση δεν λείπουν οι χώροι που θα μπορούσαν να την αναδείξουν ως απολύτως ολοκληρωμένη.
Παρόμοιο είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγεις αναζητώντας τυχόν ελλείψεις στον κατάλογο εξοπλισμού. Πολλά από τα στοιχεία του τελευταίου μαρτυρούν το γεγονός ότι το Kadjar μετρά ήδη τρία χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά αλλά και την πρόθεση της Renault να μην αφήσει αναπάντητα ερωτήματα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ