• Αναζήτηση
  • Volvo XC40 D4: Νέα σελίδα

    Η παρουσία της Volvo στην ευρύτερη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου κρατά από την εποχή που οι Σουηδοί θέλησαν να συνδυάσουν τα δεδομένα χωροταξικά πλεονεκτήματα ενός station wagon με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

    Η παρουσία της Volvo στην ευρύτερη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου κρατά από την εποχή που οι Σουηδοί θέλησαν να συνδυάσουν τα δεδομένα χωροταξικά πλεονεκτήματα ενός station wagon με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την κίνηση στους τέσσερις τροχούς.
    Τότε οι περισσότεροι μιλούσαν για crossovers, θέλοντας να περιγράψουν την πολυπραγμοσύνη μιας κατασκευής η οποία πατούσε με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στην άσφαλτο από ό,τι στο χώμα. Σχεδόν 20 χρόνια μετά, η Volvo παραμένει η μεγαλύτερη των crossovers σχολή αλλά και ένας εξίσου ισχυρός παίκτης στην κατηγορία των καθαρόαιμων SUV.
    Ακόμα λοιπόν κι αν χρειάστηκε να φτάσουμε στο 2018 ώστε η σουηδική φίρμα να κάνει πράξη τις υποσχέσεις της για ένα προσιτό σε μέγεθος και προδιαγραφές SUV, ακόμα κι αν ο ανταγωνισμός έχει ήδη ξεδιπλώσει το οπλοστάσιό του καταλαμβάνοντας καίριες θέσεις στην αρένα της μάχης, πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να μειώσεις την αξία του νέου XC40.

    Το νέο μέγεθος

    Οι άνθρωποι της Volvo το χαρακτηρίζουν «urban» θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να τονίσουν τις συμπαγείς διαστάσεις του και να αναδείξουν έναν χαρακτήρα που δεν απέχει σημαντικά από τον αστικό τρόπο ζωής.
    H πραγματικότητα βέβαια είναι λίγο διαφορετική, καθώς τόσο το μήκος των 4,425 μέτρων όσο και, πολύ περισσότερο, το πλάτος και το ύψος του πεντάθυρου αμαξώματος παραπέμπουν σε ένα… full size SUV.
    Μάλιστα με δεδομένες τις σχεδιαστικές επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως το XC40 δείχνει μεγαλύτερο απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα.

    Στο μπροστινό τμήμα ξεχωρίζουν οι προβολείς LED (βασικός εξοπλισμός), στο εσωτερικό των οποίων σχηματίζεται το περίφημο «σφυρί του Θωρ».

    Αντίστοιχη βέβαια είναι και η εικόνα στο τελείωμα του αμαξώματος, όπου τα κάθετα προς το έδαφος φωτιστικά σώματα βάζουν τη δική τους ανεξίτηλη υπογραφή.
    Οι σμιλεμένες επιφάνειες του πλευρικού τμήματος, σε συνδυασμό με τη σχεδιαστική ιδιαιτερότητα που χαρακτηρίζει ανεξαρτήτως διαμέτρου τις ζάντες αλουμινίου, βάζουν το δικό τους λιθαράκι στη διαμόρφωση ενός λιτού αλλά την ίδια στιγμή επιβλητικού συνόλου.

    Διά της αφαιρετικής

    Oι απέριττες γραμμές του αμαξώματος βρίσκουν πρόσφορο έδαφος στον θάλαμο επιβατών. Το γεγονός ότι η κάθετης διάταξης οθόνη αφής υποστηρίζει τις εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας έδωσε για μια ακόμα φορά την ευκαιρία στους σχεδιαστές της σουηδικής φίρμας να περιορίσουν στο ελάχιστο δυνατό τον αριθμό των επί μέρους διακοπτών, διαμορφώνοντας ενιαίες, συμπαγείς επιφάνειες.
    Αλλωστε η ίδια πρακτική έχει ακολουθηθεί με απόλυτη επιτυχία και στα μεγαλύτερα SUV της φίρμας, προσφέροντας αν μη τι άλλο μια διαφορετική εμπειρία χρήστη.
    Από τα XC60 και XC90 προέρχονται και τα περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού. Τουλάχιστον εκείνα που σχετίζονται με την ενεργητική ασφάλεια και τοποθετούν τη νέα πρόταση της Volvo στη σφαίρα της ημιαυτόνομης οδήγησης
    Αυτό πάντως που δεν μπορεί να προσφέρει το X40 εξαιτίας των φυσικών και μη περιορισμών είναι οι ανεξάντλητοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, καθώς και η βεβαιότητα πως εξαντλήθηκε κάθε περιθώριο αναβάθμισης σε επίπεδο ποιότητας.

    Η προφανής επιλογή

    Αν και το ενδεχόμενο να χαρίσει στο μικρομεσαίων διαστάσεων την πολυτέλεια ενός δίλιτρου κινητήρα βενζίνης απόδοσης 257 ίππων φαντάζει ιδιαίτερα ελκυστικό, το επίσης τετρακύλινδρο πετρελαιοκίνητο σύνολο της έκδοσης D4 συνιστά στη σημερινή γκάμα του XC40 την προφανή επιλογή.
    Και αυτό γιατί αποδίδοντας 190 ίππους και 400 Nm δείχνει αν μη τι άλλο ικανό να χαρίσει την απαραίτητη δυναμική και την πολυπόθητη αποδοτικότητα σε μια πρόταση που υπερβαίνει σε βάρος τα 1.700 κιλά.
    Αρωγός σε αυτή την προσπάθεια στέκεται το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, την ίδια στιγμή που το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης λειτουργεί ως δικλίδα ασφαλείας αλλά και ως κίνητρο για να εγκαταλείψει κανείς τη σιγουριά της ασφάλτου, δοκιμάζοντας την τύχη του σε απαιτητικότερες επιφάνειες.
    Αν και η απόσταση των 21,1 εκατοστών που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος και το γενναιόδωρο προφίλ των ελαστικών υποστηρίζουν την παρουσία του αυτοκινήτου στο χώμα δεν θέτουν υπό αμφισβήτηση τoν ασφάλτινο προσανατολισμό του.
    Χωρίς να αποτελεί το κορυφαίο SUV της Volvo, χωρίς να εισάγει στον μικρόκοσμο των Σουηδών κάποια τεχνολογική ή μη καινοτομία, το XC40 συνιστά τη δεδομένη χρονική στιγμή την πλέον ελκυστική επιλογή στην γκάμα τους.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Autohub
    Helios Kiosk