Αν και η παρουσία της Hyundai στην ευρύτερη κατηγορία των SUV ξεκινά επί της ουσίας με την πρώτη γενιά του Tuscon στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, η κορεατική φίρμα δεν είχε μέχρι σήμερα να επιδείξει μια πρόταση ικανή να συνδυάσει τις ιδιότητες ενός οχήματος ελευθέρου χρόνου με εκείνες ενός αυτοκινήτου πόλης.
Το πολυδιαφημισμένο Kona έρχεται να βάλει τέλος στην απουσία αυτή, φροντίζοντας με τις συμπαγείς διαστάσεις του αλλά και το προσιτό προφίλ του να τοποθετηθεί στην καρδιά μιας κατηγορίας που χρόνο με τον χρόνο αποκτά μεγαλύτερη δυναμική.
Πέρα από τις γήινες προδιαγραφές του, το Kona διαθέτει ένα ακόμα πλεονέκτημα. Ο σχεδιασμός του δεν παραπέμπει σε καμία άλλη πρόταση της Hyundai και προφανώς σε καμία άλλη πρόταση του ανταγωνισμού, προσφέροντας μια καλοδεχούμενη και σπάνια στις ημέρες μας μοναδικότητα.
Αλλωστε το πλαίσιο πάνω στο οποίο έχει βασιστεί το Kona δεν προέρχεται από το προσφάτως ανανεωμένο i20 αλλά από το άγνωστο στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης Elantra, ενισχύοντας περαιτέρω την ιδιαιτερότητα της κορεατικής πρότασης.
Παρά λοιπόν το γεγονός ότι το «μικρό» SUV της Hyundai δεν υπερβαίνει σε μήκος τα 4,16 μέτρα, το μεταξόνιο των 2,6 μέτρων αλλά και το πλάτος των 1,8 μέτρων τού χαρίζουν σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στις προτάσεις του ανταγωνισμού.
Πρωτίστως χωροταξικό, καθώς οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές ξεπερνούν τα συνήθη δεδομένα της κατηγορίας των supermini. Συγκεκριμένα, το διαμέρισμα αποσκευών διαθέτει όγκο 361 λίτρων, ο οποίος μπορεί να αυξηθεί με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων.
Από τη θέση του οδηγού, γίνεται ξεκάθαρο πως προτεραιότητα αποτέλεσαν η εργονομία και η πρακτικότητα, με την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη των επτά ή οκτώ ιντσών να ξεχωρίζει λόγω θέσης και φύσης.
Τα πλαστικά, αν και σκληρά, πείθουν με το φινίρισμα και τη συναρμογή τους, ενώ και ο εξοπλισμός διαθέτει από τη βασική έκδοση τις απαραίτητες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας.
Κρίσιμο για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς και όχι μόνο αποτελεί το γεγονός ότι το Hyundai Kona «χτίζει» τη νεοσύστατη γκάμα του πάνω σε χαμηλού κυβισμού κινητήρες βενζίνης και diesel.
Αφετηρία αποτελεί ο τρικύλινδρος-υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων αποδίδοντας 120 ίππους και 172 Nm ροπής.
Σε δύο εκδόσεις ισχύος προσφέρεται ο τετρακύλινδρος κινητήρας diesel των 1,6 λίτρων αποδίδοντας 115 ή 136 ίππους και προσφέροντας στη δεύτερη περίπτωση την επιλογή του ημιαυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και της τετρακίνησης.
Δικίνητες και τετρακίνητες διαμορφώσεις προσφέρει άλλωστε και η έκδοση βενζίνης των 1,6 λίτρων, απόδοσης 177 ίππων.
Σε κάθε περίπτωση, ο 1.000άρης κινητήρας των 120 ίππων κινεί με αξιοπρεπείς ρυθμούς τα περίπου 1.200 κιλά του κορεατικού συνόλου. Με την ίδια ευκολία άλλωστε διαχειρίζεται και η ανάρτηση την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, διαμορφώνοντας έναν ξεκάθαρα ασφάλτινο προσανατολισμό.
Σημείο εκκίνησης για την εμπορική πορεία του Hyundai Kona στην ελληνική αγορά αποτελούν τα 16.590 ευρώ, τιμή που αντιστοιχεί στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση βενζίνης των 998 κ.εκ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ