Digital Transformation ή αλλιώς «Ψηφιακός Δαρβινισμός»

Η τεχνολογία εξελίσσεται και φέρνει επανάσταση σε όλες τις πτυχές και τους κλάδους της επιχειρηματικότητας. Οι επαγγελματίες του σήμερα καλούνται να αντιμετωπίσουν και αυτό που έχει – εύστοχα – ονομαστεί «Ψηφιακός Δαρβινισμός».

Digital Transformation ή αλλιώς «Ψηφιακός Δαρβινισμός» | tovima.gr
Η τεχνολογία εξελίσσεται και φέρνει επανάσταση σε όλες τις πτυχές και τους κλάδους της επιχειρηματικότητας. Οι επαγγελματίες του σήμερα καλούνται να αντιμετωπίσουν και αυτό που έχει – εύστοχα – ονομαστεί «Ψηφιακός Δαρβινισμός». Οπως συμβαίνει σε όλες τις ιστορίες εξέλιξης, δεν θα επιβιώσουν οι μεγαλύτεροι, οι δυνατότεροι ή οι πλουσιότεροι, αλλά οι πλέον ευέλικτοι και προσαρμοστικοί. Εκείνοι δηλαδή που θα φροντίσουν άμεσα για τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό.
Ως Ψηφιακός Μετασχηματισμός ή Digital Transformation ορίζεται η αξιοποίηση ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτόμων εφαρμογών σε όλες τις λειτουργίες μίας επιχείρησης, από το – προφανές – τμήμα Πληροφορικής και το τμήμα Μάρκετινγκ μέχρι τον τομέα Ανθρώπινου Δυναμικού, την εξυπηρέτηση πελατών και την εφοδιαστική αλυσίδα. Η προσαρμογή στα νέα τεχνολογικά δεδομένα κρίνεται απαραίτητη για τις επιχειρήσεις, όχι μόνο για να εξακολουθήσουν να αναπτύσσονται και να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους, αλλά και για την ίδια τους τη βιωσιμότητα. H διαδικασία μπορεί να είναι χρονοβόρα, ωστόσο οι αλλαγές που προκύπτουν προσφέρουν τεράστιες ευκαιρίες και σημαντικά οικονομικά και λειτουργικά οφέλη.
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες της αμερικανικής εταιρείας Altimeter, με τη συμμετοχή περίπου 600 μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων που βρίσκονται σε διαδικασία μετάβασης, το digital transformation κρίνεται αποφασιστικής σημασίας για τη διατήρηση των υφιστάμενων πελατών και την προσέλκυση νέων, την ενδυνάμωση μιας εταιρείας σε σχέση με τον ανταγωνισμό και την εξασφάλιση βιώσιμου μέλλοντος.
Ειδικότερα για τις εμπορικές επιχειρήσεις, οι έρευνες καταδεικνύουν ότι η βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή αποτελεί τον Νο1 παράγοντα για επίσπευση του ψηφιακού μετασχηματισμού. Πράγματι, οι νέες τεχνολογίες έχουν τη δύναμη να αλλάξουν δραστικά την απόδοση μιας επιχείρησης: Η ανάπτυξη των συστημάτων CRM, η αξιοποίηση mobile τεχνολογιών, η χρήση data και η δυνατότητα παρακολούθησης του καταναλωτή σε όλη τη διάρκεια της αγοραστικής διαδικασίας επιτρέπουν στον επιχειρηματία να βελτιστοποιήσει τις υπηρεσίες του και να προωθήσει το εμπόρευμά του απευθείας στο κατάλληλο κοινό.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει ως αποτέλεσμα την ανάδυση τάσεων που μεταμορφώνουν το τοπίο στην απασχόληση, όπως η αυτοματοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών και η διάδοση της τηλε-εργασίας και εισάγουν νέα και συναρπαστικά δεδομένα στην εμπειρία του καταναλωτή, όπως οι Virtual Reality συσκευές και οι εφαρμογές Augmented Reality. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδύσουν στην επιμόρφωση του προσωπικού, για να υιοθετήσουν αποτελεσματικά τις καινοτόμες τεχνολογίες και να τις εντάξουν ομαλά στη λειτουργία τους.
Στην Ελλάδα η οικονομική συγκυρία σίγουρα δεν στέκεται σύμμαχος στο πλευρό των επιχειρηματιών, ιδίως στον κλάδο του εμπορίου. Ωστόσο, η αναγκαιότητα του ψηφιακού μετασχηματισμού αναγνωρίζεται και ήδη πολλές επιχειρήσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο μετάβασης.
Απαντώντας στην ανάγκη για επιμόρφωση των επιχειρήσεων στο Digital Transformation, το Κέντρο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας Εξέλιξη σε συνεργασία με την eSkills Center και την υποστήριξη της Beiersdorf Hellas υλοποιούν την πρώτη ολοκληρωμένη ακαδημία στην Ελλάδα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων λιανεμπορίου και χονδρεμπορίου. Πρόκειται για εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας 60 ωρών, το οποίο απευθύνεται σε ανώτερα και ανώτατα στελέχη αυτών των επιχειρήσεων. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 17 ενότητες με διακριτά θέματα όπως e-Commerce, ψηφιακός μετασχηματισμός στην εφοδιαστική αλυσίδα, mobile και proximity marketing, αξιοποίηση των Big Data στον τομέα του retail, In-Store τεχνολογίες, business plan για e-Business κ.ά. Οι 15 εξειδικευμένοι εισηγητές είναι ενεργά στελέχη της ελληνικής αγοράς με επιτυχημένη πορεία και εμπειρία σε θέματα digital transformation.
Η ψηφιακή γη που καλούνται να κατακτήσουν οι επιχειρηματίες είναι ίσως ξένη, αλλά σίγουρα όχι αχαρτογράφητη. Η διεθνής εμπειρία αλλά και η πρόοδος που έχει σημειωθεί από τους πρωτοπόρους της ελληνικής αγοράς δίνουν στους επαγγελματίες την καθοδήγηση και τα εφόδια που χρειάζονται για ένα επιτυχημένο μέλλον.
Ο κ. Γιώργος Κατσουράνης είναι διευθύνων σύμβουλος του Κέντρου Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας Εξέλιξη.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk