• Αναζήτηση
  • Για παρεμπόδιση ερευνών κατηγορεί τη Fiat η Γαλλία

    Ο ιταλο-αμερικανικός όμιλος Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) κατά το χρονικό διάστημα από τον Μάιο του 2016 έως τον Ιανουάριο του 2017 αρνήθηκε να συνεργαστεί με τις γαλλικές Αρχές στο πλαίσιο των ερευνών για το σκάνδαλο παραποίησης των στοιχείων εκπομπών ρύπων που διενεργούσαν.

    ΤοΒΗΜΑ Team
    Ο ιταλο-αμερικανικός όμιλος Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) κατά το χρονικό διάστημα από τον Μάιο του 2016 έως τον Ιανουάριο του 2017 αρνήθηκε να συνεργαστεί με τις γαλλικές Αρχές στο πλαίσιο των ερευνών για το σκάνδαλο παραποίησης των στοιχείων εκπομπών ρύπων που διενεργούσαν. Την πληροφορία αυτή δημοσίευσαν το βρετανικό πρακτορείο Reuters και η γαλλική εφημερίδα «Le Monde», προσθέτοντας ότι η FCA εκτός από την έρευνα για εξαπάτηση των καταναλωτών καλείται πλέον να απολογηθεί και «για παρακώλυση των ερευνών των γαλλικών Αρχών».
    Η γαλλική Δικαιοσύνη έχει ξεκινήσει ήδη έρευνα στην ιταλο-αμερικανική φίρμα παράλληλα με τις έρευνες που διενεργεί στη γαλλική Renault και στη γερμανική Volkswagen. Σύμφωνα με τη «Le Monde», η γαλλίδα δικαστής Φαμπιέν Μπερνάρ προΐσταται των δικαστικών ερευνών για να διαπιστωθεί «ενδεχόμενη εξαπάτηση των καταναλωτών εκ μέρους των επωνυμιών Fiat, Alfa-Roméo, Jeep και Lancia». Επίσης η δικαστής κατηγορεί τον όμιλο FCA ότι «έθεσε προσκόμματα στο έργο ενός υπευθύνου των ερευνών».
    Οπως αναφέρει η επίσης «Le Figaro», το αδίκημα της «διακεκριμένης εξαπάτησης» τιμωρείται με πρόστιμο που μπορεί να φθάσει στο 10% των τριών τελευταίων ετήσιων τζίρων της επιχείρησης. «Μπορεί δηλαδή να φθάσει και τα 10,5 δισ. ευρώ με δεδομένα τα αποτελέσματα της FCA την τελευταία τριετία» σημειώνει η γαλλική ημερήσια εφημερίδα. Οσο για το δεύτερο αδίκημα (της παραποίησης των τιμών εκπομπής ρύπων) τιμωρείται με ανάλογο πρόστιμο και με διετή φυλάκιση των υπευθύνων.
    Η επιτροπή
    Μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου dieselgate στη Volkswagen και την ομολογία του γερμανικού ομίλου ότι είχε εγκαταστήσει το επίμαχο λογισμικό σε 11 εκατ. πετρελαιοκίνητα οχήματα, η τότε υπουργός Περιβάλλοντος της Γαλλίας Σεγκολέν Ρουαγιάλ είχε συστήσει μια ανεξάρτητη επιτροπή ειδικών με αποστολή να διενεργήσει ελέγχους σε περίπου 100 διαφορετικά μοντέλα με κινητήρες diesel που κυκλοφορούν στη Γαλλία. Τις έρευνες της επιτροπής αυτής κατηγορείται ότι παρεμπόδισε επί έξι και πλέον μήνες ο όμιλος Fiat Chrysler.
    Σημειωτέον, κατηγορίες πως χρησιμοποιούσε λογισμικό ανάλογο με αυτό της VW για να παραποιεί τις εκπομπές ρύπων ντιζελοκίνητων μοντέλων της έχουν απευθύνει στον όμιλο Fiat Chrysler και οι ΗΠΑ. Και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει κατηγορήσει την κυβέρνηση της Ρώμης ότι έκανε τα «στραβά μάτια» ανεχόμενη τη συμπεριφορά του μεγαλύτερου κατασκευαστή οχημάτων στην Ιταλία, ο οποίος προ τριετίας εξαγόρασε την αμερικανική Chrysler.  

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk