• Αναζήτηση
  • Ζαν Μαρκ Μπαρ: Δεν πήρα ποτέ στα σοβαρά την επιτυχία του «Απέραντου γαλάζιου»

    Όταν ο Ζακ Μαγιόλ ένας θρύλος της ελεύθερης κατάδυσης, αυτοκτόνησε στην Eλμπα της Ιταλίας το 2001 σε ηλικία 74 ετών, ο Χιλιανός σκηνοθέτης Ραούλ Ρουίζ τηλεφώνησε στον ηθοποιό Ζαν Μαρκ Μπαρ για να τον ρωτήσει αν… ζει. «Μα φυσικά και ζώ!» απάντησε ο Μπαρ. Και τότε ο Ρουίζ του είπε ότι οι εφημερίδες στο Σαντιάγκο της Χιλής είχαν δημοσιεύσει τον θάνατο του Μαγιόλ χρησιμοποιώντας την φωτογραφία του …Μπαρ.

    Παρακαλώ περιμένετε...

    Όταν ο Ζακ Μαγιόλ ένας θρύλος της ελεύθερης κατάδυσης, αυτοκτόνησε στην Eλμπα της Ιταλίας το 2001 σε ηλικία 74 ετών, ο Χιλιανός σκηνοθέτης Ραούλ Ρουίζ τηλεφώνησε στον ηθοποιό Ζαν Μαρκ Μπαρ για να τον ρωτήσει αν… ζει. «Μα φυσικά και ζώ!» απάντησε ο Μπαρ. Και τότε ο Ρουίζ του είπε ότι οι εφημερίδες στο Σαντιάγκο της Χιλής είχαν δημοσιεύσει τον θάνατο του Μαγιόλ χρησιμοποιώντας την φωτογραφία του …Μπαρ.

    Το παραπάνω περιστατικό είναι αρκετό για να καταλάβει κανείς το πόσο πολύ ο 58 χρονος σήμερα Ζαν Μαρκ Μπαρ έχει ταυτιστεί με τον Ζακ Μαγιόλ από τότε που τον υποδύθηκε στην ταινία «Απέραντο γαλάζιο» του Λικ Μπεσόν (της οποίας το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων έγιναν στην Ελλάδα κάνοντας διάσημο το νησί της Αμοργού). Ηταν τόσο μεγάλη η επιτυχία της ταινίας (που διανεμήθηκε το 1988 για να γίνει η πιο εμπορική, στην εποχή της, ταινία του Γαλλικού κινηματογράφου), που ο Μπαρ δεν μπορούσε να βγει από το σπίτι του. Και είναι μια επιτυχία που ακόμα και σήμερα, ακριβώς 30 χρόνια αργότερα, εξακολουθεί να τον «καταδιώκει».
    Ο Ζαν Μαρκ Μπαρ εμφανίζεται και είναι επίσης ο αφηγητής της ταινίας τεκμηρίωσης του Λευτέρη Χαρίτου «Dolphin Man» που από την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου θα παίζεται στις ελληνικές αίθουσες. Για την πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ (που είναι η πρώτη και πολύ καλή απόπειρα του Χαρίτου στην μεγάλου μήκους παραγωγή) ο Μπαρ ήρθε στην Αθήνα και μαζί με τον σκηνοθέτη του μίλησαν το μεσημέρι της Τρίτης 30 Ιανουαρίου στο auditorium του Γαλλικού Ινστιτούτου.
    «Αυτό που ενώνει τις δύο ταινίες, το «Απέραντο γαλάζιο» και το «Dolphin man» είναι το πνευματικό βάθος που ένωσε τον Μαγιόλ με τον βυθό της θάλασσας» είπε ο Ζαν Μαρκ Μπαρ ο οποίος δέχτηκε να γίνει και ο αφηγητής του «Dolphin man» μόνον όταν είδε την πρώτη κόπια της ταινίας και είπε «επιτέλους μια ταινία που δικαιώνει τον Μαγιόλ.»
    Εχει ενδιαφέρον αυτό το σημείο διότι ως πρωταγωνιστής του «Απέραντου γαλάζιου» ο Ζαν Μαρκ Μπαρ σύντομα αντιλήφθηκε ότι «ο Λικ Μπεσόν πήρε την προσωπικότητα του Μαγιόλ και με την δική του μεγαλοφυία τον μετέτρεψε σε μύθο.» Πράγματι, ο Ζακ Μαγιόλ έγινε γνωστός σε κάθε γωνιά του πλανήτη μετά το «Απέραντο γαλάζιο» αλλά χωρίς ο μυθοπλαστικός ήρωας που υποδύθηκε ο Μπαρ να έχει σχέση με τον ίδιο τον Μαγιόλ, πέρα από το αυτονόητο, «το πάθος για την ελεύθερη κατάδυση.»
    «Θα είμαι πάντα ευγνώμων για την επιτυχία του «Απέραντου γαλάζιου»» είπε χαρακτηριστικά ο ηθοποιός, «αλλά είναι μια επιτυχία που δεν πήρα ποτέ στα σοβαρά. Γιατί εκείνη την εποχή της τεράστιας επιτυχίας της ταινίας, είχα την διαύγεια πνεύματος να διακρίνω πως αυτή η τεράστια επιτυχία έκρυβε πολλές πλευρές του Μαγιόλ.»
    Αυτές τις πλευρές θέλησε να αναδείξει ο Λευτέρης Χαρίτος ο οποίος είχε διπλό κίνητρο για να αναλάβει την σκηνοθεσία του ντοκιμαντέρ «Πρώτον ήταν το πάθος του Μαγιόλ για την θάλασσα, μια μονομανία του που οπωσδήποτε κεντρίζει και δεύτερον το γεγονός ότι μου έγινε πρόταση για να γυρίσω την ταινία, δεν ήταν δική μου ιδέα και μια τέτοια πρόταση δεν την αρνείσαι
    Σε παραγωγή της εταιρείας Anemon, το ντοκιμαντέρ «Dolphin man» είναι η πρώτη ταινία που χρηματοδοτήθηκε μετά το περίφημο σύμφωνο Ελλάδας/ Γαλλίας για κινηματογραφικές συμπαραγωγές. Είναι συμπαραγωγή μεταξύ Ελλάδας (EKK και EΡT), Γαλλίας (ARTE, CNC, Region Pays de la Loire), Καναδά (Knowledge, TVO, Canal D, Canada Media Fund, OMDC), Ιαπωνίας (WOWOW), Ιταλίας (Sicilian Film Commission), με τη συμμετοχή των καναλιών SVT-Σουηδία, RTS-Ελβετία, DBS-Ισραήλ και CYBC-Κύπρος, με την υποστήριξη του προγράμματος Creative Europe της Ε.Ε., των κινηματογραφικών φακών Angénieux και της ΑΝΕΚ.
    Συνδυάζοντας υλικό αρχείου με σύγχρονες υποβρύχιες λήψεις και εξομολογήσεις ανθρώπων που γνώρισαν τον Μαγιόλ, ο Χαρίτος αναζητεί τα στοιχεία εκείνα που μετέτρεψαν τον Μαγιόλ σε θρύλο. Ωστόσο, το καλό με το ντοκιμαντέρ είναι ότι δεν αγιογραφεί το πρόσωπο με το οποίο ασχολείται. Αντιθέτως, στο φως βγαίνουν πολλές αρνητικές πτυχές του χαρακτήρα του Μαγιόλ, η απαξία του απέναντι στην έννοια της οικογένειας, ο τεράστιος ναρκισσισμός του, ακόμα και η αλαζονεία του · στοιχείο που κόστισε ένα πολύ σοβαρό ατύχημα με το αυτί του, μετά από το οποίο παραιτήθηκε από την ζωή.
    Η ταινία «Dolphin man» θα παίζεται στις αίθουσες από την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου
    Πολιτισμός
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Extravagant σκηνικό… Η στάχτη από το πούρο έπεσε ξαφνικά πάνω στο βαρύτιμο χαλί του 18ου αιώνα. Δίπλα ακριβώς στον πίνακα του... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk