• Αναζήτηση
  • Το στοίχημα της εξωστρέφειας και της επιχειρηματικότητας

    ΟΟργανισμός Enterprise Greece είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών, με στόχο να προβάλλει τη χώρα ως ιδανικό επενδυτικό προορισμό και να προωθεί επενδυτικές ευκαιρίες και ανταγωνιστικά εξαγωγικά προϊόντα και υπηρεσίες της Ελλάδας.

    Το στοίχημα της εξωστρέφειας και της επιχειρηματικότητας | tovima.gr
    Ο Οργανισμός Enterprise Greece είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών, με στόχο να προβάλλει τη χώρα ως ιδανικό επενδυτικό προορισμό και να προωθεί επενδυτικές ευκαιρίες και ανταγωνιστικά εξαγωγικά προϊόντα και υπηρεσίες της Ελλάδας.
    Ο Enterprise Greece ακολουθεί τις σύγχρονες βέλτιστες διεθνείς πρακτικές με σκοπό τον ενιαίο, εξωστρεφή προσανατολισμό της χώρας, έτσι ώστε να αξιοποιηθεί στο έπακρο η δυνατότητα της Ελλάδας να προσελκύσει ξένες άμεσες επενδύσεις και ταυτόχρονα να ενισχύσει τις εξαγωγικές προσπάθειες των ελληνικών επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές.
    Οι ελληνικές εξαγωγές το πρώτο εξάμηνο του 2017 αυξήθηκαν με εντονότερους ρυθμούς σε σχέση με το 2016. Το σύνολο των ελληνικών εξαγωγών διαμορφώθηκε στα περίπου 13,98 δισ. ευρώ και παρουσίασε αύξηση 17,95% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2016, η δε αξία των ελληνικών εξαγωγών (εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών) στα 9,55 δισ. ευρώ και παρουσίασε αύξηση 6,90% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2016. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αν και η αξία των ελληνικών εξαγωγών παρουσίασε οριακή πτώση κατά 1,47% το 2016 σε σχέση με το 2015, είχε διαφανεί η θετική αυξητική τάση καθώς η αξία αυτών (εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών) είχε παρουσιάσει αύξηση κατά 1,76% σε σχέση με το 2015.
    Για την επίτευξη των στόχων του, ο Οργανισμός υλοποιεί κάθε χρόνο ένα συνεκτικό και αντιπροσωπευτικό πρόγραμμα για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών σε όλους τους παραγωγικούς τομείς και κλάδους, που η χώρα παρουσιάζει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
    Στο πλαίσιο αυτό και αποσκοπώντας στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στις διεθνείς αγορές:
    l Στηρίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις να προσεγγίσουν νέες αγορές και να εντοπίσουν νέους εταίρους, αυξάνοντας έτσι την εξαγωγική βάση της χώρας.
    l Προωθεί την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων μέσω διοργάνωσης του εθνικού περιπτέρου στις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις.
    l Προβάλλει τα ελληνικά προϊόντα προσκαλώντας αγοραστές από το εξωτερικό και σχεδιάζοντας μια σειρά από εξειδικευμένες δράσεις marketing για άνοιγμα νέων αγορών.
    l Υλοποιεί ολοκληρωμένα προγράμματα προώθησης των ελληνικών προϊόντων σε ξένες αγορές.
    l Παρέχει πληροφόρηση στις εξαγωγικές και στις εν δυνάμει εξαγωγικές ελληνικές επιχειρήσεις για την ανάπτυξη της εξωστρέφειας.
    Το 2017, ο Οργανισμός διοργάνωσε την ελληνική συμμετοχή με εθνικό περίπτερο σε 45 διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, όπου η αύξηση της συμμετοχής των ελληνικών επιχειρήσεων σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασε το 50%, ενώ για το 2018 προγραμματίζεται η συμμετοχή σε 54 διεθνείς εκθέσεις (αύξηση 20%). Στον τομέα των ολοκληρωμένων προγραμμάτων προβολής και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, υλοποιείται πρόγραμμα για την προβολή του ελληνικού κρασιού σε ξένες αγορές το οποίο περιλαμβάνει την πρόσκληση δημοσιογράφων και διαμορφωτών κοινής γνώμης και ξένων εισαγωγέων από τις αγορές των Ευρώπης, Β. Αμερικής, Ιαπωνίας, Κορέας, διοργανώνοντας παράλληλα εκδηλώσεις προώθησης της ελληνικής κουζίνας και γαστρονομίας.
    Στοχεύοντας στην επικοινωνία και διερεύνηση συνεργασιών ελληνικών εξωστρεφών εταιρειών με εταιρείες του εξωτερικού εντός του 2017, διοργανώθηκαν και θα διοργανωθούν 5 κλαδικά partenariat, όπου φιλοξενήθηκαν και θα φιλοξενηθούν περισσότεροι από 250 αγοραστές και εισαγωγείς από σημαντικές αγορές των ΗΠΑ, των Αραβικών Χωρών, της Ευρώπης, της Κορέας, της Ιαπωνίας. Για πρώτη φορά υλοποιήθηκε in store promotion ελληνικών τροφίμων και ποτών σε αλυσίδα supermarkets του εξωτερικού και θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις προβολής για την προώθηση του ελληνικού κοσμήματος στην αγορά των ΗΠΑ.
    Στον τομέα της ενημέρωσης και της εκπαίδευσης του εξαγωγικού δυναμικού της χώρας διοργανώθηκαν μέχρι σήμερα, σε συνεργασία με τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια και άλλους φορείς, 25 εκπαιδευτικά σεμινάρια με θέμα «Δημιουργία εξαγώγιμου προϊόντος και εξαγωγικές διαδικασίες», τα οποία παρακολούθησαν 881 στελέχη μικρομεσαίων κυρίως επιχειρήσεων, ενώ έχουν προγραμματιστεί τουλάχιστον 10 ακόμη, μέχρι το τέλος του έτους.
    Το 2018 ο Οργανισμός ενισχύει εντονότερα την ελληνική επιχειρηματικότητα και την εξωστρέφεια αυξάνοντας κατά 20% τη συμμετοχή του σε εκθέσεις και κατά 15% σε εκθεσιακή επιφάνεια, ενώ ταυτόχρονα εντάσσει νέες δράσεις προβολής και προώθησης νέων κλάδων της ελληνικής οικονομίας αυξάνοντας παράλληλα τις δράσεις προβολής και προώθησης των παραδοσιακών ελληνικών κλάδων εξωστρέφειας.
    Ο κ. Ηλίας Αθανασίου είναι διευθύνων σύμβουλος της Enterprise Greece.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Γνώμες
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Extravagant σκηνικό… Η στάχτη από το πούρο έπεσε ξαφνικά πάνω στο βαρύτιμο χαλί του 18ου αιώνα. Δίπλα ακριβώς στον πίνακα του... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk