Το γεγονός ότι ο δραστικός περιορισμός των μεγεθών δεν αποτέλεσε στη χώρα μας συνειδητή επιλογή αλλά επί της ουσίας επιβλήθηκε, και μάλιστα βίαια, από τις δυσμενείς οικονομικά συνθήκες και το μόνιμα εχθρικό φορολογικό περιβάλλον δεν είναι αρκετό για να αμφισβητήσει την πραγματική αξία και τη δυναμική των αυτοκινήτων πόλης.
Πόσω μάλλον όταν μιλάμε για τετράτροχες προτάσεις που προσεγγίζουν –αν δεν ξεπερνούν –το μήκος των τεσσάρων μέτρων, εξασφαλίζοντας ανέσεις που μέχρι πρότινος αποτελούσαν αποκλειστικό προνόμιο των μικρομεσαίων hatchbacks.
Σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων, εκείνων δηλαδή που αρέσκονται να προσφέρουν περισσότερα από όσα οι εξωτερικές διατάσεις τους υπόσχονται, ανήκει το νέο VW Polo.
Σε νέα βάση
Αν και το συνολικό μήκος της έκτης κατά σειρά γενιάς του «μικρού» VW κινείται πολύ κοντά στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου, η διαφοροποίηση των αναλογιών του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.
Η χρήση νέας «πλατφόρμας», η οποία έχει γίνει γνωστή με την κωδική ονομασία MQB A0, πυροδότησε μια σειρά αλλαγών, αναβαθμίζοντας το σύνολο των χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου.
Προσπερνώντας λοιπόν τον μάλλον άτολμο αλλά σε κάθε περίπτωση εύπεπτο σχεδιασμό των μεταλλικών επιφανειών, οφείλεις να σταθείς στα όσα έχει να παρουσιάσει ο απρόσμενα φιλόξενος θάλαμος επιβατών.
Η θεαματική αύξηση του μεταξονίου κατά 9,4 εκατοστά αλλά και του συνολικού πλάτους διαμορφώνει νέα χωροταξικά δεδομένα. Δεδομένη λοιπόν θα πρέπει να θεωρείται πλέον η δυνατότητα συνύπαρξης τριών ενηλίκων στην πίσω σειρά καθισμάτων, όπως άλλωστε και η επάρκεια των 351 λίτρων του χώρου αποσκευών.
Η ευρυχωρία ωστόσο δεν αποτελεί το μοναδικό προσόν του Polo. H προσπάθεια της VW να δημιουργήσει μια πρόταση που θα απέχει ποιοτικά από τους βασικούς ανταγωνιστές της γίνεται από την πρώτη στιγμή αντιληπτή.
Το αφρώδες πλαστικό που καλύπτει τις επιφάνειες του ταμπλό σε προδιαθέτει θετικά, ωστόσο εκείνο που εντυπωσιάζει είναι το πλήθος των επιλογών που προσφέρει έστω και προαιρετικά ο κατάλογος του εξοπλισμού.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, η εντυπωσιακή σε μέγεθος έγχρωμη οθόνη αφής, το σύστημα αυτόνομης πέδησης και το ενεργό cruise control είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που μαρτυρούν την τεχνολογική υπεροχή του γερμανικού supermini.
Μονόδρομος
Εξίσου πλούσια εμφανίζεται και η γκάμα κινητήρων του Polo. Κρίνοντας παρ’ όλα αυτά από την αδυναμία του ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρων να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις δυνατότητες του πλαισίου και την υπερβολή που χαρακτηρίζει τη λύση του πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων, o τρικύλινδρος TSI των 999 κ.εκ. αποτελεί την ιδανική επίλογη.
Ο τελευταίος προσφέρεται σε δύο διαμορφώσεις, με τη μικρότερη σε ισχύ –απόδοσης 95 ίππων –να φαντάζει αρκετή ώστε να χαρίσει στο δημοφιλές VW τις απαιτούμενες επιδόσεις και την επιπέδου… diesel οικονομία καυσίμου.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, η αποτελεσματικότητα της ανάρτησης, η άριστη ηχομόνωση και η μεστή λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης αργά ή γρήγορα επισκιάζουν τα όποια χαρακτηριστικά προκύπτουν από την παρουσία των TSI κινητήρων κάτω από το καπό του Polo αναδεικνύοντας το πραγματικό του μέγεθος.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ