• Αναζήτηση
  • Τα σκάνδαλα δεν έπληξαν τη Volkswagen

    Μικρή ζημιά φαίνεται ότι προκάλεσε στη Volkswagen το διαβόητο dieselgate, το σκάνδαλο παραποίησης των

    Μικρή ζημιά φαίνεται ότι προκάλεσε στη Volkswagen το διαβόητο dieselgate, το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών ρύπων που αποκαλύφθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015. Ασφαλώς ο όμιλος κατέβαλε αποζημιώσεις και πρόστιμα 21 δισ. ευρώ. Αλλά σε ό,τι αφορά το γόητρο της επωνυμίας, οι επιπτώσεις του σκανδάλου φαίνεται πως περιορίστηκαν μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά. Διότι μόνο σε αυτήν περιορίστηκαν το 2017 οι πωλήσεις της VW. Στις αμερικανικές αγορές και στις ασιατικές οι πωλήσεις της φίρμας πήγαν «σφαίρα» καλύπτοντας και με το παραπάνω τις απώλειες στην Ευρώπη. Ετσι, συνολικά οι πωλήσεις των αυτοκινήτων του ομίλου που φέρουν το λογότυπο VW αυξήθηκαν πέρυσι κατά 4,2% και έφθασαν στο επίπεδο-ρεκόρ των 6,23 εκατομμυρίων.
    Η φίρμα, μάλιστα, προέβλεψε για την εφετινή χρονιά ακόμη καλύτερες πωλήσεις. «Με βάση τις οικονομικές προβλέψεις και τα σχέδιά μας για νέα μοντέλα δεν υπάρχει ουδείς λόγος να υποθέτουμε ότι το 2018 θα είναι χειρότερο από το 2017» δήλωσε την περασμένη Κυριακή ο επικεφαλής πωλήσεων της επωνυμίας VW Γιούργκεν Στάκμαν από το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ.
    Οι ειδικοί θεωρούν ότι οι πωλήσεις των VW, που αντιστοιχούν στο 60% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου, συνετέλεσαν ώστε να ξεπεράσει και για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο γερμανικός όμιλος την ιαπωνική Toyota σε πωλήσεις παγκοσμίως. Πάντως ρεκόρ πωλήσεων πέτυχαν την περυσινή χρονιά και δύο επίσης επωνυμίες πολυτελείας του ομίλου VW, η Audi και η Porsche. Ετσι, συνολικά ο όμιλος VW πούλησε πέρυσι 10,70 εκατ. οχήματα, ενώ ο όμιλος Toyota, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα Lexus και τα Daihatsu, σημείωσε αύξηση 2% συγκριτικά με το 2016 και πούλησε 10,50 εκατ. οχήματα.
    Στην κινεζική αγορά, που είναι η μεγαλύτερη για την επωνυμία VW, τα «αυτοκίνητα του λαού» σημείωσαν αύξηση των πωλήσεών τους κατά 5,9% φθάνοντας στα 3,18 εκατ. οχήματα. Μικρότερη ήταν η αύξηση στις ΗΠΑ (5,2%), όπου η επωνυμία πούλησε 339.700 αυτοκίνητα. Στην Ευρώπη οι πωλήσεις των Volkswagen μειώθηκαν κατά 2,5% συγκριτικά με το 2016 και περιορίστηκαν στα 1,43 εκατ. αυτοκίνητα, καθώς οι ευρωπαίοι καταναλωτές γύρισαν την πλάτη στην τεχνολογία diesel αμέσως μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου παραποίησης των στοιχείων για τους ρύπους. 

    Eμφαση στις ΗΠΑ

    Μπορεί η κινεζική να είναι μακράν η μεγαλύτερη αγορά για τη VW, ο γερμανικός όμιλος όμως, όπως και άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες με προεξάρχουσες την Daimler (κατασκευάστρια των Mercedes) και την BMW, εστιάζει την προσοχή του στην αμερικανική αγορά. Σε αυτήν οι γερμανοί κατασκευαστές θέλουν να αυξήσουν περαιτέρω το μερίδιό τους από το 7,9% που ήταν πέρυσι – το 2016 ήταν 7,6%.
    Σε κάθε περίπτωση πάντως, όταν μιλάμε για ενέργεια, οι όπου γης κατασκευαστές αυτοκινήτων παραδέχονται ότι το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση. Από το Ντιτρόιτ ο πρόεδρος της Ford και δισέγγονος του ιδρυτή του ομίλου, Μπιλ Φορντ, προανήγγειλε επενδύσεις 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 40 υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων έως το έτος 2022, την επόμενη πενταετία δηλαδή.

    Ηλεκτρισμός ή θάνατος

    Επίσης από την αμερικανική πρωτεύουσα του αυτοκινήτου (εκεί εδρεύουν οι Big Three της αυτοκινητοβιομηχανίας των ΗΠΑ, η General Motors, η Ford Motor και η Chrysler) ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat-Chrysler Σέρτζιο Μαρκιόνε προειδοποίησε ότι αν οι εταιρείες του κλάδου αυτοκινήτου δεν προσαρμοστούν στις νέες τεχνολογίες – και το μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση, είπε – σε μια δεκαετία θα αποτελούν παρελθόν! Εξαίρεση θα αποτελέσουν λίγοι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων που θα εξακολουθήσουν να κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσεως και θα κρατήσουν την πελατεία τους.
    Υπήρξε, πάντως, στο Ντιτρόιτ και μια διαφορετική φωνή: ο διευθύνων σύμβουλος της Saudi Aramco Αχμάντ αλ Κοβάιτερ επέμεινε ότι «ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι εδώ για να μείνει»! Ο σαουδάραβας μάνατζερ εξέφρασε την εκτίμηση ότι η καλύτερη μέθοδος για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής είναι η βελτίωση της αποδοτικότητας των παραδοσιακών κινητήρων των οχημάτων και όχι η προσμονή από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κερδίσουν σημαντικό μερίδιο στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου. Και στην πατρίδα του Αχμάντ αλ Κοβάιτερ, πάντως, την κορυφαία στον κόσμο σε πετρελαϊκή παραγωγή Σαουδική Αραβία, ο παντοδύναμος πρίγκιπας του θρόνου Μοχάμαντ μπιν Σαλμάν εργάζεται για την απεξάρτηση της οικονομίας της χώρας από το πετρέλαιο.

    HeliosPlus

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk