• Αναζήτηση
  • Πλοιοκτήτης Ανδρομέδα: Αν γίνει ατύχημα το Ηράκλειο θα γίνει Σαχάρα

    «Αν γίνει κάποιο ατύχημα το μισό Ηράκλειο θα γίνει έρημος Σαχάρα» προειδοποιεί ο πλοιοκτήτης του πλοίου που βρίσκεται στην Κρήτη και το οποίο μετέφερε  φορτίο με 410 τόνους δυναμίτη ενώ φαίνεται πως το πλοίο περιφερόταν στη Μεσόγειο για πάνω από ένα μήνα.

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Τρόπους μεταφοράς του επικίνδυνου φορτίου που μετέφερε το φορτηγό πλοίο «Andromeda» με προορισμό τη Λιβύη αναζητούν στο Ηράκλειο Κρήτης. Σύμφωνα με πληροφορίες το πλοίο έχει οδηγηθεί σε άλλο σημείο του λιμανιού που θεωρείται πιο ασφαλές ενώ ο δήμαρχος της πόλης κ. Βασίλης Λαμπρινός αναμένεται να έχει εντός της ημέρας επικοινωνία με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή για να συζητήσουν για το πότε και πως θα απομακρυνθούν τα εκρηκτικά που προσωρινά βρίσκονται στο λιμάνι. Σύμφωνα με εκτιμήσεις τα φορτίο του πλοίου αναμένεται να μεταφερθεί σε ασφαλές σημείο εντός των προσεχών ημερών. Ερωτηματικά προκαλεί επίσης το γεγονός για ποιο λόγο το πλοίο οδηγήθηκε στο λιμάνι του Ηρακλείου σε κοντινή απόσταση από τα πλοία της ακτοπλοϊας και όχι στις πιο ασφαλείς εγκαταστάσεις του Πολεμικού Ναυτικού στη Σούδα.

    Μιλώντας στο cretapost.gr ο αρχιπλοίαρχος και διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρίας στην οποία ανήκει το πλοίο «Andromeda» Θεόδωρος Ρέλλος υπογράμμισε ότι «αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο Ηράκλειο 410.000 κιλά δυναμίτιδας, σε ένα λιμάνι επιβατικό που δεν έχει καν εμπειρία αποθηκών, πόσο μάλλον αποθηκών επικίνδυνων υλικών. Φοβάμαι ότι το ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ θα μείνει για πολύ καιρό εκεί, εφόσον η υπόθεση θα πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης, όπως όλα δείχνουν. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι αν γίνει κάποιο ατύχημα το μισό Ηράκλειο θα γίνει έρημος Σαχάρα. Θυμηθείτε την υπόθεση στο Μαρί της Κύπρου το 2011. Εκεί εξερράγησαν δύο κοντέινερ και το ωστικό κύμα έφτασε σε μια απόσταση 3 χιλιομέτρων. Πρέπει να ενημερωθεί και ο δήμαρχος Ηρακλείου για τον κίνδυνο».

    Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος αφού εκφορτώθηκε το σύνολο του φορτίου, διενεργήθηκε έλεγχος από τον οποίο επιβεβαιώθηκε το περιεχόμενο των 29 εμπορευματοκιβωτίων (εκρηκτικές ύλες – πυροκροτητές και άλλος εξοπλισμός όπως νιτρική αμμωνία και ειδικό τζελ), διασταυρούμενο με τα αναγραφόμενα στα δηλωτικά και συνοδευτικά έγγραφα του φορτίου ενώ επιβεβαιώθηκε ότι, οι 11 δεξαμενές υγραερίου ήταν κενές φορτίου. Όπως είπε ο Διευθυντής του κλάδου Ασφάλειας και Αστυνόμευσης του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής υποναύαρχος Γιάννης Αργυρίου τα εκρηκτικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε λατομεία αλλά και για την κατασκευή βομβών για τρομοκρατικές ενέργειες.

    Πληροφορίες αναφέρουν πως το πλοίο το οποίο λόγω της κατάστασης που βρισκόταν σε συνδυασμό με το φορτίο του χαρακτηρίστηκε ως «κινητή βόμβα» βρισκόταν στα ελληνικά χωρικά ύδατα για περίπου μια εβδομάδα και δεν μπορούσε να «δέσει» σε κάποιο λιμάνι λόγω σχετικής απαγόρευσης που του είχε επιβληθεί καθώς είχαν καταγραφεί πολλές παρατηρήσεις για ζημιές που είχε και δεν είχαν αποκατασταθεί. Ωστόσο όταν βρέθηκε πολύ κοντά στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης αποφασίστηκε να υπάρξει επέμβαση των λιμενικών.

    Το πρωί της Πέμπτης ο κ. Ρέλλος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ υποστήριξε ότι«δεν υπάρχει καμία παρανομία αναφορικά με το φορτίο που μετέφερε το πλοίο. Το πλήρωμα κακώς κρατείται και οδηγήθηκε στην εισαγγελία. Αν μου ζητηθούν διευκρινήσεις από τις αρχές είμαι έτοιμος να μιλήσω αναλυτικά και έχω πολλά στοιχεία».

    Αναφορικά με το γεγονός ότι το πλοίο γυρνούσε επί δύο μήνες από λιμάνι σε λιμάνι με 410 τόνους εκρηκτικών, ο κ. Ρέλλος ανέφερε ότι το πλοίο όλο αυτό το διάστημα ήταν απλήρωτο, ενώ οι δύο τουρκικές εταιρείες στις οποίες ανήκει το εμπόρευμα, αθέτησαν τις υποχρεώσεις τους χωρίς να καταβάλουν τα λιμενικά τέλη, προκειμένου το «Andromeda» να μεταβεί μέσω της διώρυγας του Σουέζ στο Τζιμπουτί όπου ήταν και ο προορισμός του φορτίου. Λόγω της φύσης του φορτίου ήμασταν από αγκυροβόλιο σε αγκυροβόλιο και το «Adromeda» είχε κάνει μία διαδρομή Πόρτ Σαΐντ, Λάρνακα, Λεμεσός, Καλοί Λιμένες, Καλαμάτα, Σητεία. Μετά έγιναν τα γνωστά είπε ο κ. Ρέλλος και τόνισε ότι η ρήτρα που υπάρχει όταν το πλοίο αναχώρησε από την Τουρκία ήταν όταν ο ιδιοκτήτης του φορτίου αθετήσει τις υποχρεώσεις του να υπάρχει το δικαίωμα του πλειστηριασμού και της πώλησης του συγκεκριμένου φορτίου.

    Το μοναδικό ποσό που έχει λάβει έως τώρα η εταιρεία για τη μεταφορά του φορτίου ήταν 58.000 ευρώ ενώ είπε ότι πλοίαρχος του πλοίου ζήτησε αγκυροβόλιο στην Κρήτη λόγω του καιρού.

    Σχετικά με αυτό που φέρεται να έχει ισχυριστεί ο πλοίαρχος του πλοίου στις λιμενικές αρχές ότι το εμπόρευμα είχε ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες να μεταφερθεί στη Λιβύη, ο κ. Ρέλλος τόνισε ότι στη διαδικασία η εταιρεία να βρει λύση στο πρόβλημα που είχε προκύψει με τις δύο τουρκικές εταιρείες στις οποιές ανήκε το φορτίο με τα εκρηκτικά, έκανε προσπάθειες αποθήκευσής τους σε πιστοποιημένο μέρος.

    Τέτοιο πιστοποιημένο σημείο στην περιοχή μας είναι το λιμάνι του Μπάζ στο Μαυροβούνιο αλλά ατυχώς, όπως τόνισε ο διαχειριστής, η συγκεκριμένη αποθήκη ήταν κατειλημμένη από άλλο πελάτη «με αποτέλεσμα η επόμενη πρόταση που μας δόθηκε ήταν η Μιζουράτα της Λιβύης».

    «Μας προτάθηκε να πάμε αλλά εμείς γνωρίζουμε και δεν πήγαμε άρα για ποιο λόγο μας έχουν ακινητοποιήσει το πλοίο και έχουν συλλάβει το πλήρωμα;» διερωτήθηκε. Σχετικά με τις 102 σοβαρές παρατηρήσεις και ελλείψεις σχετικά με την αξιοπλοΐα του πλοίου που φέρεται να έχει διαπιστώσει το Λιμενικό, είπε ότι το πλοίο πραγματοποιούσε το τελευταίο ταξίδι του και μετά θα οδηγείτο για διάλυση στην Τουρκία.

    Κοινωνία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk