Η περιβολή του προβλεπόμενη, για πολλούς άκρως προβλέψιμη. Ναι μεν το βαθύ κόκκινο που «ντύνει» τις επιφάνειες του πεντάθυρου –κατ’ ανάγκην –αμαξώματος σε βάζει σε υποψίες, οι οποίες μάλιστα τείνουν να επιβεβαιωθούν από τις τονισμένες αεροδυναμικές προεκτάσεις των προφυλακτήρων, τις ακροβολισμένες στο πίσω τμήμα απολήξεις της εξάτμισης και τον εμβληματικό σχεδιασμό των τροχών, ακόμα και έτσι, ωστόσο, το Golf GTI Performance δεν προδίδει τις πραγματικές δυνατότητές του στην άσφαλτο.
Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, στην προσφάτως ανανεωμένη εκδοχή του, το VW Golf επιχείρησε, επιτυχώς, να επικαιροποιήσει τις εξοπλιστικές –κατά κύριο λόγο –προδιαγραφές του. Η εν λόγω προσπάθεια, βέβαια, δεν περιορίστηκε στις «πολιτικές» εκδόσεις τού δημοφιλούς μικρομεσαίου hatchback, συμπαρασύροντας και εκείνες που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως υψηλών επιδόσεων.
Ετσι, λοιπόν, στα όποια εξοπλιστικά «οφέλη» που εκσυγχρονίζουν το τεχνολογικό υπόβαθρο του Golf GTI Performance, αναβαθμίζοντας σχεδόν ισόβαθμα άνεση και ασφάλεια, οφείλεις να προσμετρήσεις τους 15 επιπλέον ίππους που προστέθηκαν στη μέγιστη τιμή ισχύος του δίλιτρου, προφανώς υπερτροφοδοτούμενου, κινητήρα βενζίνης.

Performance σημαίνει «απόδοση»

Με 245 ίππους και 370 Nm ροπής, το GTI Perfomance είναι μία από τις ισχυρότερες προτάσεις του είδους του, μία από τις πλέον ισορροπημένες, από τη στιγμή που στην εξίσωση μπαίνει και το νέο ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το τελευταίο, γνωστό και ως DQ381, διαθέτει επτά σχέσεις και εξελίχθηκε ώστε να υποστηρίξει κινητήρες με μέγιστη ροπή μεγαλύτερη των 340 Nm. Αν και δεν είναι απαραίτητα ταχύτερο – αποτελεσματικότερο από το εξατάχυτο DSG που αντικαθιστά, σε συνθήκες που δεν εμπίπτουν στους κανόνες… εμπλοκής μαχητικών αεροσκαφών πάνω από το Αιγαίο Πέλαγος αποδεικνύεται φιλικότερο και πιο αποδοτικό.
Η άριστα διαβαθμισμένη κλιμάκωση, σε συνδυασμό με την πληθωρική απόδοση του TSI κινητήρα των 1.984 κ.εκ., αλλά και η ομαλότητα – συνέπεια με την οποία πραγματοποιούνται οι αλλαγές ταχυτήτων το καθιστούν αναπόσπαστο κομμάτι ενός εξαιρετικά ομοιογενούς συνόλου.
Καθοριστικής σημασίας για την ισορροπία που διακρίνει τις αντιδράσεις του GTI Performance στην άσφαλτο είναι και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Αποτελούμενο από έναν υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη, το «μπλοκέ» του βασικού εξοπλισμού αντισταθμίζει τη διαφορά ροπής που παρουσιάζεται ανάμεσα στον εσωτερικό και τον εξωτερικό τροχό του μπροστινού άξονα, περιορίζοντας τη συχνότητα εμφάνισης ή, έστω, την ένταση του φαινομένου της υποστροφής.
Χάρη σε αυτό, η μάλλον φτωχή πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης παύει να αποτελεί ουσιαστικό πρόβλημα και οι διορθώσεις που καλείσαι να κάνεις, έστω και σε οριακές συνθήκες, να κρίνουν την έκβαση του τελικού αποτελέσματος.
Ακόμα και χωρίς τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ακόμα και χωρίς να αναζητήσεις, μέσω των προγραμμάτων οδήγησης, εκείνες τις ρυθμίσεις που θα υπηρετήσουν – ταιριάξουν απόλυτα στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, δύσκολα θα καταφέρεις να αμφισβητήσεις την αποτελεσματικότητα της γερμανικής πρότασης.
Δύσκολα θα καταφέρεις να βρεις ψεγάδι που θα σε οδηγήσει σε κάποια αντίστοιχη και ενδεχομένως ταχύτερη επιλογή του ανταγωνισμού, που εκτός των άλλων στερείται και της ιστορίας του αειθαλούς Golf GTI.
Κινητήρας: 1.984 κ.εκ.
Ισχύς:245 ίπποι/ 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 370 Nm/ 2.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο Ταχ:DSG επτά σχέσεων
Κατανάλωση: 6,3 λίτρα100 χλμ.
0-100: 6,2 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 250 χλμ./ώρα
Service: 30.000 χλμ. ή 12 μήνες
Ρύποι: 144 γρ./χλμ.
Τέλη κυκλοφορίας: €266,4
Τιμή πώλησης: €37.550

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ