Σε μια πελατοκεντρική προσέγγιση εξωστρέφειας έχει βασίσει την ανάπτυξή της η ελληνική εταιρεία μαρμάρων Stone Group International (Marmor SG SA), η οποία την τελευταία δεκαετία έχει αναπτύξει ένα παγκόσμιο δίκτυο πελατών και συνεργατών σε 85 χώρες σε όλες τις ηπείρους, περιορίζοντας έτσι την έκθεσή της στο δυσμενές εγχώριο περιβάλλον.
Ταυτόχρονα, έχει υιοθετήσει ένα καθετοποιημένο επιχειρηματικό μοντέλο (από την αγορά στο λατομείο), το οποίο επιτρέπει την πρόσβαση και τον έλεγχο πρώτων υλών, οι οποίες επεξεργάζονται στα εργοστάσια του ομίλου. Εκεί μετατρέπονται σε προϊόντα υψηλής ποιότητας, η οποία διασφαλίζεται μέσα από έναν συνεχή τεχνολογικό εκσυγχρονισμό και την υλοποίηση επενδύσεων σε νέα μηχανήματα με ιδίους πόρους αλλά και την πρόσβαση του ομίλου στη χρηματοδότηση.
Η εταιρεία εστιάζει στη συνεχή εκπαίδευση και ανάπτυξη των ανθρωπίνων πόρων της και στη διαμόρφωση μιας εργασιακής κουλτούρας εμπιστοσύνης, στοιχεία που η διοίκηση της εταιρείας θεωρεί ότι διασφαλίζουν τις στέρεες βάσεις για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας στο μέλλον.
Τεχνογνωσία
Η Stone Group International (Marmor SG SA) ιδρύθηκε το 1981 στη Θεσσαλονίκη, όπου βρίσκονται σήμερα οι ιδιόκτητες κεντρικές εγκαταστάσεις του ομίλου, συνολικής έκτασης 84.000 τ.μ. (οικόπεδα και κτίρια). Παράλληλα, διαθέτει και άλλες δύο εργοστασιακές μονάδες σε Δράμα και Βέροια.
Ο όμιλος έχει ιδιόκτητα λατομεία μαρμάρου (Pirgon, Venus Vox, Vermion White, Veria Green, Pelagonia) και σε ισχύ αποκλειστικές συμφωνίες με λατομεία τρίτων (Thassos Golden Radix, Titanium Black, Arctic Grey), ενώ διανέμει και το 70% της παραγωγής του λευκού μαρμάρου Thassos Snow White. Ταυτόχρονα είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σε πλάκες και πλακίδια των μαρμάρων Pirgon, Thassos Snow White, Vermion White & Sivec παγκοσμίως, με εξειδικευμένη τεχνογνωσία σε περισσότερα από 300 υλικά (μάρμαρα, τραβερτίνες, όνυχες, γρανίτες).
Τα ως άνω υλικά έχουν επιλεχθεί να κοσμήσουν διεθνή κατασκευαστικά έργα σε όλες τις ηπείρους. Ο όμιλος ενισχύει το όνομά του με τη συμμετοχή του σε διεθνείς εκθέσεις του κλάδου, «Marmomacc» στην Ιταλία, «Xiamen» στην Κίνα, «Coverings» στις ΗΠΑ, «Marble Izmir» στην Τουρκία. Σήμερα ο όμιλος απασχολεί 530 άτομα, ενώ έχει υιοθετηθεί και εφαρμόζεται οικολογική πολιτική με την ορθολογική διαχείριση των πόρων.
Ενίσχυση δικτύου
Οσον αφορά τα αναπτυξιακά σχέδια του ομίλου, σύμφωνα με τον κ. Ιωάννη Αντωνιάδη, πρόεδρο της Marmor SG, «στόχος είναι να συνεχίσει να είναι πρεσβευτής του ελληνικού λευκού μαρμάρου σε ολόκληρο τον κόσμο, μέσα από τη στρατηγικά πελατοκεντρική προσέγγιση που θα ενισχύσει περαιτέρω το δίκτυο των πελατών και συνεργατών. Βασικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η εξαγορά και άλλων λατομικών μονάδων για την εξόρυξη και διάθεση ποιοτικής και αποκλειστικής πρώτης ύλης, πάντα στο πλαίσιο όλων των κείμενων νομοθεσιών και διαδικασιών».
Ταυτόχρονα, συνεχίζει ο ίδιος, ξεκινά μια νέα επένδυση ύψους 15 εκατ. ευρώ, που θα ολοκληρωθεί έως το 2018 και θα διπλασιάσει την παραγωγική δυνατότητα σε τελικό προϊόν (1.100.000 τ.μ.). Το επενδυτικό πλάνο αφορά την αγορά και εγκατάσταση νέας Γραμμής Επιρητίνωσης & Γυαλιστικής Πλακών καθώς και νέας Γραμμής Γυαλιστικής Πλακιδίων, που σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για την εταιρεία, σε συνεργασία με τις ιταλικές εταιρείες Prometec & Pedrini. Περιλαμβάνει επίσης και νέα γραφεία και στεγασμένες αποθήκες έκτασης 16.000 τ.μ.
Η αύξηση των απαιτήσεων σε επίπεδο παραγωγής, logistics, πωλήσεων, οικονομικής και διοικητικής διαχείρισης οδήγησε στην εγκατάσταση της διεθνώς αναγνωρισμένης πλατφόρμας SAP σχεδιασμού επιχειρηματικών πόρων (ERP), η οποία θα μπορεί να υποστηρίξει την ανάπτυξη του ομίλου στα επόμενα χρόνια.
Μείωση κόστους
Ολα αυτά εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν στη μείωση του διαχειριστικού κόστους λειτουργίας, στην αύξηση της ποιότητας των προϊόντων, στην αυξημένη παραγωγικότητα καθώς και σε αύξηση του απασχολούμενου προσωπικού.Για το 2017 και την οικονομία της Ελλάδας, ο κ. Αντωνιάδης εκτιμά και επισημαίνει ότι η Τράπεζα της Ελλάδος αναμένει ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,5% το 2017 και σύμφωνα με την ενδιάμεση έκθεση της ΤτΕ για τη νομισματική πολιτική, η ισχυροποίηση της οικονομίας και η εδραίωση της ανάπτυξης εδράζεται στην άνοδο των επενδύσεων, στη βελτίωση της κατανάλωσης και στην ανάκαμψη των εξαγωγών.
Στο πλαίσιο αυτό, και λαμβάνοντας υπόψη τις ενθαρρυντικές ενδείξεις που υπάρχουν για το 2017 με την Κομισιόν να εκτιμά ότι οι ελληνικές εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών θα αυξηθούν κατά 3,6% το 2017 και κατά 4% το 2018, εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί η ανοδική πορεία των εξωστρεφών επιχειρήσεων, δημιουργώντας διαρκή προστιθέμενη αξία για τα ελληνικά προϊόντα και προάγοντας οικονομίες κλίμακος.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ