• Αναζήτηση
  • Ολοκληρώθηκε την Πέμπτη η μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie dello Stato Italiane

    Πέντε χρόνια μετά την πρώτη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ολοκληρώνεται σήμερα η πώληση, έναντι 45 εκατ. ευρώ, του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ευόδωση της δεύτερης μεγάλης ιδιωτικοποίησης μέσα στο 2017, έρχεται λίγες ημέρες μετά την επίσκεψη του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, το αφήγημα του Πρωθυπουργού περί «GRINVEST», αλλά και την αμαύρωσή του από τις εξελίξεις της εβδομάδας με την επένδυση της Eldorado Gold στη Χαλκιδική.

    Πέντε χρόνια μετά την πρώτη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ολοκληρθηκε σήμερα Πέμπτη η πώληση, έναντι 45 εκατ. ευρώ, του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
    Η ευόδωση της δεύτερης μεγάλης ιδιωτικοποίησης μέσα στο 2017, έρχεται λίγες ημέρες μετά την επίσκεψη του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, το αφήγημα του Πρωθυπουργού περί «GRINVEST», αλλά και την αμαύρωσή του από τις εξελίξεις της εβδομάδας με την επένδυση της Eldorado Gold στη Χαλκιδική.
    Οι υπογραφές ανάμεσα στη Ferrovie dello Stato Italiane και το ΤΑΙΠΕΔ έπεσαν στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Ιταλίας, παρουσία μάλιστα των δύο Πρωθυπουργών, Αλέξη Τσίπρα και Πάολο Τζεντιλόνι.
    Μετά την είσπραξη του ποσού-μαμούθ των 1,234 δισ. ευρώ για την παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, το τίμημα των 45 εκατ. που θα μπει στο «πορτοφόλι» των αποκρατικοποιήσεων ήταν το δεύτερο στοίχημα του ΤΑΙΠΕΔ για τα έσοδα του 2017.

    Εντωμεταξύ, σε 24ωρη απεργία κατέβηκαν ανήμερα της υπογραφής οι σιδηροδρομικοί, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην πώληση εταιρειών του σιδηροδρόμου και κάνοντας λόγο για εκποίηση του εθνικού πλούτου. Εθνικό έγκλημα χαρακτηρίζει και η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού (ΠΕΠ) ΤΡΑΙΝΟΣΕ την υπογραφή παραχώρησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς. «Η ευθύνη βαραίνει διαχρονικά όλες τις κυβερνήσεις που εφάρμοσαν πιστά τις μνημονιακές πολιτικές» επισημαίνει η ανακοίνωση.

    Έχοντας ένα πλάνο επενδύσεων, ύψους 500 εκατ. ευρώ, σε τροχαίο υλικό για τα επόμενα έτη, ο ιταλικός κρατικός Όμιλος στοιχηματίζει εμπορικά στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, όπως είχε πει σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής» ο επικεφαλής της ιταλικής εταιρείας, κ. Ρενάτο Ματσοντσίνι. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και τη σχετική δέσμευση της κυβέρνησης απέναντι στον ιταλικό όμιλο, η αναβάθμιση της γραμμής θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2018. Το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε 3,5 ώρες.
    Η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και αναμένεται να μεταγγίσει τεχνογνωσία και εμπειρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντάσσοντας την ελληνική εταιρεία στον πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη. Η Trenitalia κατέθεσε τη μοναδική δεσμευτική προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 6 Ιουλίου 2016.
    Σημειώνεται ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε κηρυχθεί άγονος εξαιτίας της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, αν και στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.
    Οικονομία