• Αναζήτηση
  • Νέες αλλαγές στα πειραματικά σχολεία προωθεί το υπ.Παιδείας

    Νέες αλλαγές στα ήδη ταλαιπωρημένο θεσμό των πειραματικών σχολείων προωθεί το υπουργείο Παιδείας, καθώς οι επιστημονικές επιτροπές των συγκεκριμένων σχολείων χάνουν το δικαίωμά τους να αποφασίζουν ελεύθερα για τις εκπαιδευτικές καινοτομίες των προγραμμάτων τους, καθώς εφεξής θα απαιτείται έγκριση.

    ΤοΒΗΜΑ Team
    Νέες αλλαγές στα πειραματικά σχολεία προωθεί το υπ.Παιδείας | tovima.gr

    Νέες αλλαγές στα ήδη ταλαιπωρημένο θεσμό των πειραματικών σχολείων
    προωθεί το υπουργείο Παιδείας, καθώς οι επιστημονικές επιτροπές των
    συγκεκριμένων σχολείων χάνουν το δικαίωμά τους να αποφασίζουν ελεύθερα
    για τις εκπαιδευτικές καινοτομίες των προγραμμάτων τους, καθώς εφεξής θα
    απαιτείται έγκριση.

    Σύμφωνα με δημοσίευμα των «ΝΕΩΝ»
    , με νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που συντάσσεται αυτές τις ημέρες αλλάζει η πρόβλεψη του αρχικού νόμου για τη λειτουργία των πειραματικών σχολείων που όριζε ότι τα επιστημονικά τους συμβούλια μπορούν να κάνουν αλλαγές κατά βούληση στο εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα, ανάλογα με τις ανάγκες τους.

    Με τη διάταξη που σχεδιάζεται θα ζητείται πλέον απαραίτητα η έγκριση για κάθε αλλαγή σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των σχολείων από τη Διοικούσα Επιστημονική Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ), πρόεδρος της οποίας διορίστηκε επί ηγεσίας Νίκου Φίλη στην Παιδεία, ο καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Δημήτρης Ψύλλος.

    Τι ισχύει σήμερα

    Με βάση το νομικό πλαίσιο που τα διέπει σήμερα, τα πειραματικά σχολεία με την καθοδήγηση του συλλόγου διδασκόντων και του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου τους (ΕΠΕΣ) που αποτελείται από έναν πανεπιστημιακό, έναν σχολικό σύμβουλο, τον διευθυντή τους και δύο εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων, έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν την εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική τους τροποποιώντας ακόμα και το ωρολόγιο πρόγραμμα.

    Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί προβλέπεται να επιλέγονται με διαδικασία αξιολόγησης και να έχουν θητεία διάρκειας πέντε ετών, οι διευθυντές με κριτήρια συμβατά με τον ρόλο τους και να υπάρχει διαρκής διαδικασία αυτοαξιολόγησης, η οποία περιλαμβάνει ακόμα και την άτυπη διαρκή ενδοσχολική επιμόρφωση.

    Στην πράξη η εικόνα είναι διαφορετική: οι διευθυντές επελέγησαν όπως και στα υπόλοιπα σχολεία, οι θέσεις που αδειάζουν συμπληρώνονται με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται για έναν χρόνο έπειτα από τυπική αξιολόγηση του φακέλου υποψηφιότητας χωρίς τη δυνατότητα ουσιαστικής αξιολόγησης των δηλούμενων στοιχείων τους, μηχανισμός επικοινωνίας μεταξύ σχολείων και εκπαιδευτικών δεν έχει αναπτυχθεί, η σύνδεση με τα πανεπιστήμια δεν έχει προχωρήσει παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις. Και τώρα εισάγεται διαδικασία ασφυκτικού ελέγχου τους, διαδικασία που συνειδητά δεν είχε προβλέψει ο νομοθέτης προκειμένου να αφήνει τα σχολεία ελεύθερα να αυτενεργούν.

    Κοινωνία