Η κρίση ξέχασε τα ακριβά καλλυντικά

Ηαύξηση της τουριστικής κίνησης στην Αθήνα αλλά και σε θέρετρα, όπως Σαντορίνη, Κέρκυρα, Μύκονο, Ρόδο, σε συνδυασμό με τη στροφή των ελληνίδων καταναλωτριών στα προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης μειώνοντας ταυτόχρονα δαπάνες σε ένδυση και υπόδηση οδήγησε την εταιρεία καλλυντικών πολυτελείας Dior Hellas σε αύξηση πωλήσεων κατά 13,4% το 2016 σε σχέση με το 2015.

Η αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Αθήνα αλλά και σε θέρετρα, όπως Σαντορίνη, Κέρκυρα, Μύκονο, Ρόδο, σε συνδυασμό με τη στροφή των ελληνίδων καταναλωτριών στα προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης μειώνοντας ταυτόχρονα δαπάνες σε ένδυση και υπόδηση οδήγησε την εταιρεία καλλυντικών πολυτελείας Dior Hellas σε αύξηση πωλήσεων κατά 13,4% το 2016 σε σχέση με το 2015. Ειδικότερα, η κατά 100% θυγατρική του γαλλικού κολοσσού LVMH που δραστηριοποιείται στην εισαγωγή και εμπορία καλλυντικών πολυτελείας κατέγραψε το 2016 πωλήσεις 15,23 εκατ. ευρώ έναντι 13,43 εκατ. ευρώ και θετικά αποτελέσματα προ φόρων.
Είναι η τρίτη χρονιά ανάπτυξης για την εταιρεία και γενικότερα για την επιλεκτική αγορά καλλυντικών που το 2014 και το 2015 σταθεροποιήθηκε και το 2016 εμφάνισε μια μέση αύξηση πωλήσεων της τάξης του 4%-5%.
Η Dior Hellas υπεραπόδωσε της αγοράς πετυχαίνοντας υπερδιπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης και η διευθύνουσα σύμβουλος κυρία Ινα Αργυρίου μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής» επισημαίνει: «Από το 2014 και μετά η συνολική αγορά καλλυντικών πολυτελείας έχει σταθεροποιηθεί και μάλιστα το 2016 ενισχύθηκε. Εμείς το 2016 πετύχαμε ισχυρή ανάπτυξη χάρη κυρίως στην επιτυχημένη πορεία δύο αρωμάτων μας: το γυναικείο Poison Girl και το ανδρικό Sauvage. Οπως προκύπτει, οι πελάτισσές μας έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές τους προτεραιότητες και παρατηρείται μια στροφή στα προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης εις βάρος άλλων κλάδων όπως ένδυση και υπόδηση. Στις επιδόσεις της εταιρείας βοήθησε η άνοδος του τουρισμού στο κέντρο της Αθήνας και στα θέρετρα αλλά και η προσωπική επαφή που αναζητούν οι ελληνίδες καταναλώτριες με τους πωλητές μας στα περίπου 200 σημεία πώλησης που διαθέτουμε εντός μεγάλων πολυκαταστημάτων».

Επιδόσεις
O τζίρος των 15,23 εκατ. ευρώ που επιτεύχθηκε αφορά καθαρές πωλήσεις μετά την αφαίρεση των επιστροφών και των παρεχόμενων εκπτώσεων. Υπολείπεται βεβαίως από τις χρυσές εποχές του κλάδου και της εταιρείας, όπως το 2009 όταν οι καθαρές πωλήσεις της Dior Hellas είχαν διαμορφωθεί στα 26,6 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την κυρία Αργυρίου, ο στόχος για το 2017 είναι να υπάρξει μια περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεων της τάξης του 4%-5%.
Το 2016 οι τρεις κατηγορίες προϊόντων της Dior παρουσίασαν τις παρακάτω επιδόσεις: ο τομέας των αρωμάτων ενισχύθηκε κατά 21,4%, τα προϊόντα περιποίησης (κρέμες, λοσιόν κ.ά.) 11,6% και το make-up κατά 5,8%.
To 2016 στην αξιολόγηση του οίκου Christian Dior, το προσωπικό πωλήσεων της Dior Hellas έλαβε την πρώτη θέση μεταξύ όλων των θυγατρικών στον κόσμο.

«Βραβευτήκαμε ως το καλύτερο service της Dior στον κόσμο»
εξηγεί η κυρία Αργυρίου και όπως δηλώνει «το 2016 καταφέραμε να αυξήσουμε το προσωπικό μας κατά 8 άτομα από 208 σε 216 και ευελπιστούμε οι συνθήκες της αγοράς να μας επιτρέψουν και εφέτος να προχωρήσουμε σε ανάλογες πρωτοβουλίες».
Κυριαρχία
Σε συνθήκες δραστικής μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος λόγω της κρίσης, ο κλάδος των καλλυντικών πολυτελείας όπως ήταν αναμενόμενο δέχτηκε μεγάλες πιέσεις αφού οι προτεραιότητες των καταναλωτών αλλάζουν και οι τελευταίοι στρέφονται σε πιο οικονομικές λύσεις.
Τα τελευταία όμως τρία χρόνια η αγορά σταθεροποιείται και το 2016 εκτιμάται πως ο συνολικός τζίρος διαμορφώθηκε στα 160 εκατ. ευρώ, όταν το 2008 το αντίστοιχο ποσό ήταν 220 εκατ. ευρώ. Στην αγορά κυριαρχούν τέσσερις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εισαγωγή και την εμπορία των καλλυντικών πολυτελείας.
Πρόκειται για την Εstee Lauder της αμερικανικής Lauder που έχει συστήσει joint venture εταιρεία με τον όμιλο Σαράντη, τη γαλλική Dior του LVMH group, τη γαλλική Lancome της L’oreal και την αμερικανική Clinic του group Lauder που επίσης δραστηριοποιείται στη χώρα μας σε συνεργασία joint venture με τον όμιλο Σαράντη. Και οι τέσσερις αυτές εταιρείες εκτιμάται ότι ελέγχουν αθροιστικά το 45% της αγοράς. Τα προϊόντα τους διακινούνται από δικά τους σημεία πώλησης που βρίσκονται κυρίως μέσα σε πολυκαταστήματα όπως Hondos Center, Sephora, Attica Stores, Notos Galleries, Galerie de Beaute κ.ά.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk